Barnedåb og barnets alder???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2012

FruHolm <3

birthee skriver:

Vi var til noget fødselsdag forleden, hvor der blev snakket om hvor gammel de forskellige børn havde været da de blev døbt... èn mente at barnet i hvert fald ikke skulle være mere end 3 måneder... afledt af dette, og da vi gerne ville holde barnedåb i april, men ikke kan få noget forsamlingshus nogle steder, ville jeg da lige høre hvor gammel jeres barn var da det blev døbt, og om der var en bestemt grund til at det blev på det tidspunkt???

Mvh. Birthe

Han var 8 uger

planlagde op til fødslen og efter da vi kom hjem , da han var 2 uger bookede vi forsamlingshus ig sendte så invitationerne, og ville gerne gøre det mens han var lille, og han er døbt i en str 90 dåbskjole hvor der faktisk ikk var ret meget ekstra livvidde i da han vejede 7200g allerede der , han har altid været stor, så havde vi ventet bare 1 eller 2 måneder ville han ikk kunne passe kjolen i livet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2012

birthee

Maja_4000 skriver:

Er du gravid ? TILLYKKE Hehe

Jeg har stemt forkert Stemte 3 måneder , men Caroline var altså 4 Hehe .. Jeg synes det var et godt tidspunkt Vi var kommet væk fra kolikken og hun sov ikke bare hele dagen væk :b

Ja, tror da vidst jeg har fået skrevet det herinde??? Har termin den 27. januar 

Anmeld

17. oktober 2012

Tip!

Min søn er født den 26 oktober og blev døbt den 18 januar.. Så han var knap 3 mdr..

Anmeld

17. oktober 2012

Den lykkelige

Min datter var et par dage over 5 mdr.. Det var perfekt for os

Anmeld

17. oktober 2012

Bshizzle

Lucas var 5 mdr og Nicolai er endnu ikke døbt men navngivet 

Grunden til den mindste ikke er døbt endnu er Pga flytning/åbning af butik.. Ergo tiden  

Men han blev navngivet da han var 3 mdr. 

Anmeld

17. oktober 2012

sne190810

Min datter blev døbt 5 dage før hendes 1 års fødselsdag.

Det passede perfekt med os

Anmeld

17. oktober 2012

Mettefpigen

Lukas var 5,5 måned ca.... Og det var pågrund af min mors overfald... Så hun skulle være klar til at komme med :-)

Anmeld

17. oktober 2012

K&S

Anton var 4 mdr., da han blev døbt 

Anmeld

18. oktober 2012

SussieThyssen

birthee skriver:

Vi var til noget fødselsdag forleden, hvor der blev snakket om hvor gammel de forskellige børn havde været da de blev døbt... èn mente at barnet i hvert fald ikke skulle være mere end 3 måneder... afledt af dette, og da vi gerne ville holde barnedåb i april, men ikke kan få noget forsamlingshus nogle steder, ville jeg da lige høre hvor gammel jeres barn var da det blev døbt, og om der var en bestemt grund til at det blev på det tidspunkt???

Mvh. Birthe

Børn behøver ikke at have nogen bestemt alder ved dåben, men det skal være navngivet inden det fylder 8 mdr.

Mange børn bliver jo slet ikke døbt, før de selv evt. ønsker det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. oktober 2012

MariaKyedDK

birthee skriver:

Mvh. Birthe

vores søn blev døbt da han var 5 måneder, dit barn SKAL være døbt inden 6 måneder...

derfor vores søb blev født da han var 5 måneder.. men han var lidt tung for min storesøster som var gudmor, så måske derfor hun mener de skal være mindre, så det nemmere at bærre dem i lang tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.