Barnedåb og barnets alder???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Mit/vores barns alder ved dåb

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.519 visninger
33 svar
0 synes godt om
17. oktober 2012

birthee

Vi var til noget fødselsdag forleden, hvor der blev snakket om hvor gammel de forskellige børn havde været da de blev døbt... èn mente at barnet i hvert fald ikke skulle være mere end 3 måneder... afledt af dette, og da vi gerne ville holde barnedåb i april, men ikke kan få noget forsamlingshus nogle steder, ville jeg da lige høre hvor gammel jeres barn var da det blev døbt, og om der var en bestemt grund til at det blev på det tidspunkt???

Mvh. Birthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2012

Maja_4000

Er du gravid ? TILLYKKE Hehe

Jeg har stemt forkert Stemte 3 måneder , men Caroline var altså 4 Hehe .. Jeg synes det var et godt tidspunkt Vi var kommet væk fra kolikken og hun sov ikke bare hele dagen væk :b

Anmeld

17. oktober 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
birthee skriver:

Vi var til noget fødselsdag forleden, hvor der blev snakket om hvor gammel de forskellige børn havde været da de blev døbt... èn mente at barnet i hvert fald ikke skulle være mere end 3 måneder... afledt af dette, og da vi gerne ville holde barnedåb i april, men ikke kan få noget forsamlingshus nogle steder, ville jeg da lige høre hvor gammel jeres barn var da det blev døbt, og om der var en bestemt grund til at det blev på det tidspunkt???

Mvh. Birthe

Vores var næsten 6mdr - dette var fordi der var lørdagsdåb i kirken som vi var MEGET interesseret i

Og så havde vi heller ikke overskud til planlægning, før hun var 3-4 mdr

Anmeld

17. oktober 2012

mth1987

birthee skriver:

Mvh. Birthe

vi døbte vores datter da hun var 6 uger pga min søster var højgravid og vi jo gerne ville have hende med inden det blev for tæt på hendes termin så hun ikke endte med at sku føde midt i kirken

og vi var godt nok glade for at hun ikke var ældre. hun lå bare og sov under det hele. der var to andre der sku døbes samme dag og de ku næsten ikke styre deres børn fordi de var blevet så store. så vi vil helt sikkert også døbe næste barn så tidligt

Anmeld

17. oktober 2012

An&Jo

Min dreng var 7mdr da han blev døbt, der var bare ikke lige tid før da jeg havde eksamen der skulle overstået..

Han var dog navngiver inden dåben..

Anmeld

17. oktober 2012

Koen.

Lærke var 8 uger og Liam bliver et år(han er dog navngivet)

Anmeld

17. oktober 2012

4kløver

5 mdr. Præsten mente at det var sent.
Han skulle ha været døbt som 3 mdr men der kom et dø fald så lysten var der ikke.

Anmeld

17. oktober 2012

Kay

hun blev navngivet i lørdags et par dage før hun blev 2 måneder... det var fordi det skulle passe ind i mellem store føsdage og andre fester i familien, inden december og vi gerne ville havde det blev i år... 

der var flere i min mands familie der brokkede sig meget over at hun sov og spiste så meget så de ikke kunne holde... men vi syntes nu det var rat at hun ik var stører... især da det også var vores bryllupsfest, så vi havde lidt tid med vores gæster 

Anmeld

17. oktober 2012

FruStolpe

birthee skriver:

Mvh. Birthe

Vores datter var 4½ måned da hun blev døbt.

Vi brugte en familiekjole til hende, og den skulle hun jo kunne passe. Derfor tidspunktet

Anmeld

17. oktober 2012

LSM

Mvh. Birthe

Vores søn skal døbes 16 december og vil være lige knap 5 måneder, grunden til dette var at han havde kolik fra start og vi ville gerne have at det var ovre inden + vi simpelthen ikke har haft overskuddet til at skulle planlægge dåb men en baby der stort set græd hele tiden

Havde ellers selv tænkt han skulle døbes da han var omkring de 3 måneder så han kunne være i familie dåbskjolen men sådan blev det ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.