Hvad koster en baby ekstra i husholdningsbudgettet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2012

Sofia

Miss BananaHammock skriver:

oki

Ja og pusletasken kan jeg slet ikke finde ud af - søger og søger. Håber jeg finder en indenfor de næste 9 uger   (altså kan ikke bestemme mig! )

Jeg synes den jeg har fra Gaia og Ko er perfekt. Stor og gode lommer og pusleunderlag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

An&Jo

Ja de har den der plastik lukning. Må hellere holde godt øje med tilbud på både bleer og vådsavietter!

Jeg ved at Bilka har tilbud på huggies vådservietter lige nu..

Men ja det er de enestenjeg vil bruge herhjemme, de er dejlig bløde fordi de er lavet af vat..

Anmeld

18. oktober 2012

Miss BananaHammock

Sofia skriver:

Før jeg fødte ville jeg også gerne have nogle tal på bordet, præcis som dig

Men jeg må sige af erfaring at det kan man ikke rigtigt. Altså Alfred spiser en del så vi bruger nogle penge på mad.. Men i starten var det kun mme og bleer osv.. Jeg tør ikke sige et præcist tal, men hvis du sætter 500 kr af tror jeg det er nok!

Oki

Har godt tænkt - også ift. det ble mærke vi vælger - at vi i januar og februar lige må holde øje med hvormeget der egentlig ryger.

Anmeld

18. oktober 2012

Sofia

Tak for alle jeres input!! Jeg svarer lige generelt istedet for at sende samme svar til alle

Vi håber på at jeg kan amme i min. 6 mdr., bleer tager vi dem som passer bedst til ham og som han ikke bliver rød af, vådsavietter vil jeg gerne have nogle med en god lukning så de ikke tørrer ud (har ikke fundet ud af hvad mærke det er) og skumklude osv. vil jeg nok handle i rema hvor vi ellers handler normalt.

Jeg synes vådservietterne fra Rema er for våde. Kan virkelig anbefalde dem fra budget fra føtex og bilka! og bleer fra aldi!

Anmeld

18. oktober 2012

Miss BananaHammock

An&Jo skriver:

Jeg ved at Bilka har tilbud på huggies vådservietter lige nu..

Men ja det er de enestenjeg vil bruge herhjemme, de er dejlig bløde fordi de er lavet af vat..

Super. vil da lige tjekke

Anmeld

18. oktober 2012

Miss BananaHammock

Sofia skriver:

Jeg synes vådservietterne fra Rema er for våde. Kan virkelig anbefalde dem fra budget fra føtex og bilka! og bleer fra aldi!

Oki! Har fået en pakke fra rema i deres babypakke så kan prøve dem gratis

Anmeld

18. oktober 2012

SukkerDronning

oki

Ja og pusletasken kan jeg slet ikke finde ud af - søger og søger. Håber jeg finder en indenfor de næste 9 uger   (altså kan ikke bestemme mig! )

Hehe worst case scenario kan du jo sagtens købe den når du har født.. Jeg havde købt en eller anden brugt barnevognspusletaske. Da jeg havde født, fandt jeg taske jeg bare MÅTTE eje. Jeg er møg glad for den. Det er en Bystroom Bea, kan varmt anbefales, der er ikke det der ikke er plads til

Men vi havde stort set ikke købt noget under graviditeten (Psst! ikke engang barnevognen) Tilgengæld havde jeg en masse shopping til gode til den lange barsel

Anmeld

18. oktober 2012

ano14316

Fenja09 skriver:

Det er ingen hemmelighed at babyer er dyre at have, men synes ikke det har væltet vores budget overhovedet.

Vi bruger Pampers og da vores datter var spæd brugte vi Libero. Hvis Pampers ikke er på tilbud koster de ca 135 kr for 45 stk. Vi synes ikke at de billige lever op til det en ble skal, men det er jo en smagssag. Mener at man giver ca. 1 kr pr ble, hvis man køber dem fra Rema.

Skumklude koster lige omkring 7 kr i netto, men man får mere for pengene hvis man køber dem i Bilka til 16 kr, for der er over dobbelt så mange i.

Vi bruger også vådservietter fra Änglemark og dem køber vi i Kvickly Extra, der har de dem til 50 kr for 3 pk.

Vitaminer var en engangsudgift - vi købte det vores datter skulle have det første år. Kan ikke huske prisen. Max 100 kr tror jeg, hvis det er købt på apoteket.

Det dyre kommer nok først når barnet starter i dp eller vs. Og hvis barnet får flaske. Vi gav flaske fra 3 måned og hun fik NAN HA og det koster ca 63 kr bøtten og der er ca til 3 dage. Almindelig NAN koster omkring 76 kr og der er nok til det dobbelt.

/Fenja

Så vil jeg da lige sige at superbrugsen har änglamark vådservietter på tilbud til 15 kr. pr. pk. 

Anmeld

18. oktober 2012

ano14316

SukkerDronning skriver:

Min erfaring er, at servietterne bliver brugt hurtigere end, at de kan nå at tørre ud. Bare sørg for ikke at lade en åben pakke ligge i pusletasken i flere uger.

Meeen pusletasken bliver jo brugt rigtig ofte, så det skulle heller ikke være et problem

altså jeg bruger Änglamark vådservietter, og har dem i pusletasken, som vi nærmest kun bruger i weekenden nu, og selvom det er den samme pakke der har ligget der flere måneder, så er de slet ikke tørret ud.. det er en rigtig god lukning.. 

Anmeld

18. oktober 2012

SukkerDronning

ano14316 skriver:

altså jeg bruger Änglamark vådservietter, og har dem i pusletasken, som vi nærmest kun bruger i weekenden nu, og selvom det er den samme pakke der har ligget der flere måneder, så er de slet ikke tørret ud.. det er en rigtig god lukning.. 

Ja jeg svinger også mellen budget og anglemark, har ikke haft problemer med nogen af dem. Men hvis man gerne vil være sikker, så er det nok en rigtig fin forholdsregel ikke at lade den ligge i flere uger..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.