Alkohol og amning. Hvad er din mening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

Nadia&Daniel

christina92 skriver:

Jeg faldt lige over en folder med gode vaner før, under og efter graviditet og belv lidt forundret over at der under gode vaner efter graviditeten står at man skal drikke alkohol med måde. Det kommer bag på mig at det ikke er "forbudt" når man ammer på lige fod med når man er gravid.

Hvad tænker i?

Er det okay at nyde et glas engang imellem når man ammer sit barn?

For mit vedkommende - 0 alkohol mens man er gravid og ammer (nu skal det også siges, at jeg drikker meget sjælden, så er vant til ikke at drikke noget).. Hvad forl vælger er Deres egen sag, men jeg vælger og vil altid vælge 0 alkohol..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

Gardenia

christina92 skriver:

Jeg faldt lige over en folder med gode vaner før, under og efter graviditet og belv lidt forundret over at der under gode vaner efter graviditeten står at man skal drikke alkohol med måde. Det kommer bag på mig at det ikke er "forbudt" når man ammer på lige fod med når man er gravid.

Hvad tænker i?

Er det okay at nyde et glas engang imellem når man ammer sit barn?

Min holdning til alkohol er som med alt andet i livet, alt med måde og omtanke.
Det kan være en udemærket måde at falde ned på, et glas vin med sin kæreste kan skabe en kontakt, det kan være hygge med veninden. Og om det så lige falder sammen med en omgang amning.. Ja, herregud da.

Har ikke snakket med min egen læge om problemet, jeg går ud fra hvis der var noget jeg skulle have været opmærksom på så var det kommet med alt det andet jeg skulle overveje mens jeg ammede.

Anmeld

11. oktober 2012

Faith

Da Jonathan var 5 uger gammel var min mand og jeg til bryllup og jeg fik 2 glas rødvin.

Jonathan blev passet hos min svigerinde og fik flaske (på det tidspunkt ammede jeg og supplerede med flaske).

Jeg sørgede bare for at der gik 12 timer fra jeg drak til jeg ammede ham igen. I mellemtiden malkede jeg ud og smed mælken væk.

Men havde det ikke været muligt at give ham flaske havde jeg holdt mig fra alkohol. I min verden hører graviditet, amning og alkohol IKKE sammen!

Anmeld

11. oktober 2012

Muffinmus

Jeg har en enkelt gang eller to drukket en halv cider da jeg ammede de andre, men først efter 4-5 mdr hvor jeg vidste de var gået i seng for natten....

Anmeld

11. oktober 2012

Fenja09

For mig var det et absolut NO GO, men det siges jo, at falder mælkeproduktionen, så kan en øl afhjælpe lidt af problemet.

/Fenja

Anmeld

11. oktober 2012

modesty

Lahn11 skriver:

Ej men blod og mælk er ikke det samme ?? 

gider ikke diskutete det, jeg gør bare hvad min sp rådede mig til.. Og sørge fir at jeg er 100% sikker på at lille pigen intet alkohol fik med sig  

Det er også fint nok. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.