D-dråber og mavekneb (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2012

Mussen2

Jeg giver d pearls i steðet for

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

Deaktiveret profil

MorDk skriver:

Ja liige præcis. Og hvis jeg skal være ærlig... så tror jeg ikke det gør en foreskel om de får dem nu eller og man venter 3 mdr. tid til deres mave & tarmsystem er mere udviklet... Jeg tror jeg venter...

Det tror jeg nu hellere ikke der sker noget ved.. 

Vores pige får MME, og jeg syntes nu at have hørt at der er masser af vitaminer i det i forvejen, så brug af d dråber gør ikke den store forskel.. Har også fået spurgt mig rundtomkring og er faktisk blevet anbefalet at droppe dem helt af min Sp idag.. Men vi prøver igen på hende når hun er ca 3 måneder, for som du siger så er tarmene osv udviklet der, så må vi se om hun vil tage imod dem

Anmeld

19. oktober 2012

MorDk

Freyasmor skriver:

Det tror jeg nu hellere ikke der sker noget ved.. 

Vores pige får MME, og jeg syntes nu at have hørt at der er masser af vitaminer i det i forvejen, så brug af d dråber gør ikke den store forskel.. Har også fået spurgt mig rundtomkring og er faktisk blevet anbefalet at droppe dem helt af min Sp idag.. Men vi prøver igen på hende når hun er ca 3 måneder, for som du siger så er tarmene osv udviklet der, så må vi se om hun vil tage imod dem

Men der er jo lavet undersøgelser om at mange børn lider af D-vit mangel derfor bør man give det extra D-vit. Især piger... da de har tendens til at udvikle knogleskørhed... og D-vit gør at man optager kalken meget bedre... MEN jeg tror altså jeg venter til hun er 3 mdr. Det tror jeg simpelthen ikke der kan ske noget ved.... Ellers overvejer de der D-pearls.. men så kan man jo blive ved og ved og købe ind i dyre domme...

Anmeld

19. oktober 2012

Mor1012

MorDk skriver:

Er der virkelig en sammenhæng mellem de D-dråber og så de skide mavekneb hos vores unger?

Jeg undre mig over at det oftest er efter man begynder på D-dråber at mavekneb opstår og så undre jeg mig over at mavekneb kommer om aftenen for det meste? Det var det samme med vores søn. Kl.19.00-23.00 skreg han som en gal. Igår skreg vores datter fra 20.00-00.00 og kunne tydeligt se/mærke at hun havde mavekneb. Hvad pokker er det for noget? Ville ønske man ikke skulle give de Sk*de D-dråber...

Der er ellers ikke de der olier i... (kokos & solsikke) ... som skulle give mavekneb grundet måden de er beh. på... Ihhh... det er bare så hårdt når baby skriger sådan og vrider sig pga. maveproblemer *suk*

jEG HAVDE SAMME "pROBLEM" MED EMILIE DA HUN VAR LILLE. JEG BEGYNDTE AT GIVE HENDE DET HVER 3 DAG KUN , OG SÅ OM AFTENEN I STEDET FOR OM DAGEN,

DET SAMME GØR JEG MED VORES LILLE PÅ 11 UGER

Anmeld

19. oktober 2012

MorDk

Prinsessen<3 skriver:

jEG HAVDE SAMME "pROBLEM" MED EMILIE DA HUN VAR LILLE. JEG BEGYNDTE AT GIVE HENDE DET HVER 3 DAG KUN , OG SÅ OM AFTENEN I STEDET FOR OM DAGEN,

DET SAMME GØR JEG MED VORES LILLE PÅ 11 UGER

Var der nogle problemer om dagen så?

Anmeld

19. oktober 2012

Mor1012

MorDk skriver:

Slet ikke jeg gør det forsat kun om aftenen, 5 dråber. hver ca 3 dag... emilie har i hvertfald ikk taget skade af kun at få hver 3 dag hellere det end mave kneb

du kan prøve med laktulose hvis den er galt med afføringen samtidig med, eller Mylicon dråber ( God effekt )

Anmeld

19. oktober 2012

Mor1012

MorDk skriver:

Eller Bio-Gaja dråber

Anmeld

19. oktober 2012

MorDk

Prinsessen<3 skriver:

Slet ikke jeg gør det forsat kun om aftenen, 5 dråber. hver ca 3 dag... emilie har i hvertfald ikk taget skade af kun at få hver 3 dag hellere det end mave kneb

du kan prøve med laktulose hvis den er galt med afføringen samtidig med, eller Mylicon dråber ( God effekt )

Hun har slet ik problemer med aff. heldigvis *S*

Anmeld

19. oktober 2012

Mor1012

MorDk skriver:

Hun har slet ik problemer med aff. heldigvis *S*

det er godt

men du kan jo prøve hver 3 dag eller bare hver 2 , om aftenen. og evt hvis hun forsat har mavekneb og evt grader, kan du prøve mylicon eller bio-gaja dråberner ved siden af d dråberne, så du kombinere de ting

Anmeld

19. oktober 2012

MorDk

Prinsessen<3 skriver:

det er godt

men du kan jo prøve hver 3 dag eller bare hver 2 , om aftenen. og evt hvis hun forsat har mavekneb og evt grader, kan du prøve mylicon eller bio-gaja dråberner ved siden af d dråberne, så du kombinere de ting

Må se på det ... men takker dig og alle jer andre for jeres råd/input!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.