Er det forkert af mig-

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2009

Diana...

Stumpen skriver:

På den ene side vil jeg sige ja -netop pga. vanen..
På den anden side, så nej, for det lyder jo til at han har brug for trygheden..

Men sover han aldrig ude?? mathilde har altid sovet bedre ude end inde...

Nej for jeg har værke skygge eller læ før vi kommer over i huset solen står lige ned på terrassen hvor vi bor til leje nu og der er ikke have til eller træer eller noget, og over i huset som vi er ved at renover der er fyld op alle steder med jord og matrialer til huset så der kan han heller ikke stå men han kan godt sove i barnevogn når vi på sjælland sover han ude og jeg går jo os tur med ham hverdag hvor han sover i barnevogne mens vi går jeg bliver bare nød til at tage ham ind når vi komme hjem for elles bliver han jo stægt.

Men der er os kun de her 4 dage der har været et problem altså denne uge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2009

tumle81

Jeg synes det er vigtigt at lytte til sit barn og sig selv. Hvad svigermor siger eller gør skal du slet ikke tage dig så tungt, alle vil jo gerne komme med gode råd, men så længe det fungerer for jer skal I gøre det I føler er det rigtige...

Da min dreng var spæd ville han kun sove i mine arme de først 3 mdr tid, jeg kunne slet ikke få ham til at sove andre steder, det generede ikke mig, men hold da op andre havde en kommentar at komme med, især velmenende svigermor. Jeg holder meget af min svigerfamilie, så det er ikke fordi at hun ikke må blande sig men jeg ville bare gøre som jeg (og min mand) følte var bedst.

En dag puttede jeg ham i barnevognen og vupti så sov han bare, og det har han gjort siden.
Om natten havde vi dog stadig "problemet" og han skulle puttes med mig ved sin side og sove sådan hele natten. Da han var ca 14 mdr puttede jeg ham en dag i sin egen seng og vupti så kunne han også det.

Da han startede i vs var der 2 dage med gråd når de skulle lægge ham til at sove fordi jeg havde vænnet ham til at blive "kørt" i søvn, men også det vænnede han sig hurtigt til uden de mange tårer...

En lang smøre, men det korte af det lange er, lyt til dig selv og følg dit hjerte. Hvad der føles rigtigt nu skal I gøre, og hvis det om 1-2 uger eller mdr ikke er rigtigt mere kan man altid lave rytmerne om uden de store problemer. Det er ihvertfald min erfaring!!

Knus Kathrina

Anmeld

28. maj 2009

Diana...

tumle81 skriver:

Jeg synes det er vigtigt at lytte til sit barn og sig selv. Hvad svigermor siger eller gør skal du slet ikke tage dig så tungt, alle vil jo gerne komme med gode råd, men så længe det fungerer for jer skal I gøre det I føler er det rigtige...

Da min dreng var spæd ville han kun sove i mine arme de først 3 mdr tid, jeg kunne slet ikke få ham til at sove andre steder, det generede ikke mig, men hold da op andre havde en kommentar at komme med, især velmenende svigermor. Jeg holder meget af min svigerfamilie, så det er ikke fordi at hun ikke må blande sig men jeg ville bare gøre som jeg (og min mand) følte var bedst.

En dag puttede jeg ham i barnevognen og vupti så sov han bare, og det har han gjort siden.
Om natten havde vi dog stadig "problemet" og han skulle puttes med mig ved sin side og sove sådan hele natten. Da han var ca 14 mdr puttede jeg ham en dag i sin egen seng og vupti så kunne han også det.

Da han startede i vs var der 2 dage med gråd når de skulle lægge ham til at sove fordi jeg havde vænnet ham til at blive "kørt" i søvn, men også det vænnede han sig hurtigt til uden de mange tårer...

En lang smøre, men det korte af det lange er, lyt til dig selv og følg dit hjerte. Hvad der føles rigtigt nu skal I gøre, og hvis det om 1-2 uger eller mdr ikke er rigtigt mere kan man altid lave rytmerne om uden de store problemer. Det er ihvertfald min erfaring!!

Knus Kathrina

Ja Lucas ville os sove hos mig de første 1-2 måneder ca men den sidste måned har han sovet selv og også i sin egen seng (han skal dog vugges i søvn i armene inden vi kan lægge ham fra mig) hvor jeg godt kunne tænke mig han kunne falde i søvn af sig selv ha gør det en gang i mellem men det sjældent men her de 4 dage vil han kun sove hos mig om dagen men sover stadig i sin seng om natten.
tak for dit svar jeg vil se tiden lidt an 

Anmeld

28. maj 2009

SaNiNa

jeg syntes du skal gøre hvade du føler bedst for... det er jo først noget han lige er begynd på og hvis det er fordi han er ved at få tænder så er det jo dejlig med lidt hygge når man har ondt

Anmeld

28. maj 2009

Honningblomst

Søde Diana...
Kan man gøre andet end at lytte til sit lille barn og dække det behov det nu har, jeg ville ikke kunne...at Pia skriver om et tilfælde, det skal ikke afskrække dig....intet lille barn søger kontakten uden der er en grund til det.
Igen, så vil jeg mene at det Pia beskriver er ekstremt og ikke "normalt". Og den lille dreng virker da som om han enten skal have en anden dagplejer eller på anden måde støttes..og det er der vel også nogen der gør, håber jeg. Og så skal man jo huske der er forskel på at dække barnets behov og eget behov...
Put du med din søn og vær der for ham.
Knus Eva...mot til en lille highneed dreng...

Anmeld

28. maj 2009

Diana...

Sanne skriver:

jeg syntes du skal gøre hvade du føler bedst for... det er jo først noget han lige er begynd på og hvis det er fordi han er ved at få tænder så er det jo dejlig med lidt hygge når man har ondt

Ja det er jo os det jeg mener for sidst han var sådan var han syg os og der var han os mega pyldret for ellers er han nemlig begyndt på heller vil ligge og lege på tæppet en være hos os. Og det jo synd jeg skubber ham væk hvis det fordi de har ond, Men som både Pia og en anden skriver det med trykhed jeg ønsker jo ikke han skal vende sig til at sove hos mig hele tiden. Men jeg må se tiden an og prøve mig frem Lige nu ligger han dog og sover i sin seng og han har ligget der en halv time nu ca så det jo dejligt håber han vil lidt endnu.

knus til dig og masse vestøv og jeg håber der snart kommer en lille mand ud til sin fantastiske mor.

Anmeld

28. maj 2009

Diana...

Eva skriver:

Søde Diana...
Kan man gøre andet end at lytte til sit lille barn og dække det behov det nu har, jeg ville ikke kunne...at Pia skriver om et tilfælde, det skal ikke afskrække dig....intet lille barn søger kontakten uden der er en grund til det.
Igen, så vil jeg mene at det Pia beskriver er ekstremt og ikke "normalt". Og den lille dreng virker da som om han enten skal have en anden dagplejer eller på anden måde støttes..og det er der vel også nogen der gør, håber jeg. Og så skal man jo huske der er forskel på at dække barnets behov og eget behov...
Put du med din søn og vær der for ham.
Knus Eva...mot til en lille highneed dreng...

Tak og et stort smil på mine læber 

Anmeld

28. maj 2009

LotteN

uhh, jeg synes den er svær.. For søvnen er rigtig vigtig for dem, det er jo der de udvikler sig....!
Jeg ville nok se tiden lidt an. Lade det fortsætte ugen ud og så forsøge med barnevognen(eller hvor han nu sover) igen.
Men jeg er så også en af dem der er frygtelig "bange" for at give mit barne dårlige vaner..!

Men hvis han har brug for det nu, så synes jeg du skal gøre hvad du finder rigtigt. Men jeg ville så tilgengæld sørge for at når han skulle ud og passes, så kan han sove selv. Synes ikke dagplejen/vuggestuen skal stå med det "problem"
jeg er sikker på du vælger det der er rigtigt for din søn, det er dig der ved bedst

Anmeld

28. maj 2009

Miamaja

Dutte84 skriver:

Du skal nok passe på det ikke bliver en vane for ham, at han skal sove hos dig om dagen... Det bliver svært at vænne ham af med det når han blir ældre...

ja, guldklumpen vil kun sove hos moar om dagen her. men jeg er saa blod med det der. en lille put der ligger og sover hos en er skoooont synes jeg selv. og ja, lidt traels da man ikke kan lave saa meget end at sidde. men jeg laeste, saa film eller sad ved comp med ham naar han sov

Anmeld

28. maj 2009

netdaddy

Pia. skriver:

Det bedste ville jo nok være hvis han kunne få ro i en seng til at sove 2-3 timer, men da Lucas nu helst vil ligge hos dig og du (lyder det som om) har det fint med det så gør som du syntes er bedst...

Jeg bliver dog nød til lige at fortælle dig om en lidt trist episode omkring mit job... en lille dreng som også sov hos sin mor og kun hos sin mor dag og nat og man valgte ikke at prøve andre muligheder før han skulle passes i dagplejen - her måtte dagplejemoren tage "kampen" op - og stakkels stakkels dreng, som stadig blir ammet og som har været vand til de sidste 10-11 mdr at ligge ved brystet tæt på mor, nu er mor der ikke i 8-10 timer og jeg har aldrig i de år jeg har været ansat oplevet en dreng der græder så meget... han er så utryk og ked og han kan slet IKKE finde ro... det første mor gør er at give ham "babsen" når hun henter og først her falder han til ro...

Så selvom det er dejligt trykt og skønt for jer nu, så husk at en dag skal det have en ende og han skal prøve at sove i sin barnevogn så han ikke får et chok....

I det tilfælde jeg nævner syntes jeg det er moren der har handlet helt forkert, og hun er desværre af den holdning at "så må han lærer det" - Igen stakkels stakkels dreng... som nu finder trykhed i sin dagplejeres arm og kan lægges bagefter og så sove max 10-20 min af gangen... (han må ikke få "dårlige vaner" som sut og en lille nusser- mors ord)

Sikke en masse - men ville bare sige du skal gøre som du føler bedst men huske dig selv på at dagene går og selvom han er lille nu såbliver der (DESVÆRRE) en dag hvor I ikke kan have denne tætte trykhed hver dag...

Mange knus Pia, som godt kan forstå Lucas nyder godt af mors duft og tæthed...

Åh hvor kender min hustru dog alt til det der - hun har et barn pt. på 11 mdr. som er lige nøjagtig sådan der - eller det vil sige næsten - for han kan da heldigvis godt lege llidt selv.

Men et meget uselvstændigt barn der trækker næsten alle kræfter ud af hende for tiden - og det er altså ikke sjovt når der man selv har en dejlig dreng på 9 mdr. efter arbejdstid der også skal have noget opmærkdsomhed.

Og når forældrene til dagplejebarnet så ikke vil samarbejde med at få det hele til at køre lidt bedre, så er det godt nok ikke nemt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.