Hvad tror DU der er årsagen til at folk får kræft?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.590 visninger
42 svar
0 synes godt om
21. oktober 2012

Anonym trådstarter

Min venindes far har lige fået konstateret kræft, det er kommet som et lyn fra en klar himmel

Ved ikke helt om man kan kalde dette her en debat, men hvad tror du/i er årsagen til at folk får kræft?

Vær søde og accepterer hinandens holdninger og meninger til det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2012

anynom

Anonym skriver:

Min venindes far har lige fået konstateret kræft, det er kommet som et lyn fra en klar himmel

Ved ikke helt om man kan kalde dette her en debat, men hvad tror du/i er årsagen til at folk får kræft?

Det kommer vel an på hvilken type kræft?

Noget er genetik, andet er livsstil.

Og til din veninde.

Anmeld

21. oktober 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Jeg tror en del af det skyldes alle de kunstige stoffer, der indtages og bruges i forskellige produkter...

En anden ting tror jeg er gener! Jeg tror altid der har været kræft, tidligere har man bare ikke kendt årsagen til dødsfald... Især hos gamle mennesker! Tidligere var det "bare" på grund af alderdom!

Det var umiddelbart mine første hurtige tanker

Anmeld

21. oktober 2012

baby012

Kunstigt fremstillede ting dom vi fylder i vores krop.. 

Men igen, hvilken type kræft? Noget er livsstil, som rygning, alkohol, fed mad, solarie osv. Andet er gener .. 

Anmeld

21. oktober 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Med kræft mener jeg bare generald,  fx, et rask og sundt menneske, som har levet livet fornuftigt, uden øl, rygning, solarie osv

Men som pludselig får konstateret kræft fx i halsen, hjernen, osv

Anmeld

21. oktober 2012

aarhusmor

Forskning viser at man får kræft når man har oplevet noget ubehageligt i sit liv - jeg ved ikke om jeg 100% tror på det.

Men jeg tror på at man får det når ens krop er ude af balance. Men jeg ved ikke om vi selv kan ændre det så vores balance kommer i orden.

Der er også forskning der viser at det skyldes virus eller infektion. Men igen, så er det fordi balancen ikke er ok, at vi er modtagelige for det.

Og ja så er der det genetiske.

Anmeld

21. oktober 2012

anynom

Anonym skriver:

Med kræft mener jeg bare generald,  fx, et rask og sundt menneske, som har levet livet fornuftigt, uden øl, rygning, solarie osv

Men som pludselig får konstateret kræft fx i halsen, hjernen, osv

Så tror jeg bestemt det er genetisk. Men igen, når man ikke ved hvilken slags kræft, så er det svært at sige.

Anmeld

21. oktober 2012

Faith

Min mormors bror blev 93 år gammel. Han var alkoholiker og røg 40 smøger om dagen det meste af hans voksne liv. Han var aldrig syg! Aldrig indlagt. Sov stille ind i hans seng derhjemme.

Min mands søn fik cancer som 6 årig.

Cancer rammer alle typer mennesker. Ham der har levet et hårdt liv og det uskyldige barn.

Lungecancer kan skyldes rygning, men ikke-rygere kan også få lungecancer (har passet en 43 årig kvinde med lungecancer som aldrig havde rørt en cigaret i hendes liv)

Modermærkekræft rammer folk der tager overdreven sol, men rammer også folk som aldrig går i solarium.

Genetik har en del at sige. Faktum er at har ens mor og mormor haft brystcancer, ja så har man selv en vis procentdels risiko for selv at få det.

Om bestemt fødevarer, makeup, strålinger osv har nogen betydning for risikoen for at udvikle cancer kan man kun gisne om.

Har mødt helsefreaks med cancer og har også mødt livsnyderen med cancer.

Ligger det i kortene at man skal have kræft, ja så tror jeg man kan leve nok så sundt og alligevel blive ramt.

Anmeld

21. oktober 2012

tarkoflen

aarhusmor skriver:

Forskning viser at man får kræft når man har oplevet noget ubehageligt i sit liv - jeg ved ikke om jeg 100% tror på det.

Men jeg tror på at man får det når ens krop er ude af balance. Men jeg ved ikke om vi selv kan ændre det så vores balance kommer i orden.

Der er også forskning der viser at det skyldes virus eller infektion. Men igen, så er det fordi balancen ikke er ok, at vi er modtagelige for det.

Og ja så er der det genetiske.

Min far har aldrig i sit voksne liv været i så god form og haft det så godt, som da han fik konstateret cancer... Det er en skræmmende sygdom, for den kan ramme alle og behøver intet at have at gøre med livstil eller andet..

Jeg tror aldrig man kommer til at finde ud af, om årsagen til alle typer kræft hvis jeg skal være helt ærlig, for så muterer de til en lidt anden gren eller og bliver det noget andet man bliver syg af!

Mit håb er at man lærer meget mere om at håndtere kræft og finde gode behandlinger, så folk ikke dør af det i så stort antal som det er i dag! Derfor støtter jeg også kampen mod kræft

Anmeld

21. oktober 2012

tarkoflen

Faith skriver:

Min mormors bror blev 93 år gammel. Han var alkoholiker og røg 40 smøger om dagen det meste af hans voksne liv. Han var aldrig syg! Aldrig indlagt. Sov stille ind i hans seng derhjemme.

Min mands søn fik cancer som 6 årig.

Cancer rammer alle typer mennesker. Ham der har levet et hårdt liv og det uskyldige barn.

Lungecancer kan skyldes rygning, men ikke-rygere kan også få lungecancer (har passet en 43 årig kvinde med lungecancer som aldrig havde rørt en cigaret i hendes liv)

Modermærkekræft rammer folk der tager overdreven sol, men rammer også folk som aldrig går i solarium.

Genetik har en del at sige. Faktum er at har ens mor og mormor haft brystcancer, ja så har man selv en vis procentdels risiko for selv at få det.

Om bestemt fødevarer, makeup, strålinger osv har nogen betydning for risikoen for at udvikle cancer kan man kun gisne om.

Har mødt helsefreaks med cancer og har også mødt livsnyderen med cancer.

Ligger det i kortene at man skal have kræft, ja så tror jeg man kan leve nok så sundt og alligevel blive ramt.

Livet er nogle gange uretfærdigt! Hvorfor skal sådan et lille barn rammes af noget så grusomt, og så skal en der har misbrugt sit liv i en eller anden udstrækning dø af alderdom... Eller de gamle mennesker, der ligger rundt om på plejehjemmene og bare ønsker at dø, hvorfor skal de blive ved med at døje med livet?

Da min far blev syg og blev kørt til stråling og kemo sammen med små børn, ville han hellere end gerne bytte med dem, for som han sagde, så havde han da nået at have 50 år af sit liv! Han blev heldigvis rask, og det er jeg lykkelig for, men jeg forstår godt, tanken om at der desværre nok er nogle af de små børn, der ikke var så heldige! Lortesygdom som burde udryddes, men jeg må ærligt sige, at jeg er i tvivl om, om det kan lykkedes! Jeg håber til det sidste på at man finder en kur, og støtter derfor også kampen mod kræften

Håber din mands søn er rask i dag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.