Hvilke kryderrier bruger i??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

Princesspigen

StineW79 skriver:

Ja vi bruger også altid hvidløg og løg. Ku ik undvære det! Vh stine

så har jeg nok ikke flere forslag end dem du selv har skrevet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
MissTas skriver:

vi har nogenlunde de samme.. de af krydderierne vi kan køber vi friske.. såsom basillikum, oregano, timian, persille, purløg, dild og sådan intet bedre end friske krydderier i maden

Dem har vi nemlig også friske. Der er ik noget bedre end at plukke en håndfuld forskellige urte, hakke og hælde over frisk pasta, kartofler eller bare lave lækker pesto af UHMM!! Vh stine

Anmeld

8. oktober 2012

Studerendemor

Jeg elsker alle krydderier, særligt frisk rosmarin. Dem smider jeg i min store morter, sammen med groft havsalt og hvidløg, og tæsker løs på det. Det smager simpelthen godt i alt, måske lige undtagen kager. 

Anmeld

8. oktober 2012

StineW79

Lone H. skriver:

Koriander, spidskommen, ingefær, hvidløg, tabasco sovs, bruger os soya som "krydderi" nogen gange og dem du skriver har jeg altid i mit køkken

Hvordan bruger du så de krydderier? Står tit og kigger på feks koriander, men ved simpelhen ik hva jeg sku putte det i/ på! Vh stine

Anmeld

8. oktober 2012

StineW79

An&Jo skriver:

jeg har et græsk krydderi jeg ikke ville undvære, så har vi grill krydderi, chiliflager, hvidløg (både som pulver og frisk) en hvidløgssalt fra søstrene grene

hmm jeg har rigtig mange krydderier og køber altid nye hvis jeg finder nogen spændende..

Vi bruger næsten også frisk hvidløg i alt! Græsk det tror jeg, jeg ska prøve at kigge efter, når jeg ska ud og handle sener!vh stine

Anmeld

8. oktober 2012

An&Jo

StineW79 skriver:

Vi bruger næsten også frisk hvidløg i alt! Græsk det tror jeg, jeg ska prøve at kigge efter, når jeg ska ud og handle sener!vh stine

det græske er fra santa maria, men jeg elsker at finde alt muligt alle steder, så har mange forskellige slags og mærker af krydderier..

Anmeld

8. oktober 2012

StineW79

Frk. Himmelblå skriver:

spidskommen, muskat, gurkemeje (mest for farven her i huset), enebær, korriander... m.fl.

Men det er lige dem, som vi bruger ofte, ud over dem, du nævner..

(Spidskommen OG korriander er dog i den grad smage, der kan dele vandene...) Nogle dage craver jeg spidskommen - andre dage ku jeg knække mig over det...

Hvordan bruger du så spidskommen, muskatnød og gurkemeje? Ville slet ik vide, hva jeg sku bruge det sammen med! 

Uhm enebær. Har en ven som lavede enebærcrem, til vildt kød, til deres bryllup. Det smagte fantastisk! Vh stine

Anmeld

8. oktober 2012

StineW79

sne190810 skriver:

Stødt koriander eller bare koriander for den sags skyld

Spidskommen og muskatnød er jeg også meget glad for, det kan pifte en specielt smag frem i mange retter

Hvilke retter retter laver du så med de kryderrier?? Vh stine

Anmeld

8. oktober 2012

StineW79

skrivemaskine skriver:

Jeg elsker alle krydderier, særligt frisk rosmarin. Dem smider jeg i min store morter, sammen med groft havsalt og hvidløg, og tæsker løs på det. Det smager simpelthen godt i alt, måske lige undtagen kager. 

Jeg elsker også rosmarinen, men kærsten er desvære ik så vild med det. Sniger det dog altid i gryderetter

Ja hjemmelavet urtesalt er bare lækkert, det laver vi også ind i mellem. Vh stine

Anmeld

8. oktober 2012

Frk. Himmelblå

StineW79 skriver:

Hvordan bruger du så spidskommen, muskatnød og gurkemeje? Ville slet ik vide, hva jeg sku bruge det sammen med! 

Uhm enebær. Har en ven som lavede enebærcrem, til vildt kød, til deres bryllup. Det smagte fantastisk! Vh stine

Spidskommen putter jeg eksempelvis i paneringen, hvis jeg steger aubergine-skiver. Putter det også i humus.. Sådan lidt mellemøøstlig inspireret mad. - Det er også godt, hvis du selv laver en rub til et stykke kød, der fx skal ovnsteges...

Gurkemeje kommer jeg i paella (kan ik li safran). Ellers bruger jeg det til at give kraftig farve i karryretter, som ikke skal være for stærke til børnene. Og så synes jeg, det har en god bitterhed sammen med fisk. - Eller hvis en røg-smag er ved at kamme over og blive for "vammel".

Muskat er selvfølgelig en klassiker i det italienske køkken. Her bruger jeg  det naturligvis i lasagne, i bolognese, i bechamel. Men det er også fantastisk i tærter og gratiner. Flødestuvet spinat må også have et drys.

Bliver helt sulten nu! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.