Hvad koster en baby ekstra i husholdningsbudgettet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2012

Guldimaven

Vi bruger nok ca 360 om mdr på bleer og vådservietter.. Vi køber pampers bleer på tilbud i bilka 130 for en kasse.. Sådan en kasse køber vi 2 af. ( kan ikke huske hvor mange der er i sådan en kasse.) Og så vådservietter for 100 kr.  Det er bare cirka..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

mortilnoahogmelina

Det afhænger af mange ting , om det bliver flaske barn , om det er vitaminer fra apotek . Om det er billig eller dyre bleer om det er billig eller dyre vaskeklude eller vådservietter.

Her satte vi 500 kr ekstra af. Vi brugte beer fra enten REMa eller aldi . Vitaminer fra alm supermarkeder . Vaskeklude fra aldi for Det meste . Så fik han flaske vi brugte allomin både grøn og blå købte 2-3 af hver om måneden .

Her der holdte det med 500 kr .

Anmeld

18. oktober 2012

Den lykkelige

Vores fik mme, og der brugte vi ca 300 kr om måneden på det. Dråber er jo kun en 50'er i kvartalet ca.
Bleer bruger vi dem fra aldi, Vibele de er super gode.. der bruger vi ca 160 kr om måneden..
Ja og skumklude er jo billige.. 7 kg tror jeg det er i aldi.. Og vådservietter brugte vi når vi var på tur.. en 20 pr pak.. men hold jo længe.. Jeg lagde en 500 kr til side hver d. 1. i måneden.. så havde vi til alle de ting!
Så ikke særlig syrt.. lige indtil daginstitutionen kommer

Anmeld

18. oktober 2012

Miss BananaHammock

Tak for alle jeres input!! Jeg svarer lige generelt istedet for at sende samme svar til alle

Vi håber på at jeg kan amme i min. 6 mdr., bleer tager vi dem som passer bedst til ham og som han ikke bliver rød af, vådsavietter vil jeg gerne have nogle med en god lukning så de ikke tørrer ud (har ikke fundet ud af hvad mærke det er) og skumklude osv. vil jeg nok handle i rema hvor vi ellers handler normalt.

Anmeld

18. oktober 2012

SukkerDronning

Hvem? skriver:

Syntes alle siger, at babyer er dyre - men så er det altså heller ikke værre

Vores har været flaskebørn, så det kostede jo lidt ekstra, vi bruger pampers og nu er de i en alder hvor skoene blir slidt meget hurtigt og de bruger enten Ecco eller Angulus og det jo de "dyre" sko, men det er jo en smagsag - men ku nemt gøre det billigere end vi gør - men igen, der er bare noget vi (eller jeg) ikke vil spare på

Lige mine ord

Det er først når de kommer i institution og begynder at gå, de bliver dyre. Jeg har i år måtte købe nye sko ca. hver 3. måned. Jeg vil ikke gå ned på fodtøj og overtøj og derfor kan jeg snildt bruge 800,- på et par sko.

Min datter er lige skiftet fra dp til vg og det kan altså mærkes. For der sviner de mere og det betyder hyppigere tøj skift, hvilket har gjort at jeg har måtte købe næsten dobbelt så meget tøj til hende.

Meen når det er sagt, så syntes jeg på ingen måde at det er noget der vælter budgettet og jeg er endda på SU og kunne sagtens bruge færre penge på hende.

Til bleer, vådservietter og lign. vil jeg skyde på at jeg bruger ca. 300-400,- per md. Jeg køber libero bleer på tilbud og budget vådservietter. OBS De bruger jo en del flere bleer når de er helt små.

Anmeld

18. oktober 2012

SukkerDronning

Miss BananaHammock skriver:

Tak for alle jeres input!! Jeg svarer lige generelt istedet for at sende samme svar til alle

Vi håber på at jeg kan amme i min. 6 mdr., bleer tager vi dem som passer bedst til ham og som han ikke bliver rød af, vådsavietter vil jeg gerne have nogle med en god lukning så de ikke tørrer ud (har ikke fundet ud af hvad mærke det er) og skumklude osv. vil jeg nok handle i rema hvor vi ellers handler normalt.

Min erfaring er, at servietterne bliver brugt hurtigere end, at de kan nå at tørre ud. Bare sørg for ikke at lade en åben pakke ligge i pusletasken i flere uger.

Meeen pusletasken bliver jo brugt rigtig ofte, så det skulle heller ikke være et problem

Anmeld

18. oktober 2012

Miss BananaHammock

Min erfaring er, at servietterne bliver brugt hurtigere end, at de kan nå at tørre ud. Bare sørg for ikke at lade en åben pakke ligge i pusletasken i flere uger.

Meeen pusletasken bliver jo brugt rigtig ofte, så det skulle heller ikke være et problem

oki

Ja og pusletasken kan jeg slet ikke finde ud af - søger og søger. Håber jeg finder en indenfor de næste 9 uger   (altså kan ikke bestemme mig! )

Anmeld

18. oktober 2012

An&Jo

Miss BananaHammock skriver:

Jeg bruger kun vådservietter fra huggies, de er i vat og selvfølgelig uden alt muligt, de er tit på tilbud i Bilka til 10kr pakken og der fylder jeg så lageret op, lukningen er super god og har aldrig prøvet de tørrer ud medmindre jeg glemmer at lukke, og så er det kun den serviet der stikker op der bliver tør og ikke resten..

Anmeld

18. oktober 2012

Miss BananaHammock

An&Jo skriver:

Jeg bruger kun vådservietter fra huggies, de er i vat og selvfølgelig uden alt muligt, de er tit på tilbud i Bilka til 10kr pakken og der fylder jeg så lageret op, lukningen er super god og har aldrig prøvet de tørrer ud medmindre jeg glemmer at lukke, og så er det kun den serviet der stikker op der bliver tør og ikke resten..

Ja de har den der plastik lukning. Må hellere holde godt øje med tilbud på både bleer og vådsavietter!

Anmeld

18. oktober 2012

Sofia

Før jeg fødte ville jeg også gerne have nogle tal på bordet, præcis som dig

Men jeg må sige af erfaring at det kan man ikke rigtigt. Altså Alfred spiser en del så vi bruger nogle penge på mad.. Men i starten var det kun mme og bleer osv.. Jeg tør ikke sige et præcist tal, men hvis du sætter 500 kr af tror jeg det er nok!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.