Åh den svigermor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Kan godt læse, at du er lidt træt af, at andre ikke er enige med dig, men nu får du også lige min holdning, selvom jeg heller ikke er helt enig med dig

Jeg tror simpelthen ikke din svigermor gør noget af det for at være træls, fjerne fokus fra dig eller genere dig. Jeg tror simpelthen bare hun er helt overvældet over, hvilket fantastisk lille væsen hun er blevet farmor til hun kan slet ikke styre sig, fordi hun synes han er så skøn! Og det er da bare alletiders, at hun vil ham så meget.

Når det er sagt, så ville det være helt utrolig ærgeligt, hvis jeres gode forhold skulle ødelægges på grund af det. Du er nødt til at sige det til hende, uden at være anklagende for hun kan ikke læse dine tanker!

Hvis hun snupper et kys, hvor du lige står og har god kontakt med ham, så sig lidt i sjov, hov hov han var lige i gang med at hygge med sin mor eller noget i den stil...

Sig til hende, at du også er der, når du kommer med ham, gå hen til hende, hvis hun har snuppet jeres søn og sig hej til hende... Det behøver jo ikke være hende, der siger hej

Lad være med at lade det vokse sig stort og meget værre, sig stille og roligt fra, så l kan få det gode forhold tilbage... Måske det går over, når hun har vænnet sig til at være farmor

Jeg håber du får det bedste ud af en farmor som synes hendes barnebarn er Guds gave til verden

Vil nu ikke sige at jeg er træt af folk ikke er enige med mig

Jeg ved godt hun overhovedet ikke gør det for at genere mig eller noget som helst og at de er fordi hun vil sit barnebarn så meget .
Og det sætter jeg da også virkelig stor pris på ingen tvivl om det

Kan bare ikke styre mine følelser selv , irritation er jo en følelse og ingen tvivl om jeg skal blive meget bedre til at udtrykke, hvad jeg føler omkring det , for ellers bliver det jo aldrig bedre

Og tak for dine gode råd, må jo forsøge mig lidt frem , hvordan jeg lige får det gjort i de forskellige situationer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

engodmor skriver:

Du skal bare siget det ganske alm, og en smule bestemt, og så holde ved det du har sagt.

mange gange er det  SÅ lidt der skal til, for at andre viser respekt

Ja det er bare lige med at få det gjort på den rigtige måde uden der kommer dårlig stemning

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

engodmor skriver:

Der er jo nogen forældre, hvor de ikke siger fra, men bare lader bedsteforældrene bestemme og styrre... '

hvor de så i nogen tilfælde evt får problemer med barnet sener på dagen...netop fordi bedsteforældren har aktiveret barnet på en sådan måde, at det resulterer i at den lille bliver ked af det over en for stresset/anderledes dag...

Derfor så husk de to sætninger jeg lige skrev jeg bruger dem selv, og det virker

Det vil jeg da forsøge mig med pg lige præcis vores søn kan vi sagtens mærke på hvis han har haft for mange stimuli, så det er ret vigtigt at jeg får fortalt mine følelser og at det godt kan blive for meget for vores lille søn

Anmeld

5. oktober 2012

EnGodMor

Anonym skriver:

Det vil jeg da forsøge mig med pg lige præcis vores søn kan vi sagtens mærke på hvis han har haft for mange stimuli, så det er ret vigtigt at jeg får fortalt mine følelser og at det godt kan blive for meget for vores lille søn

I ved bedst 

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

engodmor skriver:

I ved bedst 

nemlig

Anmeld

5. oktober 2012

EnGodMor

Anonym skriver:

nemlig

Send mig en pb, så jeg kan holde dig i ørene hehe

Anmeld

5. oktober 2012

L&V

Anonym skriver:

Det er nemlig lige præcis det jeg skal

Det er jo også os som kender vores barn bedst og ved hvornår tingene måske bliver for meget

Nemmerlig

Anmeld

6. oktober 2012

PernilleogLouis

Den lykkelige skriver:

Jeg siger ikke jeg har ret.. men synes hun lyder som en der bare er rigtig glad for sit barnebarn.. kan ikke se noget forkert.. 

Helt enig

Anmeld

6. oktober 2012

MorDk

Jeg kan godt forstå dig! Det er dit/jeres barn og dine/jeres regler...

Men det er vigtigt at du/I siger fra... istedet for at der bliver en "dum Situation" ud af det... hvor du/I bliver irriteret osv.

Jeg sys det er vigtigt at folk accepterer og respekterer ens grænser/følelser og sådan er det!

Hun er glad for sit barnebarn... og vil det SÅ gerne hvilket jeg kan misunde dig rigtig meget! (Har ikke selv kontakt til min svigermor)

Tag en snak med hende...

Det er vejen frem!

Anmeld

6. oktober 2012

lukasmor

Anonym skriver:

Ja er sgu nødt til at komme ud med det, men min svigermor er godt nok begyndt at irriterer mig noget så grænseløst siden vi har fået vores søn, har ellers altid haft et fantastisk forhold til hende.

Men men men fx idag har vi været henne ved hende og spise, ja hun får ikke engang hilst på mig inden hun forgriber sig på min søn.
Hun nærmest river ham ud af armene på mig.
Idag begyndte han så at græde da hun på et tidspunkt tog ham og faldt til ro lige så snart han kom hentil mig igen- Åh hvor jeg dog faktisk frydede mig .

Min kæreste står på et tidspunkt med ham, hvor jeg så får rigtig god øjenkontakt med min søn og står og snakker til ham, så kommer hun og drejer hans hoved væk fra mig og over mod hende blot for at give ham et kys, tænkte bare hvad fanden har du gang i, jeg stod lige og havde en god kontakt til min søn.

Min søn falder så i søvn i min kærestes arme, jeg får ham over til mig så min kæreste kan få pakket bilen, også her vil hun pludselig holde og nusse ham, har rigtig svært ved at sige fra, men var sgu ikke så glad for det da jeg helst ikke vil måsle for meget rundt med ham når han sover.

Synes i jeg er helt sippet? eller kan i forstå mig?
For hun er godt nok ved at gå mig på nerverne!!

Hun er uden tvivl glad for sit barnebarn men jeg synes slet ikke du er sippet! Sådan noget kunne få mig op i det røde felt! Specielt det med at hun pludselig vil nusse med ham mens han sover - Lad drengen sove! Min svigermor har også gjort nogle ting hvor jeg har sagt meget bestemt til hende at sådan gør vi altså ikke. Det kunne f.eks være at give ham en gulerod. Pga. dem vi gik til fødselsforbedredese med mistede deres dreng, da han blev kvalt i et æble, ønsker vi ikke at give ham hverken gulerodder eller æbler med mindre de er revet eller i meget små stykker. Jeg kom med flere hentydninger som: "Har du ikke en kniv så jeg kan skære den ud i mindre stykker" osv.. lige lidt forstod hun.. Indtil jeg sagde at vi ikke ville have at han fik en hel gulerod. Så forstod hun det med det samme! Nogen skal altså bare have det at vide. Ikke mindst hvis det er fordi de simpelthen ikke kan se at de gør noget forkert. Så er det også lidt synd ikke at give dem muligheden for at rette op på det. Du siger at du havde et rigtig godt forhold til din svigermor, så burde det ikke være nogen sag at fortælle hende hvordan du har det med de ting hun gør :-) Håber dig og din svigermor får et godt forhold igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.