Åh den svigermor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2012

L&V

Anonym skriver:

Åh hvor dejligt du forstår

Lige præcis det er også dejligt hun er så glad for ham som hun er , men ja det er vores søn,

Det er jo heller ikke fordi hun ikke må holde ham, det må hun hellere end gerne, det er mere måden det bliver gjort på,

Jeg ville måske selv sige, må jeg ikke lige tage ham, eller må jeg lige holde ham.

Hun siger bare kom her med ham og tager ham nærmest ud af armene på mig, men ja vi mennesker er jo forskellige og det skal der også være plads til.

Han startede ud med at have kolik, vi har derfor nogle gange givet sukkervand, da det var ved at være ovre kunne han sagtens trøstes og vi havde derfor ikke brugt sukkervand noget tid og det vidste hun godt, vi var så henne ved hende og da vi er på vej hjem bliver han utilfreds da han skal hen i autostolen hun havde selv lige lavet necafe og skynder sig derfor at lave noget sukkervand og dyppe sutten i, det blev jeg også lidt irriteret over, jeg skal nok selv bestemme hvornår min søn skal have sukkervand, har kun selv brugt det når det var helt slem med ham

Øv altså.. Du skal simpelthen øve dig i at sige NEJ.. Man må gerne sige NEJ ved du hvad han sover lige så fint her, det må blive senere. og de må gerne blive fornærmet men i er der for jeres barn og sådan er det bare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

engodmor skriver:

Hvis hun siger kom her hen, og tager ham ud af dine arme...

Så er det at du skal sige -nej nu sider han lige her hos mig, så kan du få ham over bagefter.

du er moren, du bestemmer når du har dit barn

Ja må virkelig få øvet mig på det der

Anmeld

5. oktober 2012

EnGodMor

Anonym skriver:

Tak skal du have
Ja jeg har bare så svært ved at sige fra, det må jeg virkelig blive bedre til, idag hvor hun tog kontakten , gik jeg egentlig også bare væk derfra. så må virkelig øve mig i at sige hvad jeg føler

Det er super svært og sige fra ja... MEN du skal simpelthend gøre det for din/jeres/dit barns skyld.

Du er den voksne/forældren.

Husk altid -dit barn kan ikke sige fra, det skal du gøre for ham/hende.

Dit barn stoler på at DU gør det rette for ham/hende.

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Øv altså.. Du skal simpelthen øve dig i at sige NEJ.. Man må gerne sige NEJ ved du hvad han sover lige så fint her, det må blive senere. og de må gerne blive fornærmet men i er der for jeres barn og sådan er det bare

Det er nemlig lige præcis det jeg skal

Det er jo også os som kender vores barn bedst og ved hvornår tingene måske bliver for meget

Anmeld

5. oktober 2012

EnGodMor

Anonym skriver:

Tak skal du have
Ja jeg har bare så svært ved at sige fra, det må jeg virkelig blive bedre til, idag hvor hun tog kontakten , gik jeg egentlig også bare væk derfra. så må virkelig øve mig i at sige hvad jeg føler

Du skal ikke gå væk, der skal du netop sige, at nu er i lige igang med noget!!!!!!!! Dit barn stoler på at du er den voksner af jer to

Anmeld

5. oktober 2012

EnGodMor

Anonym skriver:

Ja må virkelig få øvet mig på det der

Du skal bare siget det ganske alm, og en smule bestemt, og så holde ved det du har sagt.

mange gange er det  SÅ lidt der skal til, for at andre viser respekt

Anmeld

5. oktober 2012

tarkoflen

Kan godt læse, at du er lidt træt af, at andre ikke er enige med dig, men nu får du også lige min holdning, selvom jeg heller ikke er helt enig med dig

Jeg tror simpelthen ikke din svigermor gør noget af det for at være træls, fjerne fokus fra dig eller genere dig. Jeg tror simpelthen bare hun er helt overvældet over, hvilket fantastisk lille væsen hun er blevet farmor til hun kan slet ikke styre sig, fordi hun synes han er så skøn! Og det er da bare alletiders, at hun vil ham så meget.

Når det er sagt, så ville det være helt utrolig ærgeligt, hvis jeres gode forhold skulle ødelægges på grund af det. Du er nødt til at sige det til hende, uden at være anklagende for hun kan ikke læse dine tanker!

Hvis hun snupper et kys, hvor du lige står og har god kontakt med ham, så sig lidt i sjov, hov hov han var lige i gang med at hygge med sin mor eller noget i den stil...

Sig til hende, at du også er der, når du kommer med ham, gå hen til hende, hvis hun har snuppet jeres søn og sig hej til hende... Det behøver jo ikke være hende, der siger hej

Lad være med at lade det vokse sig stort og meget værre, sig stille og roligt fra, så l kan få det gode forhold tilbage... Måske det går over, når hun har vænnet sig til at være farmor

Jeg håber du får det bedste ud af en farmor som synes hendes barnebarn er Guds gave til verden

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

engodmor skriver:

Det er super svært og sige fra ja... MEN du skal simpelthend gøre det for din/jeres/dit barns skyld.

Du er den voksne/forældren.

Husk altid -dit barn kan ikke sige fra, det skal du gøre for ham/hende.

Dit barn stoler på at DU gør det rette for ham/hende.

Ja må virkelig prøve næste gang jeg kommer i sådan en situation

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

engodmor skriver:

Du skal ikke gå væk, der skal du netop sige, at nu er i lige igang med noget!!!!!!!! Dit barn stoler på at du er den voksner af jer to

Nej det kan jeg da godt se nu :p
Men blev lidt nå okay, jeg havde lige gang i noget her
og ja det skulle jeg selvfølgelig have sagt til hende

Anmeld

5. oktober 2012

EnGodMor

Ja må virkelig prøve næste gang jeg kommer i sådan en situation

Der er jo nogen forældre, hvor de ikke siger fra, men bare lader bedsteforældrene bestemme og styrre... '

hvor de så i nogen tilfælde evt får problemer med barnet sener på dagen...netop fordi bedsteforældren har aktiveret barnet på en sådan måde, at det resulterer i at den lille bliver ked af det over en for stresset/anderledes dag...

Derfor så husk de to sætninger jeg lige skrev jeg bruger dem selv, og det virker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.