Hjælp mig med pakkeliste til barn 1 år på charterferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

Filuca

Frøken J. skriver:

Fordi det skal man have? Hehe Når man rejser udenlands!

Kun hvis man er afsted mere end tre uger ad gangen, eller hvis udenlandsopholdet er erhvervsrelateret - ellers gælder det gule.

Regnslag er ikke nødvendigt - der regner ikke dernede på dette tidspunkt af året

En lille bonusinfo er forresten, at du nok skal regne med at det er lidt varmere end man kan læse sig til i vejrudsigter osv herhjemmefra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Frøken J.

Baby2påvej skriver:

Nej, det er kun folk med kroniske sygdomme. Det fik vi i hvert fald at vide på borger service da vi skulle til cypern

Det er ikke det vi har fået at vide. Som udgangspunt dækker det gule sygesikring, men man KAN komme ud for egenbetaling, hvor det blå dækker, så derfor er det en god idé at have Men uanset hvad er det jo gratis, så det skader jo ikke at have med

Anmeld

8. oktober 2012

Frøken J.

Filuca skriver:

Kun hvis man er afsted mere end tre uger ad gangen, eller hvis udenlandsopholdet er erhvervsrelateret - ellers gælder det gule.

Regnslag er ikke nødvendigt - der regner ikke dernede på dette tidspunkt af året

En lille bonusinfo er forresten, at du nok skal regne med at det er lidt varmere end man kan læse sig til i vejrudsigter osv herhjemmefra

Det vi fik at vide var, at det gule som udgangspunkt dækker, MEN at der i visse tilfælde kan være egenbetaling, hvor det blå i stedet dækker. Men uanset hvad kan jeg slet ikke se hvorfor det skal debatteres Det var jo ikke det jeg spurgte om, og uanset hvad er det gratis og en ekstra sikkerhed, så det er jo ikke fordi det skader nogen at have det med

Anmeld

8. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Og solcrem faktor 50! Vaskepulver, nogle hoteller har et lille vaskeri og ellers ka man bare bruge det i håndvasken. Rigtig god tur! Vh stine

Anmeld

8. oktober 2012

Sofia

Har lige været på sygehus med Alfred da vi var i Portugal, det var fint med det gule sygesikring. Men husk også at tegne rejseforsikring. Har rejst med Alfred 4 gange, han er 1.5 år nu. Husk snacks og underholdning til fly!

Ellers kan man altid købe alt man skal bruge er min erfaring.

Rigtig god tur

Anmeld

8. oktober 2012

Frøken J.

Issa skriver:

Vi var på Kreta i uge 24 FANTASTISK ferie

Vi havde selvfølgelig vores datter på 14 mdr med.. Jeg vil sige de langærmede bodyer var stortset det eneste hun havde på.. Solen var alt for stærk selv om hun havde solcreme på..

Derudover SNACKS!!.. Små børn spiser ikke særlig meget når der er varmt.. så yndlings-spisen ville være en go ide! Hvis der er noget hun rigtig godt kan lide at gumle på (ostehaps eller sån) er de gode mod propper i ørene på flyveren

Hvor skal i hen dernede hvis man må spørge?

Men kogte hun så ikke? Rose er SÅ varm, det er helt sygt, så er bange for hun brænder op i langærmede

Tak for tippet med snacks!

Jeg ved det ikke lige! Hahaha! Svigerforældrene har inviteret.. Det står på en seddel i køkkenet, men nu har jeg lige sat mig, så jeg gider ikke rejse mig og kigge

Anmeld

8. oktober 2012

Frøken J.

Sofia skriver:

Har lige været på sygehus med Alfred da vi var i Portugal, det var fint med det gule sygesikring. Men husk også at tegne rejseforsikring. Har rejst med Alfred 4 gange, han er 1.5 år nu. Husk snacks og underholdning til fly!

Ellers kan man altid købe alt man skal bruge er min erfaring.

Rigtig god tur

Okay, og så lader vi det med det sygesikring ligge Nej, det er bare ret irrelevant, og det skader jo ikke at have det med, så jeg kan ikke se hvorfor lige det skal debatteres så meget

Rejseforsikring har vi også, og vi medbringer vores rejseforsikringskort, men det har jeg ikke skrevet på, da listen bare er det til ROse. Har separat liste for jeg, Lars og fællesting Men tak for tippet!

Og tak

Anmeld

8. oktober 2012

Frøken J.

StineW79 skriver:

Og solcrem faktor 50! Vaskepulver, nogle hoteller har et lille vaskeri og ellers ka man bare bruge det i håndvasken. Rigtig god tur! Vh stine

Takker! Vi har babysolcreme, men kan faktisk ikke huske faktoren, den er fra Derma. Måske skal vi have en anden

Anmeld

8. oktober 2012

Klumpe-dumpe

Hvor længe skal I være afsted? Synes hvis det kun er til 7 dage, at det er meget tøj du vil ha med til trolden

Anmeld

8. oktober 2012

ModerNatur

Frøken J. skriver:

Men kogte hun så ikke? Rose er SÅ varm, det er helt sygt, så er bange for hun brænder op i langærmede

Tak for tippet med snacks!

Jeg ved det ikke lige! Hahaha! Svigerforældrene har inviteret.. Det står på en seddel i køkkenet, men nu har jeg lige sat mig, så jeg gider ikke rejse mig og kigge

Vi har nogen MEGET tynde nogen, for Celina er nemlig også meget varm, men det var egentlig ikke fordi varmen føltes så varm dernede, fordi der er en helt anden luftfugtighed   Faktor 50 var ikke nok til hende..

Desuden sov hun til middag når der var varmest (indenfor i aircon) så når hun vågnede igen og vi sku ud sidst på eftermiddagen varede det faktisk ikke længe inden der var "køligt"..

Vi var et sted der hed Platanias, ved Chania (en meget stor by med billigt Clinique og MAC)  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.