den nedre grænse for hvornår alkohol er skadelig mht til fostret, er ikke helt klart endnu.. det at udvikle et lille foster, særlig de første 3 mdr er en ikke helt ukompliceret affærde meget kan gå galt..
derefter er der knapt så meget der kan gå galt, men jeg mener faktisk at alkohol ligesom cigaretter ikke høre sammen med en graviditet, forde fosteret for det i ufortyndet udgave.
dvs fosteret får samme % i blodet som moren har= at man hælte alkohol i deres mme når de var født.. så for mig er det nogo.
når man ammer er alkohol ikke idealt.. men ved særlige lejliheder og ikke for at drikke sig fuld, mener jeg godt man kan..
og når barnet er så stort at det sover igennem. så kan man uden skrupler jo fint tage en øl el..
og barnet får det jo kraftigt fortyndet dvs at alkohol% aldrig er over hvad % i blodet er.. så det er ikke meget..
så mener jeg også der er stor forskel på om det er et spædbarn eller en tumling . eller en 3årig.
så amning er jo ikke enten eller.. men en glidende overgang mener jeg. så for mig er alkohol og amning ved spædbørn nogo.. men ved tumlinge med fast ammemøster hvor man kan undgå at amme lige efter man har drukke ok.
Anmeld