Hvilke debatter synes I er gode...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2009

Honningblomst

Diana... skriver:

Puha det ved jeg ikke, der er rigtig mange jeg slet ikke åbner feks dem med navne. Men jeg kan os godt lide en god diskussion men jeg er bare så dårlig til at formulere mig så jeg læser tit bare med og er enig el uenig og sidder og brokker eller skreg griner bag skærmen 

Hæhæ...sådan kan jeg også have det...ellers hvis debatten har kørt en halv dag og man ikke har været med, så er det så fedt at følge med og sidde og nikke og ryste på hovedet-smiler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2009

Nadi

Uhh jeg elsker de debatter hvor jeg VED jeg har ret

Men ellers så synes jeg også at hvis man får en god dialog igang så er det en kanon debat. Hvis man kommer for meget på vildspor så synes jeg måske man skal oprette en ny tråd, men ellers synes jeg det er godt med en spændende debat hvor dialogen er holdt i et sobert og velment sprog

Anmeld

28. maj 2009

Honningblomst

Nadi skriver:

Uhh jeg elsker de debatter hvor jeg VED jeg har ret

Men ellers så synes jeg også at hvis man får en god dialog igang så er det en kanon debat. Hvis man kommer for meget på vildspor så synes jeg måske man skal oprette en ny tråd, men ellers synes jeg det er godt med en spændende debat hvor dialogen er holdt i et sobert og velment sprog

Men det er også de kedelige...dem hvor der kun er rigtig eller forkert...for de stopper så hurtigt-smiler
Knus Eva...

Anmeld

28. maj 2009

LauraLW

Eva skriver:

Det var det slet ikke...smiler. Jeg er så dårlig til at huske hvem der skriver hvad og hvorfor...det der bare nogen gange undrer mig er at nogle vil toppe debatter som virkelig er inteessante...men måske det bare handler om at vi alle opfatter det der skrives meget forskelligt...igen igen er det skrevne ord altså ikke det nemmeste...men nej, det var ikke til dig...så havde du da fået den som privat mail...det kan du være sikker på...men det ville jeg nu ikke gøre, for alle har ret til at mene det de vil...jeg kan bare ikke forstå at man synes debatter skal stoppes...
Knus Eva..

Nej det vil jeg give dig ret i. - Det forstår jeg heller ikke. De gange jeg har blandet mig (hviklet jo er yderst sjældent... er jo nærmest som en fremmed herinde, selvom jeg er her hver dag), har det ikke været for at stoppe, for det er bestemt ikke min rolle eller hensigt, men måske mere hvis jeg synes nogen har misforstået, er gået over stregen - eller måske hvis jeg synes det kunne være fedt hvis man prøvede at se tingene fra flere vinkler... - Men som du selv skriver, så er det skrevne sprog et super "farligt" sprog, og hvis ikke man sætter en smiley ved alt, så er det nemt at tolke efter ens eget hovede. - Især når man ikke rigtig kender hinanden.

Apropos debatter, så er der debatter der irriterer mig mere end andre, og det er bl.a. dem der er overbroderet med ALLE smileys og andre ikoner.... der er jeg nok mere til less is more, da de ofte overskygger hvad indlægget i virkeligheden går ud på... Men det er nok bare mig...

Anmeld

28. maj 2009

Nadi

Eva skriver:

Men det er også de kedelige...dem hvor der kun er rigtig eller forkert...for de stopper så hurtigt-smiler
Knus Eva...

Er ikke lige med på hvad du mener

Anmeld

28. maj 2009

Honningblomst

Nadi skriver:

Er ikke lige med på hvad du mener

Dem hvor de er et facit...hvor man ved man kan have ret...feks hvilket år er dronningen født....der kan de jo hurtigt stoppe fordi man kan finde resultatet...men mange andre debatter er der jo ikke en mulighed for at finde ud af hvem der har ret eller uret...som udgangspunkt har vi alle vel ret, bare udfra hver vores liv og prioteringer-smiler
Giver det mening??

Anmeld

28. maj 2009

Smukkert

Dem uden:
personlige angreb
fordomme

Dem hvor:
tingene bliver sat i et andet perspektiv og man diskutere udfra forskellige synspunkter

Anmeld

28. maj 2009

Pige2009

Der er ingen konkrete emner der interesserer mig mere end andre. Jeg bidrager og læser de debatter, hvor jeg føler jeg kan give noget og som jeg personligt kan forholde mig til. En god debat er i min optik en debat, hvor der udveksles mange forskellige synspunkter, og på den måde får belyst emnet på alle leder og kanter. Jeg kan da godt ændre mening, hvis folk kommer med nogle gode og rationelle argumenter

Jeg tror de fleste svarer på de debatter som interesserer dem, og som en skriver kan hjælpe dem, hvis de har et problem. Sådan har jeg det i hvert fald personligt.

Linda (20+5)

Anmeld

28. maj 2009

Pige2009

Eva skriver:

Dem hvor de er et facit...hvor man ved man kan have ret...feks hvilket år er dronningen født....der kan de jo hurtigt stoppe fordi man kan finde resultatet...men mange andre debatter er der jo ikke en mulighed for at finde ud af hvem der har ret eller uret...som udgangspunkt har vi alle vel ret, bare udfra hver vores liv og prioteringer-smiler
Giver det mening??

Ja, Eva... Det er lige netop dét der giver mening

Anmeld

28. maj 2009

Nadi

Eva skriver:

Giver det mening??

Jep jep det gav mening nu
Men det var nu ikke lige det jeg mente med at have ret  Men hvem pokker gider også diskutere om hvilket år droningen er født -det er hun jo i år 1940!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.