Alkohol og amning. Hvad er din mening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
MorDk skriver:

Eneste jeg indtager engang imellem er en NISSEBAJER ♥ til min risengrød...

Uhmm det tror jeg også snart jeg ska ha. Det fik vi altid ude ved min mormor, da jeg var barn vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

Den lykkelige

MorDk skriver:

Eneste jeg indtager engang imellem er en NISSEBAJER ♥ til min risengrød...

Anmeld

10. oktober 2012

Mum33

I min verden kan graviditet/amning godt gå hånd i hånd med et meget begrænset indtag af alkohol. ½ genstand om ugen ca her

Anmeld

10. oktober 2012

Guldimaven

Syntes ikke man skal drikke alkohol når man ammer. Det har jeg i hvert fald ikke gjort og har heller ikke tænkt mig det!

Anmeld

10. oktober 2012

modesty

Sundhedsstyrelsen siger jo selv at man faktisk godt må drikke en genstand om ugen når man er gravid. Men at man har lavet nul tolerance reglen for alle de, tja, mindre begavede mødre der ikke kan finde ud af at holde sig til grænserne.

M.h.t. alkohol og amning er 1 genstand ude af blodet efter 3 timer. Så hvis man ikke fuldammer, kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle tage et glas rødvin i ny og næ. 

Anmeld

10. oktober 2012

SussieThyssen

christina92 skriver:

Jeg faldt lige over en folder med gode vaner før, under og efter graviditet og belv lidt forundret over at der under gode vaner efter graviditeten står at man skal drikke alkohol med måde. Det kommer bag på mig at det ikke er "forbudt" når man ammer på lige fod med når man er gravid.

Hvad tænker i?

Er det okay at nyde et glas engang imellem når man ammer sit barn?

Lige så vel, som det er at nyde et lille glas vin til en god bøf, når man ER gravid.
Men det er jo for smagens skyld, ikke virkningen.

I jeres generation, og jer der havde normale familier uden alkoholproblemer, der tog jeres mødre også somme tider et glas vin medens de ventede jer, og lige sådan i min, og I børn blev født lige så sunde og raske, som børn i dag.

Det handler jo om at man kun engang imellem nyder lidt...ikke hver dag, måske ikke engang hver uge...men engang imellem, ved særlige lejligheder et enkelt lille glas.

Alt med måde, som det hedder.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
SussieThyssen skriver:

Lige så vel, som det er at nyde et lille glas vin til en god bøf, når man ER gravid.
Men det er jo for smagens skyld, ikke virkningen.

I jeres generation, og jer der havde normale familier uden alkoholproblemer, der tog jeres mødre også somme tider et glas vin medens de ventede jer, og lige sådan i min, og I børn blev født lige så sunde og raske, som børn i dag.

Det handler jo om at man kun engang imellem nyder lidt...ikke hver dag, måske ikke engang hver uge...men engang imellem, ved særlige lejligheder et enkelt lille glas.

Alt med måde, som det hedder.

Kærligst
Sussie

Enig. Sundhedsstyrelsen har selv tilkendegivet, at nultolerancen i deres anbefalinger - både for gravide og ammende - er for signalværdiens skyld, fordi en 1 genstand om ugen-politik ville få enkelte til at tænke, at så går den nok også med 2 eller 3 - eller mere. 

Fint, at der er fokus på emnet, men det er lige ekstremt nok for mig, når en øl en sjælden gang gøres til omsorgssvigt og skadeligt. 

Anmeld

10. oktober 2012

SussieThyssen

Mor og meget mere skriver:

Enig. Sundhedsstyrelsen har selv tilkendegivet, at nultolerancen i deres anbefalinger - både for gravide og ammende - er for signalværdiens skyld, fordi en 1 genstand om ugen-politik ville få enkelte til at tænke, at så går den nok også med 2 eller 3 - eller mere. 

Fint, at der er fokus på emnet, men det er lige ekstremt nok for mig, når en øl en sjælden gang gøres til omsorgssvigt og skadeligt. 

Anmeld

10. oktober 2012

raca

den nedre grænse for hvornår alkohol er skadelig mht til fostret, er ikke helt klart endnu.. det at udvikle et lille foster, særlig de første 3 mdr er en ikke helt ukompliceret affærde  meget kan gå galt..

derefter er der knapt så meget der kan gå galt, men jeg mener faktisk at alkohol ligesom cigaretter ikke høre sammen med en graviditet, forde fosteret for det i ufortyndet udgave.

dvs fosteret får samme % i blodet som moren har= at man hælte alkohol i deres mme når de var født.. så for mig er det nogo.

når man ammer er alkohol ikke idealt.. men ved særlige lejliheder og ikke for at drikke sig fuld, mener jeg godt man kan.. 

og når barnet er så stort at det sover igennem. så kan man uden skrupler jo fint tage en øl el..

og barnet får det jo kraftigt fortyndet dvs at alkohol% aldrig er over hvad % i blodet er.. så det er ikke meget..

så mener jeg også der er stor forskel på om det er et spædbarn eller en tumling . eller en 3årig. 

så amning er jo ikke enten eller.. men en glidende overgang mener jeg. så for mig er alkohol og amning ved spædbørn nogo.. men ved tumlinge med fast ammemøster hvor man kan undgå at amme lige efter man har drukke ok.

Anmeld

10. oktober 2012

baby012

NO GO herhjemme, har drukket en enkelt øl ifb. Med at få produktionen op.. Men der malkede jeg UD bagefter.. Er jeg den eneste der har fået a vide at det er noget man skal gøre ... 

Men det kommer nok lidt fra min opdragelse st jeg ikke gør det.. Mine forældre er anti. alkoholiske... Mine forældre sagde neget kraftigt til mig da jeg blev gravid at alkohol var forbudt ..og det samme med amning.. Og i min familie har jeg aldrig set nogen der ammede drikke alkohol.. Jeg venter vbarnet nr. To.. og har ikke drukket siden jeg blev gravid med den første .. Udover den ene øl... 

Så her er det et NO GO.. Alkohol og børn, det er bare ikke noget der skal mixes uanset mængder... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.