Er det forkert af mig-

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.283 visninger
36 svar
0 synes godt om
28. maj 2009

Diana...

at lade lucas sove hos mig om dagen??? Har er 3 måneder, han var lige begynd at gerne ville sove selv om dagen, men her i denne uge har han ikke ville sove kun hvis han ligger hos mig, hvis jeg så ligger ham fra mig går der 10 min så vågner han og er så pyldret og ked af det og jeg kan ikke få ham til at sove igen før en lille time efter hvor jeg så lader ham sove fuld ud hos mig fordi jeg synes det synd at han ikke får sin søvn når han nu er træt... Min svigermor sagde sidst til mig at det måtte jeg sgu ikke lære ham, er det så forkert af mig jeg synes bare det synd for ham... Jeg tænker om det måske kunne være tænder der gør ham så trist, han savler mega meget tror jeg skifter savlesmæk en 7-8 gange dagligt han gumler helt vildt meget på sine hænder og sådan gumme dims når jeg køre min finger på hans gummer bliver han helt saglig det virker som om de klør...

Knus Diana som håber det ikke er så forkert at lade ham sove ud hos mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2009

Mira0911

Du skal nok passe på det ikke bliver en vane for ham, at han skal sove hos dig om dagen... Det bliver svært at vænne ham af med det når han blir ældre...

Anmeld

28. maj 2009

Fam. Madsen

Diana... skriver:

at lade lucas sove hos mig om dagen??? Har er 3 måneder, han var lige begynd at gerne ville sove selv om dagen, men her i denne uge har han ikke ville sove kun hvis han ligger hos mig, hvis jeg så ligger ham fra mig går der 10 min så vågner han og er så pyldret og ked af det og jeg kan ikke få ham til at sove igen før en lille time efter hvor jeg så lader ham sove fuld ud hos mig fordi jeg synes det synd at han ikke får sin søvn når han nu er træt... Min svigermor sagde sidst til mig at det måtte jeg sgu ikke lære ham, er det så forkert af mig jeg synes bare det synd for ham... Jeg tænker om det måske kunne være tænder der gør ham så trist, han savler mega meget tror jeg skifter savlesmæk en 7-8 gange dagligt han gumler helt vildt meget på sine hænder og sådan gumme dims når jeg køre min finger på hans gummer bliver han helt saglig det virker som om de klør...

Knus Diana som håber det ikke er så forkert at lade ham sove ud hos mig.

hej

det kan godt være tænder...

da marcus havde en periode hvor han kun ville sove ved mig gjor jeg det at vi lagde os op i dobbelsengen og sov en ´time eller jeg læste en bog imens han sov... jeg synes ikke det er forkeret for det giver ham jo en trykhed og ligge  ved dig og når han kommer i dp. vuggestue så vender han sig jo til og falde i søvn uden dig, det kom så helt af sig selv med marcus at han fra den ene til den anden dag ikke ville sove ved mig men i hans barnevogn..

knus

Anmeld

28. maj 2009

Pia.

Det bedste ville jo nok være hvis han kunne få ro i en seng til at sove 2-3 timer, men da Lucas nu helst vil ligge hos dig og du (lyder det som om) har det fint med det så gør som du syntes er bedst...

Jeg bliver dog nød til lige at fortælle dig om en lidt trist episode omkring mit job... en lille dreng som også sov hos sin mor og kun hos sin mor dag og nat og man valgte ikke at prøve andre muligheder før han skulle passes i dagplejen - her måtte dagplejemoren tage "kampen" op - og stakkels stakkels dreng, som stadig blir ammet og som har været vand til de sidste 10-11 mdr at ligge ved brystet tæt på mor, nu er mor der ikke i 8-10 timer og jeg har aldrig i de år jeg har været ansat oplevet en dreng der græder så meget... han er så utryk og ked og han kan slet IKKE finde ro... det første mor gør er at give ham "babsen" når hun henter og først her falder han til ro...

Så selvom det er dejligt trykt og skønt for jer nu, så husk at en dag skal det have en ende og han skal prøve at sove i sin barnevogn så han ikke får et chok....

I det tilfælde jeg nævner syntes jeg det er moren der har handlet helt forkert, og hun er desværre af den holdning at "så må han lærer det" - Igen stakkels stakkels dreng... som nu finder trykhed i sin dagplejeres arm og kan lægges bagefter og så sove max 10-20 min af gangen... (han må ikke få "dårlige vaner" som sut og en lille nusser- mors ord)

Sikke en masse - men ville bare sige du skal gøre som du føler bedst men huske dig selv på at dagene går og selvom han er lille nu såbliver der (DESVÆRRE) en dag hvor I ikke kan have denne tætte trykhed hver dag...

Mange knus Pia, som godt kan forstå Lucas nyder godt af mors duft og tæthed...

Anmeld

28. maj 2009

frk Jensen

ÅRH jeg ville ønske at Marcus ville sove hos mig endnu. Han har ikke gjort det siden han var 4 mdr og nu er han 7. Den anden dag ville han så kun sove hos mig, hvor vi puttede sammen en times tid på sofaen.. Årh hvor jeg synes det var skønt. Men ellers kan han bedst falde til ro i sin seng eller barnevogn!
Synes du skal nyde at han gerne vil ligge og sove ved dig. Det er trygt for ham.

Knus..

Anmeld

28. maj 2009

Pia

Personligt ville jeg nok se om jeg ikke kunne find en anden metode..
Men det kommer sig også af at vi her hjemme havde en træls periode med Lærke, da hun var ca 4 måender..

Pludselig ville hun om dagen kun sove ved mig..
først troede vi at det nok var fordi hun var ved og blive syg eller noget, men da det havde stået på i 1½ uge, ja så fandt vi jo ud af at det var en trygheds ide hun havde fået.. ( eller hvad man nu lige skal kalde det)
og skulle lige hilse og sige, at hun sov i tre timer af gangen..

Gik jeg væk fra hende eller lagde hende fra mig, så vågnede hun og vr dybt ulykkelig..
Min mand kunne ike bruges overhovdet..

Min sp gav mig så det råd og tage en af min trøjer og give den på en bamse og så putte den med hende der hvor hun nu sov og det virkede fantastiks..
De første par gange tog det op til 20 minutter og putte hende, men så til sidst fladt hun i søvn med det samme uanset hvor hun blev puttet..
Og efter bare 1½ mående gad hun ikke bamsen mere, men faldt bare i søvn når hun blev lagt der i løbet af dagen.....

Pia...

Anmeld

28. maj 2009

Diana...

Pia. skriver:

Det bedste ville jo nok være hvis han kunne få ro i en seng til at sove 2-3 timer, men da Lucas nu helst vil ligge hos dig og du (lyder det som om) har det fint med det så gør som du syntes er bedst...

Jeg bliver dog nød til lige at fortælle dig om en lidt trist episode omkring mit job... en lille dreng som også sov hos sin mor og kun hos sin mor dag og nat og man valgte ikke at prøve andre muligheder før han skulle passes i dagplejen - her måtte dagplejemoren tage "kampen" op - og stakkels stakkels dreng, som stadig blir ammet og som har været vand til de sidste 10-11 mdr at ligge ved brystet tæt på mor, nu er mor der ikke i 8-10 timer og jeg har aldrig i de år jeg har været ansat oplevet en dreng der græder så meget... han er så utryk og ked og han kan slet IKKE finde ro... det første mor gør er at give ham "babsen" når hun henter og først her falder han til ro...

Så selvom det er dejligt trykt og skønt for jer nu, så husk at en dag skal det have en ende og han skal prøve at sove i sin barnevogn så han ikke får et chok....

I det tilfælde jeg nævner syntes jeg det er moren der har handlet helt forkert, og hun er desværre af den holdning at "så må han lærer det" - Igen stakkels stakkels dreng... som nu finder trykhed i sin dagplejeres arm og kan lægges bagefter og så sove max 10-20 min af gangen... (han må ikke få "dårlige vaner" som sut og en lille nusser- mors ord)

Sikke en masse - men ville bare sige du skal gøre som du føler bedst men huske dig selv på at dagene går og selvom han er lille nu såbliver der (DESVÆRRE) en dag hvor I ikke kan have denne tætte trykhed hver dag...

Det er kun i denne uge han ikke har ville sove selv om dagen han bliver puttet i sin egen seng om aften og sover der det meste af natten jeg tager ham over i sengen kl 05 når han vågner. men jeg prøver altid først at lægge ham i sengen først (altså i denne uge) men han bliver helt hys jeg har ikke oplevet ham sådan før han plejer at sove selv, det er kun denne uge der har været et problem? jeg synes bare det er synd han ikke får sin søvn når det er tydeligt at se at han har brug for det, Jeg ønsker ikke at det skal være en vane for jeg nyder de timer alene og få ordnet noget her hjemme. Jeg gør det kun fordi det virker som om der er noget mere galt end træt hed. men det synes svigermor er forkert af mig og det gjorde mig ked og ville da lige høre om jeg er galt på den   

Men hvor er det dog synd for den lille dreng og enig det vil jeg os sige er morens fejl men sådan er det heldigvis ikke her.

Knus til dig og dejligt at se dig i debatterne igen 

Anmeld

28. maj 2009

Stumpen

På den ene side vil jeg sige ja -netop pga. vanen..
På den anden side, så nej, for det lyder jo til at han har brug for trygheden..

Men sover han aldrig ude?? mathilde har altid sovet bedre ude end inde...

Anmeld

28. maj 2009

Tynen

Pia. skriver:

Åh gud!
Får helt ondt i mit hormonelle hjerte af at læse det

Puha.. Tænk, at skulle stå med "kampen" og en ulykkelig dreng!
Hvor må det være hårdt for begge parter

Anmeld

28. maj 2009

Diana...

Pia skriver:

Personligt ville jeg nok se om jeg ikke kunne find en anden metode..
Men det kommer sig også af at vi her hjemme havde en træls periode med Lærke, da hun var ca 4 måender..

Pludselig ville hun om dagen kun sove ved mig..
først troede vi at det nok var fordi hun var ved og blive syg eller noget, men da det havde stået på i 1½ uge, ja så fandt vi jo ud af at det var en trygheds ide hun havde fået.. ( eller hvad man nu lige skal kalde det)
og skulle lige hilse og sige, at hun sov i tre timer af gangen..

Gik jeg væk fra hende eller lagde hende fra mig, så vågnede hun og vr dybt ulykkelig..
Min mand kunne ike bruges overhovdet..

Min sp gav mig så det råd og tage en af min trøjer og give den på en bamse og så putte den med hende der hvor hun nu sov og det virkede fantastiks..
De første par gange tog det op til 20 minutter og putte hende, men så til sidst fladt hun i søvn med det samme uanset hvor hun blev puttet..
Og efter bare 1½ mående gad hun ikke bamsen mere, men faldt bare i søvn når hun blev lagt der i løbet af dagen.....

Pia...

Jamen det kan da godt være det er et trykheds flip han har fået jeg tror/troet måske det kunne være pga tænder hmm det må jeg lige holde lidt øje med... Tak for dit svar for jeg ønsker ikke at han skal være sådan en der bare skal sove hos mig. 
Må jeg spørge om hvordan i putter hende da hun var 3 måneder? 

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.