Barnedåb og barnets alder???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2012

Ciss

MariaKyedDK skriver:

vores søn blev døbt da han var 5 måneder, dit barn SKAL være døbt inden 6 måneder...

derfor vores søb blev født da han var 5 måneder.. men han var lidt tung for min storesøster som var gudmor, så måske derfor hun mener de skal være mindre, så det nemmere at bærre dem i lang tid

Man er pligtig at give barnet et navn. Man er IKKE pligtig at døbe det.

Døbt kan man blive ved en hvilken som helst alder fra man bliver født til man ligger på dødslejet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

Julemusen

Phillip var 12 uger, 2 1/2 måned, gammel. Jeg turde ikke vente længere for han skulle have sin tipoldemors dåbskjole på. Og hun lever stadig, og ville være så synd hvis han var blevet for stor. Den svarer til en str 74 men han kunne næsten ikke passe den ved armene på grund af Michelin dæk hehe. Men i den kom han.
Ville nok vælge samme alder hvis ikke tidligere næste gang. Synes det var en super dag og Phillip sov bare. Ville heller ikke bryde mig om at skulle side og give grød med ham i dåbskjole.
Min niece var 10 måneder da hun blev døbt. Var jeg lidt træt af for var højgravid på det tidspunkt og skulle 4 timers kørsel til for at komme på sygehuset. Men det valgte de jo. Men er lidt spøjst at se et barn blive døbt som kravler hen til døbefonten hehe.

Anmeld

18. oktober 2012

Louisesam

Har stemt blankt - min søn er ikke døbt!

Anmeld

18. oktober 2012

Doffie

FruStolpe skriver:

Vores datter var 4½ måned da hun blev døbt.

Vi brugte en familiekjole til hende, og den skulle hun jo kunne passe. Derfor tidspunktet

Præcis det samme her 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.