Min kæreste kan ikke låne penge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2012

Anonym trådstarter

Vidunderligeunger skriver:

jeg kan godt se det er træls.. men kan I slet ikke undvære denne ting? Evt købe tingen brugt? 

Jo... tingen er ikke livsnødvendig ... men den ville gøre vores dagligdag meget nemmere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2012

Linsi

Anonym skriver:

Sagen er den at vi mangler noget til hjemmet. Vi ville så gå ned i punkt 1 hvor man kunne oprettet et rentefrit lån... MEN han blev afvist og de vil ikke begrunde hvorfor...?! Man sender jo en slags ansøgning som skal godkendes. Jeg skylder en helvedes masse penge væk og står i RKI... Vi er jo sammenboende... og kan det så være derfor han har fået afslag? Eller er det pga. han er på SU? Hvis det er pga. mig sys jeg godt nok det er for åndssvagt. Hvorfor skal han blive afvist...? Han skylder INGEN penge væk. Han har INGEN lån overhovedet udover SU ? Han ka da ik gøre for at jeg har en "dum fortid" hvor jeg har stiftet en masse gæld?

Nogle der ved hvordan og hvorledes??

Jeg har været i forhold med en som skyldte mange penge væk. Han var reg i RKI og havde lån hist og her.. fandt faktisk ud af da vi gik fra hinanden at han skyldte mere end en halv mil ud til flere debitorer. Jeg har altid haft job, og god indtægt, men ingen lån. Da jeg ville ud og låne for første gang i min bank til en ny bil ville de ikke lade mig låne pga han stod på min adresse. Jeg kunne faktisk ikk låne før han ikk havde boet hos mig i et halvt år. Havde endda en pantefoged stående foran min dør en dag...  så jo han kan godt hæfte lidt for dine lån med begrænsninger for hvad han kan låne. 

Anmeld

13. oktober 2012

Anonym trådstarter

Linsi skriver:

Jeg har været i forhold med en som skyldte mange penge væk. Han var reg i RKI og havde lån hist og her.. fandt faktisk ud af da vi gik fra hinanden at han skyldte mere end en halv mil ud til flere debitorer. Jeg har altid haft job, og god indtægt, men ingen lån. Da jeg ville ud og låne for første gang i min bank til en ny bil ville de ikke lade mig låne pga han stod på min adresse. Jeg kunne faktisk ikk låne før han ikk havde boet hos mig i et halvt år. Havde endda en pantefoged stående foran min dør en dag...  så jo han kan godt hæfte lidt for dine lån med begrænsninger for hvad han kan låne. 

Det sys jeg er latterligt...

Men fogeden kan jo ik tage dine ting...

Anmeld

13. oktober 2012

Benjamins'mor

Nu læste jeg lige det med din gæld. Hvad med at få det sat i bero og så evt tage en gæld af gangen og betale af på?

Anmeld

13. oktober 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Sagen er den at vi mangler noget til hjemmet. Vi ville så gå ned i punkt 1 hvor man kunne oprettet et rentefrit lån... MEN han blev afvist og de vil ikke begrunde hvorfor...?! Man sender jo en slags ansøgning som skal godkendes. Jeg skylder en helvedes masse penge væk og står i RKI... Vi er jo sammenboende... og kan det så være derfor han har fået afslag? Eller er det pga. han er på SU? Hvis det er pga. mig sys jeg godt nok det er for åndssvagt. Hvorfor skal han blive afvist...? Han skylder INGEN penge væk. Han har INGEN lån overhovedet udover SU ? Han ka da ik gøre for at jeg har en "dum fortid" hvor jeg har stiftet en masse gæld?

Jeg vil gætte på det er pga. han er på SU - men ja, det kan også være fordi du er i RKI. 

Jeg har det samme "problem" herhjemme... Jeg kan ikke låne penge fordi min kæreste er registreret i RKI, og jeg har intet lån tilbage i banken... Jeg havde fundet en ny lejlighed, men banken ville ikke låne mig penge til nyt indskud - kun med det eneste afslag at jeg bor sammen med min kæreste og han er i RKI... Yes, det er daaajligt 

Anmeld

13. oktober 2012

FruStolpe

Det har med 99% sikkerhed intet med hans SU at gøre.

Han deler folkeregister adresse med en der står i RKI. Det alene risikerer man at blive afvist på.

Et godt eksempel er mig selv. Da jeg var kæreste med min nuværende mand og vi boede hver for sig købte jeg noget til vores kommende fælles hjem på afbetaling, det var intet problem.

Da vi var flyttet sammen skulle vi igen bruge noget til fælles hjem, og JEG ansøgte samme sted som før. Men fik AFSLAG. Intet havde ændret sig, udover at min kæreste var registreret i RKI....

Anmeld

13. oktober 2012

Linsi

Anonym skriver:

Det sys jeg er latterligt...

Men fogeden kan jo ik tage dine ting...

ja det er virkelig latterligt. Jeg havde jo papirer på alle mine ting, og stod kun selv på lejekontrakten så de tog ikk noget. Men, der er par der optager en masse gæld som kun den ene har lagt navn til, også bruger de den anden person på lejekontrakter, forsikringer osv. Så det er det de vil undgå. Det bare synd i jeres situation, og for mig dengang at man bare bliver dømt for den andens gæld. Det ødelagde mit forhold til min eks dengang. (en del af det). Som du skrev tidligere at man kunnejo gå ned med et hus med en tidligere partner eller lign. Eller hvis man har et firma der gik skævt. Der er virkelig mange der står i den situation.

Anmeld

13. oktober 2012

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Nu læste jeg lige det med din gæld. Hvad med at få det sat i bero og så evt tage en gæld af gangen og betale af på?

Jeg har forsøgt alt men de er ligeglade...

Er blevet erklæret insolvent.... så har pt. "fred" for fogedretten" i et ½ år...

Anmeld

13. oktober 2012

Anonym trådstarter

Linsi skriver:

ja det er virkelig latterligt. Jeg havde jo papirer på alle mine ting, og stod kun selv på lejekontrakten så de tog ikk noget. Men, der er par der optager en masse gæld som kun den ene har lagt navn til, også bruger de den anden person på lejekontrakter, forsikringer osv. Så det er det de vil undgå. Det bare synd i jeres situation, og for mig dengang at man bare bliver dømt for den andens gæld. Det ødelagde mit forhold til min eks dengang. (en del af det). Som du skrev tidligere at man kunnejo gå ned med et hus med en tidligere partner eller lign. Eller hvis man har et firma der gik skævt. Der er virkelig mange der står i den situation.

Jeg står på lejekontrakten....Derfor er det også sådan at fogden kan gøre udlæg i halvdelen af depositum når vi fraflytter lejl mm.

Anmeld

13. oktober 2012

Amagerpigen82

Anonym skriver:

Kære anonyme

Dette er skrevet i bedste mening

Men hvis du i forvejen er i RKI og er erklæret insolvent og kæresten er på SU med SU-lån er det så ikke meget godt I ikke har mulighed for at optage flere lån? Det lyder til, at det vil blive svært at betale dem tilbage. Jeg tror at Punkt1 (og deres udlåner) gør jer en stor tjeneste

Jeg forstår godt det er surt, men det lyder ikke til at jeres økonomi er særlig stærk, - og så er det jo endnu vigtigere kun at købe det man har råd til og sparet op til på forhånd Håber I snart får sparet op til det I ønsker jer, - det føles også så meget bedre end at købe det for lånte penge...

Alt det bedste herfra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.