Er det forkert af mig-

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2009

Cris

Jeg synes, at de ændrer sig så meget hele tiden, at du skal ikke være så bekymret over! Desuden er han kun 3 måneder og de kan ikke huske så meget ligesom da de bliver 6 eller 7 måneder... Du kan putte ham som du plejer og så hvis en gang i mellem har han brug for dig, så kan du ligge ved siden af ham og så kan du smutte igen, når han sover. Det kan sagtens være, at han om et par uger ændrer han sig. Det problem som Pia skriver sker der med størrer børn. Hvis et barn ældrer en 1 år bliver ved med at sove hos more dag og nat, så har den stakkels dagpleje et problem, for hun er jo ikke mor og de bliver ked. Men han er kun 3 måneder nu!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2009

Astrid P

Hej Diana
Har du overvejet at bruge en slynge? Jeg brugte en strækvikle til min datter da hun var på den alder, og der kunne hun ligge trygt og godt og sove, og jeg kunne samtidig få ordnet lidt imens. Jeg har faktisk både støvsuget, strøget og lavet mad imens hun lå og sov middagslur... 

Men for pokker, hvis det ikke generer dig at han sidder og sover i dine arme, så nyd det da bare. Eller læg dig sammen med ham og tag en dejlig lur. Uanset hvad, så er det jo altså ikke svigermor der skal bestemme det!

Anmeld

29. maj 2009

Christine

Eva skriver:

Søde Diana...
Kan man gøre andet end at lytte til sit lille barn og dække det behov det nu har, jeg ville ikke kunne...at Pia skriver om et tilfælde, det skal ikke afskrække dig....intet lille barn søger kontakten uden der er en grund til det.
Igen, så vil jeg mene at det Pia beskriver er ekstremt og ikke "normalt". Og den lille dreng virker da som om han enten skal have en anden dagplejer eller på anden måde støttes..og det er der vel også nogen der gør, håber jeg. Og så skal man jo huske der er forskel på at dække barnets behov og eget behov...
Put du med din søn og vær der for ham.
Knus Eva...mot til en lille highneed dreng...

Jeg er helt enig. Desuden tror jeg ikke et barn får "vaner" i den alder på den måde som jeg selv har hørt folk argumentere for.
Hvis din dreng har brug for at sove med dig så skal du helt klart lytte til dit hjerte, for det tilfælde at han har brug for tryghed, for det må et barn aldrig mangle. Han er jo i hvert fald ikke sådan bare for at gøre dig forvirret eller ked af det, og hvis folk giver udtryk for at det er forkert du sover med ham så skal du endelig ikke lade dig skræmme, de ved jo slet ikke hvad din søn har brug for  så godt som du gør og der er ikke noget farligt i at et barn føler sig tæt knyttet til sin mor og i en periode har ekstra meget brug for nærvær.
Så jeg vil også sige nyd det, det skal ikke være for mors skyld, men det betyder ikke at mor ikke må synes det er hyggeligt så længe det varer (og hvis mor holder op med at synes det er hyggeligt så kan det jo heldigvis tages op til overvejelse igen)

Anmeld

29. maj 2009

4xGreve

Diana... skriver:

at lade lucas sove hos mig om dagen??? Har er 3 måneder, han var lige begynd at gerne ville sove selv om dagen, men her i denne uge har han ikke ville sove kun hvis han ligger hos mig, hvis jeg så ligger ham fra mig går der 10 min så vågner han og er så pyldret og ked af det og jeg kan ikke få ham til at sove igen før en lille time efter hvor jeg så lader ham sove fuld ud hos mig fordi jeg synes det synd at han ikke får sin søvn når han nu er træt... Min svigermor sagde sidst til mig at det måtte jeg sgu ikke lære ham, er det så forkert af mig jeg synes bare det synd for ham... Jeg tænker om det måske kunne være tænder der gør ham så trist, han savler mega meget tror jeg skifter savlesmæk en 7-8 gange dagligt han gumler helt vildt meget på sine hænder og sådan gumme dims når jeg køre min finger på hans gummer bliver han helt saglig det virker som om de klør...

Knus Diana som håber det ikke er så forkert at lade ham sove ud hos mig.

Altså her sover daniella inde i egen seng om natten men om dagen sover hun også hos mig...
hvis mit barn viser at hun har brug for mig og at hun har brug for det trygheds behov så lytter jeg til hende, så kan man altid tag kampen når de bliver lidt større..
(daniella kan også sove selv, men fortrækker at det er hos mig, og det nyder jeg bare så længe det vare)

Anmeld

29. maj 2009

Mutti2

Diana... skriver:

at lade lucas sove hos mig om dagen??? Har er 3 måneder, han var lige begynd at gerne ville sove selv om dagen, men her i denne uge har han ikke ville sove kun hvis han ligger hos mig, hvis jeg så ligger ham fra mig går der 10 min så vågner han og er så pyldret og ked af det og jeg kan ikke få ham til at sove igen før en lille time efter hvor jeg så lader ham sove fuld ud hos mig fordi jeg synes det synd at han ikke får sin søvn når han nu er træt... Min svigermor sagde sidst til mig at det måtte jeg sgu ikke lære ham, er det så forkert af mig jeg synes bare det synd for ham... Jeg tænker om det måske kunne være tænder der gør ham så trist, han savler mega meget tror jeg skifter savlesmæk en 7-8 gange dagligt han gumler helt vildt meget på sine hænder og sådan gumme dims når jeg køre min finger på hans gummer bliver han helt saglig det virker som om de klør...

Hej søde Diana

NEJ, selvfølgelig er det ikke forkert af dig.... du skal da i stedet bare nyde det.

Milla-Victoria sov hos mig indtil hun var 9 mdr, pånær når vi var ude og gå, så kunne hun sagtens sove selv i barnevognen!! Men hun har altså ikke taget skade....

Vil i stedet sige at det måske har givet hende en smule mere tryghed (dermed ikke ment at der er mindre tryghed i ikke at lade dem sove hos os...) Men da Milla-Victoria var 9 - 10 mdr, blev hun en aften lagt ind i hendes egen seng, og der har intet problemer været siden. Hun kan sove både i sin egen seng, og hos mig. For det meste sover hun i sin egen seng indtil hun vågner ved en 4 tiden, og så kommer hun ind og sover hos mig.

Så nyd det så længe det varer.

Knus Pernille

Anmeld

29. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
DET ER IKKE forkert af dig!!! Du skal lade ham sove på dig, hos dig, vedsiden af dig. HVis han vågner når du ikke er der, er det fordi han har brug for det!! Idun var også kontakt barn, da hun var lille. Jeg syede en slynge og havde hende på ryggen, så sov hun der, hvis jeg havde brug for at lave noget samtidig!!!

Drop alt det pis (UNDSKYLD MIG) med at det kan blive en vane og alt muligt shite!!! - HVIS et barn er trygt og har det godt, så kan det sove alle steder, hvis det i en perioder har brug for at man er tæt på barnet, for at barnet skal finde den tryghed, så skal man give barnet det!!!!!

Idun er super tryg og glad og kan og vil overnatte alle steder. Hun har overnattet hos sine veninder osv. i lang tid nu, selvom hun kun lige er blevet 5 år. Jeg er SIKEKR på at det er fordi vi har gjort som vi har gjort og ikke tvunget hende til nogen ting, hun ikke har haft lyst til. - Heller ikke som baby.

Og JA jeg har også fået tudet ørerne FULDE af, at 'Hvad vil du gøre når hun er teenager - skal hun stadig sove i jeres seng og have bryst?' fx

MEN begge ting har hun selv frasagt sig, når hun har følt for det. Og hun er tryg glad og har det godt!!!

Så selvf skal du lade ham være hos dig, så meget som han har brug for. Lyt til barnet. Idun har heller ikke brugt sin barnevogn, hun brød sig ikke om det. Så vi gjorde andre ting i stedet. TIngene behøver ikke at være som skrevet i en bog, hvis ens barn ikke er et der er skrevet i en bog

KRAM

Anmeld

31. maj 2009

BellaT

Nej, det er overhovedet ikke forkert af dig. Giv ham den tryghed og nærhed som han lige nu har brug for. Hans sovevaner kan nå at ændre sig mange gange inden han skal i dagpleje/vuggestue, så det skal du ikke bekymre dig om nu. Bare nyd at han har så meget brug for dig.

Helle...

Anmeld

1. juni 2009

Christinahr

Theo har det også sådan nogen uger. JEg lader ham bare sove på mig og tager det som et tegn på jeg får en tvungen pause. Han sover fint i vognen når vi går tur og kan sagtens ligges i vuggen om aftenen, men der falder han også i søvn på vores arm. Jeg har et rimmelig afslappet forhold til det. Jeg vil hellere have mine unger falder i søvn på mig eller at jeg ligger ved siden af end de skal græde sig i søvn eller være utrygge.

Anmeld

1. juni 2009

qp

Diana... skriver:

Hey :-)

Jeg har kun læst det du starter tråden med og ikke det andet, så måske du har fundet en løsning.... men hvis ikke så har jeg da et råd til dig her :-)

Når de er omkring 2-3 mdr begynder de at savle helt vildt, det er der de begynder at proppe alting i munden - derfor behøver det ikke nødvendigvis, at være tænder.

Hvis du mener han har det godt liggende hos dig om dagen, så lad ham ligge hos dig. Nogle gange er det ingen grund til, at overbekymre dig om alting, man skal bare gøre det man føler er naturligt og så tager man den derfra :-)

Håber du har det godt og finder DIN rette løsning.

Kh M

Anmeld

1. juni 2009

qp

Zafir skriver:

DET ER IKKE forkert af dig!!! Du skal lade ham sove på dig, hos dig, vedsiden af dig. HVis han vågner når du ikke er der, er det fordi han har brug for det!! Idun var også kontakt barn, da hun var lille. Jeg syede en slynge og havde hende på ryggen, så sov hun der, hvis jeg havde brug for at lave noget samtidig!!!

Drop alt det pis (UNDSKYLD MIG) med at det kan blive en vane og alt muligt shite!!! - HVIS et barn er trygt og har det godt, så kan det sove alle steder, hvis det i en perioder har brug for at man er tæt på barnet, for at barnet skal finde den tryghed, så skal man give barnet det!!!!!

Idun er super tryg og glad og kan og vil overnatte alle steder. Hun har overnattet hos sine veninder osv. i lang tid nu, selvom hun kun lige er blevet 5 år. Jeg er SIKEKR på at det er fordi vi har gjort som vi har gjort og ikke tvunget hende til nogen ting, hun ikke har haft lyst til. - Heller ikke som baby.

Og JA jeg har også fået tudet ørerne FULDE af, at 'Hvad vil du gøre når hun er teenager - skal hun stadig sove i jeres seng og have bryst?' fx

MEN begge ting har hun selv frasagt sig, når hun har følt for det. Og hun er tryg glad og har det godt!!!

Så selvf skal du lade ham være hos dig, så meget som han har brug for. Lyt til barnet. Idun har heller ikke brugt sin barnevogn, hun brød sig ikke om det. Så vi gjorde andre ting i stedet. TIngene behøver ikke at være som skrevet i en bog, hvis ens barn ikke er et der er skrevet i en bog

KRAM

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.