Er det forkert af mig-

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2009

qp

Pia. skriver:

Det bedste ville jo nok være hvis han kunne få ro i en seng til at sove 2-3 timer, men da Lucas nu helst vil ligge hos dig og du (lyder det som om) har det fint med det så gør som du syntes er bedst...

Jeg bliver dog nød til lige at fortælle dig om en lidt trist episode omkring mit job... en lille dreng som også sov hos sin mor og kun hos sin mor dag og nat og man valgte ikke at prøve andre muligheder før han skulle passes i dagplejen - her måtte dagplejemoren tage "kampen" op - og stakkels stakkels dreng, som stadig blir ammet og som har været vand til de sidste 10-11 mdr at ligge ved brystet tæt på mor, nu er mor der ikke i 8-10 timer og jeg har aldrig i de år jeg har været ansat oplevet en dreng der græder så meget... han er så utryk og ked og han kan slet IKKE finde ro... det første mor gør er at give ham "babsen" når hun henter og først her falder han til ro...

Så selvom det er dejligt trykt og skønt for jer nu, så husk at en dag skal det have en ende og han skal prøve at sove i sin barnevogn så han ikke får et chok....

I det tilfælde jeg nævner syntes jeg det er moren der har handlet helt forkert, og hun er desværre af den holdning at "så må han lærer det" - Igen stakkels stakkels dreng... som nu finder trykhed i sin dagplejeres arm og kan lægges bagefter og så sove max 10-20 min af gangen... (han må ikke få "dårlige vaner" som sut og en lille nusser- mors ord)

Sikke en masse - men ville bare sige du skal gøre som du føler bedst men huske dig selv på at dagene går og selvom han er lille nu såbliver der (DESVÆRRE) en dag hvor I ikke kan have denne tætte trykhed hver dag...

Mange knus Pia, som godt kan forstå Lucas nyder godt af mors duft og tæthed...

Kære Pia.

Her har vi en urolig førstegangsmor der spørger om råd om hvordan hun skal forholde sig til sin søns søvnrytme - barnet er kun 3 mdr og i denne periode er man som forælder (især førstegangsforælder) meget følsom omkring informationer, råd samt følger og de medfølgende konsekvenser af de ting han gør.
Din historie er jo en "lille gyser" og jeg er sikker på, at dine intentioner har været gode men en anden gang synes jeg altså du bør have lidt mere situationsfornemmelse ....

Vh Marcus Mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2009

Pia.

Marcus' Mor skriver:

Kære Pia.

Her har vi en urolig førstegangsmor der spørger om råd om hvordan hun skal forholde sig til sin søns søvnrytme - barnet er kun 3 mdr og i denne periode er man som forælder (især førstegangsforælder) meget følsom omkring informationer, råd samt følger og de medfølgende konsekvenser af de ting han gør.
Din historie er jo en "lille gyser" og jeg er sikker på, at dine intentioner har været gode men en anden gang synes jeg altså du bør have lidt mere situationsfornemmelse ....

Vh Marcus Mor

Mener nu helt bestemt mit indlæg var på sin plads... situationsfornemmelse eller ej... - Diana ved godt hvad jeg mener og lige meget hvad så passede min historie jo fint... - den lille gut jeg omtaler har bare en hård hverdag, så rådet til Diana var bare for at hun skulle tænke videre (prøv at læs mit svar igen)... - ja Lille Lucas er kun 3 mdr. men hvis han nu skulle i dagpleje som 6 mdr. så havde mit råd jo ikke været så tosset ...

Jeg er selv mor til 3 skønne børn som har sovet hos og meget tæt på deres mor i perioder så ved godt hvordan det er... misforstod lidt af Diana's indlæg, havde ikke set han var syg og det kun var et par dage så selvfølgelig kan og skal han sove hos sin mor...

Men som skrevet i starten så tror jeg Diana har det fint med mit svar ellers havde hun nok selv fortalt mig det

Mor til Mikkel, Mille & Mads...

Anmeld

1. juni 2009

qp

Pia. skriver:

Mener nu helt bestemt mit indlæg var på sin plads... situationsfornemmelse eller ej... - Diana ved godt hvad jeg mener og lige meget hvad så passede min historie jo fint... - den lille gut jeg omtaler har bare en hård hverdag, så rådet til Diana var bare for at hun skulle tænke videre (prøv at læs mit svar igen)... - ja Lille Lucas er kun 3 mdr. men hvis han nu skulle i dagpleje som 6 mdr. så havde mit råd jo ikke været så tosset ...

Jeg er selv mor til 3 skønne børn som har sovet hos og meget tæt på deres mor i perioder så ved godt hvordan det er... misforstod lidt af Diana's indlæg, havde ikke set han var syg og det kun var et par dage så selvfølgelig kan og skal han sove hos sin mor...

Men som skrevet i starten så tror jeg Diana har det fint med mit svar ellers havde hun nok selv fortalt mig det

Hej igen

Ja ok nu ved jeg så ikke hvad din relation er til trådstarter, tænkte bare over hvordan jeg selv ville have det hvis nogen skrev sådan da mit barn var i den alder... man er jo så sårbar omkring sit barn i starten og derfor tror jeg sådan et indlæg ville have påvirket mig noget så grusomt. Jeg mener da ikke det er konstruktivt på nogen måde, men det er også blot min holdning. Hvad kendskab i så måtte have til hinanden og hinandens måde, at skrive på - det er underordnet. Din historie gjorde indtryk på mig, derfor reagerer jeg.
Men fred være med det... 

Vh Marcus Mor

Anmeld

1. juni 2009

Diana...

Pia. skriver:

Jep jeg forstod dig fuld ud   

Knus 

Anmeld

1. juni 2009

Diana...

Hej alle sammen

Tak for jeres svar, i har alle givet mig noget at tænke på  . Lucas sover for sig selv igen og de sidste 2 dage os faldet i søvn af sig selv DEJLIGT.

Knus Diana

Anmeld

2. juni 2009

Cris

Diana de ændrer sig hele tiden, når du tror, at du har forstået ham, så upsi! pludseligt ændrer han sig og du har en helt ny Lucas igen! Så du gør bare, hvad du har lyst til. Jeg kan forstå Pias indlæg, men det var kun en dreng og han var lidt ældrer. Jeg synes, at der er en kæmpe forskel mellem 3 og 6 måneder og igen fra 6 til 9. Og igen efter de bliver 1 år. Der er plads til det hele. Hyg jer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.