Hvad koster en baby ekstra i husholdningsbudgettet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.069 visninger
35 svar
0 synes godt om
18. oktober 2012

Miss BananaHammock

Hej tøser

Jeg er igang med at lave budget for 2013, da nogle ting ændre sig nu her hvor jeg er på barsel og senere går lidt ned i løn (barselsdagpenge) og oveni vil jeg gerne justere madkontobeløbet, da vi her skal betale for bleer, vitaminer, vaskeklude osv osv.
Men hvad koster sådan en lille fyr det første års tid?

Tøj, legetøj og den slags skal ikke regnes med - det køres over en anden konto.

Del jeres udgifter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

FrkZier

Miss BananaHammock skriver:

Hej tøser

Jeg er igang med at lave budget for 2013, da nogle ting ændre sig nu her hvor jeg er på barsel og senere går lidt ned i løn (barselsdagpenge) og oveni vil jeg gerne justere madkontobeløbet, da vi her skal betale for bleer, vitaminer, vaskeklude osv osv.

Del jeres udgifter

ja det vil jeg også gerne høre lidt om

Anmeld

18. oktober 2012

ano14316

hmm bleer er s elvfølgelig afhængig af hvilket mærke.. men bruger du billig bleer er det ca 250 kr (altså ca. 5 pk pr. måned) er det libero eller pampers så er normalprisen for 5 pk. 675 er man heldig og bor i nærheden af bilka er de på tilbud hveranden uge til 3 pk for 235 kr. 

skumklude kan jeg ikke prisen på, da vi bruger änglamarks vat pads (store 4-kantet vatrondeller) der bruger vi vel fot 50-100 kr. pr. mnd. så er der blespandsposer - hvis man bruger det 70 kr. 

Vitaminer er ikke den store udgift 50 kr hver 3. mnd. eller sådan noget.. 

det dyrer er når der kommer daginstitution.. prisen afhænger af kommune.. her i hillerød er det lige omkring 4000 pr. mnd

Anmeld

18. oktober 2012

Troldemommi

Du skal også tænke på om du vil amme eller om baby skal have erstatning, sådan noget pulver er lidt dyrt så det er rart at have det med i budgettet

Monica

Anmeld

18. oktober 2012

Fenja09

Det er ingen hemmelighed at babyer er dyre at have, men synes ikke det har væltet vores budget overhovedet.

Vi bruger Pampers og da vores datter var spæd brugte vi Libero. Hvis Pampers ikke er på tilbud koster de ca 135 kr for 45 stk. Vi synes ikke at de billige lever op til det en ble skal, men det er jo en smagssag. Mener at man giver ca. 1 kr pr ble, hvis man køber dem fra Rema.

Skumklude koster lige omkring 7 kr i netto, men man får mere for pengene hvis man køber dem i Bilka til 16 kr, for der er over dobbelt så mange i.

Vi bruger også vådservietter fra Änglemark og dem køber vi i Kvickly Extra, der har de dem til 50 kr for 3 pk.

Vitaminer var en engangsudgift - vi købte det vores datter skulle have det første år. Kan ikke huske prisen. Max 100 kr tror jeg, hvis det er købt på apoteket.

Det dyre kommer nok først når barnet starter i dp eller vs. Og hvis barnet får flaske. Vi gav flaske fra 3 måned og hun fik NAN HA og det koster ca 63 kr bøtten og der er ca til 3 dage. Almindelig NAN koster omkring 76 kr og der er nok til det dobbelt.

/Fenja

Anmeld

18. oktober 2012

L&V

Hej tøser

Del jeres udgifter

Vi bruger i gennemsnit 600kr om måneden og det er med al husholdning bleer osv dog uden dagpleje og tøj da det er efter behov

Anmeld

18. oktober 2012

Clisolka

Månsson skriver:

Vi bruger i gennemsnit 600kr om måneden og det er med al husholdning bleer osv dog uden dagpleje og tøj da det er efter behov

Jeg vil gætte på det er det samme beløb hos os 

Isabella bruger Libero og vi køber dem gerne på tilbud - jeg får en sms hver mandag, hvor de er på tilbud 

Anmeld

18. oktober 2012

L&V

Babymor2010 skriver:

Jeg vil gætte på det er det samme beløb hos os 

Isabella bruger Libero og vi køber dem gerne på tilbud - jeg får en sms hver mandag, hvor de er på tilbud 

Det var da lidt smart med sms service

Anmeld

18. oktober 2012

Benjamins'mor

Jeg vil sige vi måske brugte 1500 kr om måneden ca.

Vi havde både bleer, vitaminer, vaske klude, mme fra apoteket, ekstra tøj og legetøj indimellem osv.

Anmeld

18. oktober 2012

Hvem?

Hej tøser

Del jeres udgifter

Syntes alle siger, at babyer er dyre - men så er det altså heller ikke værre

Vores har været flaskebørn, så det kostede jo lidt ekstra, vi bruger pampers og nu er de i en alder hvor skoene blir slidt meget hurtigt og de bruger enten Ecco eller Angulus og det jo de "dyre" sko, men det er jo en smagsag - men ku nemt gøre det billigere end vi gør - men igen, der er bare noget vi (eller jeg) ikke vil spare på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.