Barnedåb og barnets alder???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2012

Blirnokaldrigfru

birthee skriver:

Vi var til noget fødselsdag forleden, hvor der blev snakket om hvor gammel de forskellige børn havde været da de blev døbt... èn mente at barnet i hvert fald ikke skulle være mere end 3 måneder... afledt af dette, og da vi gerne ville holde barnedåb i april, men ikke kan få noget forsamlingshus nogle steder, ville jeg da lige høre hvor gammel jeres barn var da det blev døbt, og om der var en bestemt grund til at det blev på det tidspunkt???

Mvh. Birthe

Vores datter blev døbt på hendes 1 mdrs dag grunden - min kæreste ville holde navnet hemmeligt og det ville jeg ikke, så vi gik på kompromis : hemmeligt navn og tidlig dåb er glad for det er overstået og prinsessen sov gennem barnedåben så vi kunne tage os af vores gæster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

morethanperfect

Oscar bar 5 mdr .. Det syns vi bare var mest passende ..

Anmeld

18. oktober 2012

TaAsJu

Har stemt 3 md.. Anna-Sophie blev døbt 2 dage inden hun blev 3 md. Og Julie skulle have været døbt på Grønland da hun var 3 md. Men da vi fandt ud af hun var syg og jeg skulle blive en md mere i dk med hende efter far og to store søstre rejste hjem gjordevi det her da hun var to uger... Meget heldigt eftersom vi ikke kom tilbage til Grønland og først så far igen 3 1/2 md sener!!!

Anmeld

18. oktober 2012

Tanja Hedelund Jensen

jeg har stemt 10 uger. Det var praktiske årsager. havde gravid familiemedlem i england, som vi ville ha med, så det skulle være inden hun ikke måtte flyve mere. Havde gerne ventede lidt hvi det ikke var derfor

Anmeld

18. oktober 2012

vitapigen

Jeg har stemt 8 uger. Vi gjorde det der, da det stadig var dejlig lunt udenfor og vi skulle sidde i telt. Samtidig var det rart at hun var så lille så hun sov i kirken. Og heldigt nok vi gjorde der der, for min datter var en stor pige så hun var tæt på ikke at kunne passe arve dåbskjolen 

Anmeld

18. oktober 2012

Fenja09

Vores datter var 2 måneder og 20 dage da hun blev døbt. Min personlige holdning til dåb er at barnet skal være lige omkring 3 måneder, men der er jo ikke noget "rigtig" og "forkert", man skal gøre det som man selv vil, så længe barnet bliver navngivet inden de er 6 måneder.

/Fenja

Anmeld

18. oktober 2012

4xGreve

birthee skriver:

Vi var til noget fødselsdag forleden, hvor der blev snakket om hvor gammel de forskellige børn havde været da de blev døbt... èn mente at barnet i hvert fald ikke skulle være mere end 3 måneder... afledt af dette, og da vi gerne ville holde barnedåb i april, men ikke kan få noget forsamlingshus nogle steder, ville jeg da lige høre hvor gammel jeres barn var da det blev døbt, og om der var en bestemt grund til at det blev på det tidspunkt???

Mvh. Birthe

Milo var ca. 14 uger. Jeg syntes personligt de skal være min. 3 måneder så man som familie lige kan finde sig selv og hinanden samt så barnet er lidt mere vågen, på og med

Daniella blev jo af gode grunde nød døbt og var kun 4 1/2 time gammel 

Anmeld

18. oktober 2012

MissMaria

birthee skriver:

Mvh. Birthe

Vores søn var lige godt 6 uger - vi skulle rejse til Spanien i næsten 4 mdr og derfor skulle han have et pas...

Anmeld

18. oktober 2012

Annette A

Vores første var 4 mdr og vores yngste var 2 mdr og vil nok vælge 2 mdr igen næste gang hvis det blir sådan. Jeg har det bedst med de er små, synes det er mest passende når de stadig er lidt spæde i det og så kan jeg bare godt lide at få dem døbt tidligt, da jeg alligevel bare går og venter på det bliver gjort. Synes ligesom at så har de rigtigt fået deres navn, men det handler måske mest om at jeg er typen der helst ikke udsætter det jeg kan gøre idag til i morgen, da jeg elsker når ting er på plads og ordnet.

Anmeld

18. oktober 2012

Ciss

Begge mine har været 10 mndr. Den ældste, fordi hun var meget syg de første 6 mndr, og vi kunne slet ikke overskue at skulle holde den slags.

Den yngste, fordi familien bor meget spredt, og ved at lægge det i sommerferien, var der flere, som havde mulighed for at deltage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.