Jeg synes det er vigtigt at lytte til sit barn og sig selv. Hvad svigermor siger eller gør skal du slet ikke tage dig så tungt, alle vil jo gerne komme med gode råd, men så længe det fungerer for jer skal I gøre det I føler er det rigtige...
Da min dreng var spæd ville han kun sove i mine arme de først 3 mdr tid, jeg kunne slet ikke få ham til at sove andre steder, det generede ikke mig, men hold da op andre havde en kommentar at komme med, især velmenende svigermor. Jeg holder meget af min svigerfamilie, så det er ikke fordi at hun ikke må blande sig men jeg ville bare gøre som jeg (og min mand) følte var bedst.
En dag puttede jeg ham i barnevognen og vupti så sov han bare, og det har han gjort siden.
Om natten havde vi dog stadig "problemet" og han skulle puttes med mig ved sin side og sove sådan hele natten. Da han var ca 14 mdr puttede jeg ham en dag i sin egen seng og vupti så kunne han også det.
Da han startede i vs var der 2 dage med gråd når de skulle lægge ham til at sove fordi jeg havde vænnet ham til at blive "kørt" i søvn, men også det vænnede han sig hurtigt til uden de mange tårer...
En lang smøre, men det korte af det lange er, lyt til dig selv og følg dit hjerte. Hvad der føles rigtigt nu skal I gøre, og hvis det om 1-2 uger eller mdr ikke er rigtigt mere kan man altid lave rytmerne om uden de store problemer. Det er ihvertfald min erfaring!!
Knus Kathrina
Anmeld