Hvilke debatter synes I er gode...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.622 visninger
36 svar
0 synes godt om
28. maj 2009

Honningblomst

spændende og interessante??
Synes så tit der lige kommer en bemærkning og tit fra nogen der ikke er med i debatten: "alle jo ikke er enige" (Nej, for så var der jo ingen debat!!) Skal vi nu ikke stoppe den her, og nu handler det ikke mer om det trådstarter startede med....og jeg kunne nævne en del flere bemærkninger.
Så er der de tråde hvor der svares fra en masse, men der ingen dialog eller liv er i debatten.
Hvad synes I er en god debat....hvis man ser på hvilke debatter der læses mest, så er det dem hvor der kommer nogle gode diskussioner igang.
Og jeg vil lige sige at jeg tager staærk afsatnd fra personlige, nedladende og ondskabsfulde indlæg...men en god diskussion som får mig til at tænke, det er nu at foretrække.
Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2009

LauraLW

Eva skriver:

spændende og interessante??
Synes så tit der lige kommer en bemærkning og tit fra nogen der ikke er med i debatten: "alle jo ikke er enige" (Nej, for så var der jo ingen debat!!) Skal vi nu ikke stoppe den her, og nu handler det ikke mer om det trådstarter startede med....og jeg kunne nævne en del flere bemærkninger.
Så er der de tråde hvor der svares fra en masse, men der ingen dialog eller liv er i debatten.
Hvad synes I er en god debat....hvis man ser på hvilke debatter der læses mest, så er det dem hvor der kommer nogle gode diskussioner igang.
Og jeg vil lige sige at jeg tager staærk afsatnd fra personlige, nedladende og ondskabsfulde indlæg...men en god diskussion som får mig til at tænke, det er nu at foretrække.
Knus Eva..

Der er gang i dig idag hva? Meget spændende... Lyder næsten som om du er møg irriteret over at alle ikke deltager i debatterne som du ønsker det. :-)

Helt personligt deltager jeg i de debatter hvor jeg føler at jeg har noget at sige, eller hvor jeg, i visse tilfælde, ikke kan holde min kæft. - Jeg følger meget med på sidelinien, og har da lært en del om hvordan jeg selv er, vil være, og bestemt også hvordan jeg ikke vil være. - Så alt i alt er en god debat dem der giver MIG noget, udvider min horisont, hjælper mig med et problem etc... - og det afviger vel ikke så meget fra hvad flertallet også vil mene.

Er tilgengæld møghamrende træt af at læse om sure opstød, spydige bedrevidende kommentarer and the list goes on, men så er det jo nemt at zappe væk igen. zap zap zap.

Anmeld

28. maj 2009

Honningblomst

LauraLW skriver:

Der er gang i dig idag hva? Meget spændende... Lyder næsten som om du er møg irriteret over at alle ikke deltager i debatterne som du ønsker det. :-)

Helt personligt deltager jeg i de debatter hvor jeg føler at jeg har noget at sige, eller hvor jeg, i visse tilfælde, ikke kan holde min kæft. - Jeg følger meget med på sidelinien, og har da lært en del om hvordan jeg selv er, vil være, og bestemt også hvordan jeg ikke vil være. - Så alt i alt er en god debat dem der giver MIG noget, udvider min horisont, hjælper mig med et problem etc... - og det afviger vel ikke så meget fra hvad flertallet også vil mene.

Er tilgengæld møghamrende træt af at læse om sure opstød, spydige bedrevidende kommentarer and the list goes on, men så er det jo nemt at zappe væk igen. zap zap zap.

Hvad mener du-smiler- hvilke debatter??

Jeg er bare nysgerrig..synes det er super interessant at nogle debatter udvikler sig og andre bliver der ikke engang svaret på...så der må jo være en forskel...

Men jeg er jo enig med dig her.

Knus

Anmeld

28. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
LauraLW skriver:

Jeg er meget meget enig..
Jeg synes så også det er rigtig dejligt med små hygge "debatter" som man ikke får andet end fnidder fnadder ud af - jeps tøser.. I ved hvem I er

Anmeld

28. maj 2009

Heidi.

Jeg kan ikke lige præcist sige hvilke debatter der er gode.. Jeg deltager i dem der fanger min opmærksonhed, og der hvor jeg kan bidrage med noget viden...

Anmeld

28. maj 2009

Honningblomst

Heidi-Godsk skriver:

Jeg kan ikke lige præcist sige hvilke debatter der er gode.. Jeg deltager i dem der fanger min opmærksonhed, og der hvor jeg kan bidrage med noget viden...

Nemlig...men det er jo så også dem der giver noget begge veje...

Må indrømme at jeg nok bare ikke er en fnidder-small-talk-tøs,..hmm,....

Knus..

Anmeld

28. maj 2009

LauraLW

Eva skriver:

Hvad mener du-smiler- hvilke debatter??

Jeg er bare nysgerrig..synes det er super interessant at nogle debatter udvikler sig og andre bliver der ikke engang svaret på...så der må jo være en forskel...

Men jeg er jo enig med dig her.

Knus

- Ikke andet end at alle de eksempler du gav i det første indlæg nogenlunde svarer til det indlæg jeg kom med i din debat om samsovning. - En debat jeg ellers ikke deltog i, da jeg ikke har børn, og da jeg pt kun har kæresten at sove med. - Han ville nok blive pænt muggen hvis jeg fra dd ophævede vores "samsovning". - I mine øjne lignede det her et lille bitte surt opstød, og hvis det er forkert tolket, så skal jeg da være den første til at sige undskyld.

Anmeld

28. maj 2009

Diana...

Puha det ved jeg ikke, der er rigtig mange jeg slet ikke åbner feks dem med navne. Men jeg kan os godt lide en god diskussion men jeg er bare så dårlig til at formulere mig så jeg læser tit bare med og er enig el uenig og sidder og brokker eller skreg griner bag skærmen 

Anmeld

28. maj 2009

Honningblomst

LauraLW skriver:

- Ikke andet end at alle de eksempler du gav i det første indlæg nogenlunde svarer til det indlæg jeg kom med i din debat om samsovning. - En debat jeg ellers ikke deltog i, da jeg ikke har børn, og da jeg pt kun har kæresten at sove med. - Han ville nok blive pænt muggen hvis jeg fra dd ophævede vores "samsovning". - I mine øjne lignede det her et lille bitte surt opstød, og hvis det er forkert tolket, så skal jeg da være den første til at sige undskyld.

Det var det slet ikke...smiler. Jeg er så dårlig til at huske hvem der skriver hvad og hvorfor...det der bare nogen gange undrer mig er at nogle vil toppe debatter som virkelig er inteessante...men måske det bare handler om at vi alle opfatter det der skrives meget forskelligt...igen igen er det skrevne ord altså ikke det nemmeste...men nej, det var ikke til dig...så havde du da fået den som privat mail...det kan du være sikker på...men det ville jeg nu ikke gøre, for alle har ret til at mene det de vil...jeg kan bare ikke forstå at man synes debatter skal stoppes...
Knus Eva..

Anmeld

28. maj 2009

Diana...

Eva skriver:

Det var det slet ikke...smiler. Jeg er så dårlig til at huske hvem der skriver hvad og hvorfor...det der bare nogen gange undrer mig er at nogle vil toppe debatter som virkelig er inteessante...men måske det bare handler om at vi alle opfatter det der skrives meget forskelligt...igen igen er det skrevne ord altså ikke det nemmeste...men nej, det var ikke til dig...så havde du da fået den som privat mail...det kan du være sikker på...men det ville jeg nu ikke gøre, for alle har ret til at mene det de vil... jeg kan bare ikke forstå at man synes debatter skal stoppes...
Knus Eva..

Nej det forstår jeg heller ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.