Hvad koster en baby ekstra i husholdningsbudgettet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2012

Fenja09

ano14316 skriver:

Så vil jeg da lige sige at superbrugsen har änglamark vådservietter på tilbud til 15 kr. pr. pk. 

Så er det nok billigere for os at købe dem hvor vi plejer, da vi skal køre ret langt for at komme til en Superbrugsen - det er jo kun en 5´er vi spare. Engang imellem har de dem også til 45 kr for 3 stk i Kvickly.

Men tak for info.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

Zelinasmor

Herhjemme bruger vi bleer fra fakta. De har en stor pakke (mener der er ca.60 bleer i) de koster 50kr pr. pakke!  Min datter tissede igennem den fra både aldi og rema. Så de fungerede ikke herhjemme. 

Vi bruger huggies vådservietter og intet andet. Synes alle andre er både for tynde og for våde.

På bleer + vådservietter bruger vi MAKS 250kr i måneden.

Til gengæld koster det en del med både tøj, legetøj og så modermælkserstatning hvis du nu får problemer med at amme.

Anmeld

18. oktober 2012

FruHolm <3

Miss BananaHammock skriver:

Hej tøser

Jeg er igang med at lave budget for 2013, da nogle ting ændre sig nu her hvor jeg er på barsel og senere går lidt ned i løn (barselsdagpenge) og oveni vil jeg gerne justere madkontobeløbet, da vi her skal betale for bleer, vitaminer, vaskeklude osv osv.
Men hvad koster sådan en lille fyr det første års tid?

Tøj, legetøj og den slags skal ikke regnes med - det køres over en anden konto.

Del jeres udgifter

Da min dreng var helt lille brugte jeg ca disse beløb i måneden:

Bleer : 450-500kr

vådservietter : 80-100kr (min søn har sart hud bagi så han bliber rød af skumklude , så her har vi brugt vådservietter næsten fra fødslen)

Modermælkserstatning : 9 X 72 kr = 648 kr ( fra han var 1 måned , den første måned ammede jeg i 9 dage så derefter spiste han ca 4-5 pakker mme, )

så ca 12-1300 kr

og derudover tøj osv

så alt ialt brugte jeg 3-4000 på ham i måneden

Anmeld

18. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi bruger nu pampers til alberte, køber den på tilbud i Bilka til 2 pakker a 66 til 150 kr. Alberte bruger ca 5 bleer pr dag. 

Skumklude bruger jeg dem fra spar, 50 stk til ca 8 kr pr pak. Ska vi på tur, gør jeg en håndfuld skumklude våde og putter i en pose og binder en knude på.

Vi bruger ik vådservietter til dagligt, men har altid en pakke i bilen, til nødstilfælde. Ved at man ka købe en special beholder fra tubberware, til vådservietter, som sikre at de ik tørre ud! 

Vi bruger ik bleespand, men fryseposer til brugte bleer. Der ka være et par stykker i hver pose, og syntes ik det lugter. Poser til bleespand, er mega dyre! 

Ammeindlæg ka altid købes på tilbud i babysam, til 4 pakker for 100 kr. Vh stine

Anmeld

18. oktober 2012

baby012

Har i alt brugt 2000 på bleer. Og bette pigen er 9 måneder, og regner med vi har lager til resten af året, libero 

Vådservietter køber jeg 15 af gangen i rema så er der nok til 3 måneder, de koster 150 kr. Og der er 100 stk i hver pakke, i forhold til de andre med 64 stk i... 

Mad bruger vi nok 2-400 kr om måneden.. 

Det er vel så dyrt som man gør det til (: 

Anmeld

19. oktober 2012

Clisolka

Månsson skriver:

Det var da lidt smart med sms service

Ja, det er super smart lige at få et overblik - man kan tilmelde sig på Liberos side 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.