Alkohol og amning. Hvad er din mening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.600 visninger
45 svar
0 synes godt om
10. oktober 2012

christina92

Jeg faldt lige over en folder med gode vaner før, under og efter graviditet og belv lidt forundret over at der under gode vaner efter graviditeten står at man skal drikke alkohol med måde. Det kommer bag på mig at det ikke er "forbudt" når man ammer på lige fod med når man er gravid.

Hvad tænker i?

Er det okay at nyde et glas engang imellem når man ammer sit barn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

Mayse87

Og hvad er så lige det for en folder du har kigget i? hehe

Alkohol er absolut NO GO, når man ammer. Det burde alle da vide  Så kan godt forstå du er forbavset hehe.

Anmeld

10. oktober 2012

Mariajny

synes ikke alkohol og at amme hænger sammen

Anmeld

10. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså nu ammer jeg på andet barn og har fået at vide både af læger og Sp, at der altså ik sker noget ved at tá et enkelt glas vin eller en øl, når man ammer. Det ska bare være lige efter at du har ammet, at du drikker, for så når du at forbrande alkoholen inden næste amning.

Det betyder selvføljelig ik at jeg bare drikker hele tiden, men har da fået et par glas vin eller en enkelt øl, hvis jeg har haft lyst. Vh stine

Anmeld

10. oktober 2012

Ka+Ma=Be

StineW79 skriver:

Altså nu ammer jeg på andet barn og har fået at vide både af læger og Sp, at der altså ik sker noget ved at tá et enkelt glas vin eller en øl, når man ammer. Det ska bare være lige efter at du har ammet, at du drikker, for så når du at forbrande alkoholen inden næste amning.

Det betyder selvføljelig ik at jeg bare drikker hele tiden, men har da fået et par glas vin eller en enkelt øl, hvis jeg har haft lyst. Vh stine

Jep, det er også det jeg har levet efter!

Som udgangspunkt "no go". Men når barnet er lidt større og ikke bliver ammet så mange gange i døgnet, synes jeg det er ok med et enkelt glas inden næste amning (eks lige efter aftenamning, hvis næste amning først er 8+ timer efter)

Anmeld

10. oktober 2012

christina92

Mayse87 skriver:

Og hvad er så lige det for en folder du har kigget i? hehe

Alkohol er absolut NO GO, når man ammer. Det burde alle da vide  Så kan godt forstå du er forbavset hehe.

Den er desværre god nok, det er en af de foldere vi fik udleveret første gang til JM

Anmeld

10. oktober 2012

CaWi

Min kusine fik engang af vide af hendes SP, at en lille øl eller et glas vin kunne få hendes mælkeproduktion op. Hun drak et glas vin to dage i træk og mælken løb lige siden.
Selv har jeg et par gange fået et lille glas vin.
Alt med måde. Ligesom jeg også drak en tår champange til nytår da jwg var gravid...

Anmeld

10. oktober 2012

AnnaK89

Min SP siger, at hvis min mælkeproduktion falder, så skal jeg få manden til at tage Carolina, ligge mig på sofaen, slappe af og drikke en lys øl.
Så ja, hvis det gælder ens mælkeproduktion, så mener jeg det er okay med en smule alkohol.

Anmeld

10. oktober 2012

LR85

christina92 skriver:

Jeg faldt lige over en folder med gode vaner før, under og efter graviditet og belv lidt forundret over at der under gode vaner efter graviditeten står at man skal drikke alkohol med måde. Det kommer bag på mig at det ikke er "forbudt" når man ammer på lige fod med når man er gravid.

Hvad tænker i?

Er det okay at nyde et glas engang imellem når man ammer sit barn?

nej jeg synes ikke det er forbudt.

Der er for det første SÅ lidt der går videre til mælken a det ingen betydning har (hvis man ikke drikker mange genstande selvfølglig)

Dernæst har jeg fx ammet, spist god mad og drukket et glas vin, og ammet igen 3-4 timer efter, og hvis jeg har drukket 2-3 glas eller drukket over lidt længere tid, ville jeg evt give flaske med erstatning.

Anmeld

10. oktober 2012

MorDk

Eneste jeg indtager engang imellem er en NISSEBAJER ♥ til min risengrød...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.