Alkohol og amning. Hvad er din mening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

baby012

raca skriver:

hvorfor hælte du mælken ud? hvis din promillie i blodet er 0 er promillen i mælken også 0.. man oplager ikke alkohol i brysterne.

Det gjorde jeg for at være 100% sikker på at alt alkohol var ude af mælken (: 

det sidder længere tid i mælken, end i blodet.. Da produktionen jo falder i takt med at der kommer mere mælk i brysterne..og man forbrænder ikke promille og affaldsstoffer på samme måde i mælken, som i blodet (: 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

baby012

raca skriver:

mælken fornys i brysterne, så man oplager ikke den mængde mælk man har produceret intil den bliver brugt. man danner løbende nyt..

Der er jeg uenig (: 

hvis mælken ikke kommer ud, så bliver der ikke dannet nyt, gjorde der ihvertfald ikke da jeg stoppede med at amme 

Anmeld

11. oktober 2012

raca

Lahn11 skriver:

Det gjorde jeg for at være 100% sikker på at alt alkohol var ude af mælken (: 

det sidder længere tid i mælken, end i blodet.. Da produktionen jo falder i takt med at der kommer mere mælk i brysterne..og man forbrænder ikke promille og affaldsstoffer på samme måde i mælken, som i blodet (: 

det vil jeg rigtig gerne se dokumantation..

for så vidt jeg er øjenteret er promillin i mælken nøjaktig den samme som i alle andre kropsvæsker.. kroppen kan ikke lave graduere promillin i blod mælk eller ånde eller slim..

Anmeld

11. oktober 2012

raca

Lahn11 skriver:

Der er jeg uenig (: 

hvis mælken ikke kommer ud, så bliver der ikke dannet nyt, gjorde der ihvertfald ikke da jeg stoppede med at amme 

så du gik med sur mælk i brysterne? eller hvordan skal den forståes..

blev din mælk så bare i brysterne og er den der så stadig, eller du malkede en sidste potion ud også var mælken væk?

kroppen absorbere mælken så der dannes nyt mælk hele tiden så længe man ammer, når man stopper med at amme falder produktionen

Anmeld

11. oktober 2012

Ciss

Da min ældste søster fik sin første i oktober, tog hun sig et glas rødvin til julemiddagen samme år - nøj, som den dreng sov!

Efter at have set det, har jeg holdt mig langt fra alkohol så længe, jeg har ammet (og også et stykke tid efter, men det var nu mest, at jeg synes, det er så tungt at skulle vågne om natten med børnene, hvis jeg har drukket et glas eller to...)

Anmeld

11. oktober 2012

Muhmi

christina92 skriver:

Jeg faldt lige over en folder med gode vaner før, under og efter graviditet og belv lidt forundret over at der under gode vaner efter graviditeten står at man skal drikke alkohol med måde. Det kommer bag på mig at det ikke er "forbudt" når man ammer på lige fod med når man er gravid.

Hvad tænker i?

Er det okay at nyde et glas engang imellem når man ammer sit barn?

Det er ikke ulovligt at indtage alkohol, mens man er gravid... Derfor heller ikke når man ammer... Det er jo folks eget valg desværre... Men tror da ikke at der ligefrem er opfordret til at drikke sig fuld "med måde" mens man ammer, det synes jeg lyder dybt underligt i mine ører

Anmeld

11. oktober 2012

Camillakn

Jeg har altid ammet min søn. Jeg har os taget et enkelt glas vin engang imellem, jeg nægter simpelthen at tro på at det skader mit barn. Hvis man ikke drikker mere end 1 genstand om ugen så skader det vidst ikke nogen parter. Nu er jeg så typen der måske drikker 2 genstande på 1 mdr. 

Meeen, jeg har skam også været i byen da jeg ammede og har drukket mig fuld. Jeg tog bare mine forholdsregler og ammede godt ud så der var minimum 10 flasker af mit eget mælk. Så ammede jeg igen efter dagen efter tømmermændsdagen. 

Men om man holder sig helt fra det eller tillader sig selv 1 genstand om ugen, syntes jeg er op til en selv. Men ja, det er os meget lang tid ikke at nyde et glas vin. Nu er min søn 1 år, og giver stadig en morgen tår. 

Camilla

Anmeld

11. oktober 2012

Hullabullabulla

Jeg er født af den generation hvor man ikke gik så meget op i om det var okay at drikke en øl, ryge eller give børn maizena i erstatningen.. 

Hvad jeg ved af fejler jeg intet selvom min mor røg i hele graviditeten..

At jeg ikke selv har drukket alkohol i min egen graviditet hænger sammen med at lysten ikke er der - men jeg mener bare at man skal gøre hvad man føler for, med måde.. - så længe det er en enkelt genstand om ugen kan jeg ikke se at det burde betyde noget?

Anmeld

11. oktober 2012

AnnaK89

Lahn11 skriver:

Selvf. Er det stadig i blodet. Man regner med at man forbrænder en genstand i timen.. Jeg havde malket ud lige inden jeg drak den øl, det fik min datter så da hun tre timer efter skulle spise igen.. Efter fire timer malkede jeg så ud igen.. Det mælk røg i vasken... Og der er altså ikke alkohol i mælken der så bliver produceret fire timer efter en genstand ... selvf. Hjælper det ikke hvis ikke man giver det tid at komme ud af kroppen .. 

En genstand for en kvinde på ca. 60 kg er ca. 2 timer. Vejer man mindre tager det længere tid og omvendt hvis man vejer meget.

Men du skal tænke på, at promillen forsvinder i dit mælk samtidig med i dit blod. Så derfor behøver du ikke at malke ud.

Anmeld

11. oktober 2012

baby012

AnnaKJ skriver:

En genstand for en kvinde på ca. 60 kg er ca. 2 timer. Vejer man mindre tager det længere tid og omvendt hvis man vejer meget.

Men du skal tænke på, at promillen forsvinder i dit mælk samtidig med i dit blod. Så derfor behøver du ikke at malke ud.

Vejede 56 (: 

gjorde det bare for at være helt sikker på ikke at udsætte hende for noget overhoved  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.