Åh den svigermor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Kloster skriver:

Husk på, du bliver også farmor engang

Hilsen en ren drengemor

Ja I know, men tror jeg vil give lidt mere plads, som fx min egen mor også gør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

Ja det er lidt underligt.. men måske hun bare er så fyldt med kærlighed og bare gerne vil "have det hele med mht ham" og hun ikke lige så det/tænkte over det.. 
Men synes det virker til der må være nogle andre ting der går dig på med hende også så?? For ellers synes jeg det lidt vildt at det kan "irritere dig grænseløst".. 
Ikke at det skal lyder negativt/ondt.. Men håber bare du glad for at hun vil dit barn og viser det.. det ikke sjovt omvendt!!!  

Er helt vildt glad for hun vil sit barnebarn ingen tvivl om det, og nej der er egentlig ikke flere ting der går mig på i forhold til hende, men nu ser vi hende også forholdsvis ofte og så tror jeg bare nemt det bliver for meget for mig.

Anmeld

5. oktober 2012

L&V

Åh hvor kan jeg bare godt forstå dig og jo jo hun er da glad for ham ingen tvivl om det MEN det er jer der er blevet forældre så i har altså første ret på alt og det er jeres regler der gælder

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Tja men hvis hun lige kom forbi vidste hun det og sikkert tænkt: jeg snupper lige et kys..

om hun lige kom forbi eller ej, synes jeg stadig det var træls hun lige skulle "ødelægge" kontakten jeg havde fået. det skal siges min søn er 10 uger og startede ud med at have kolik så det er ikke meget positiv kontakt jeg selv har haft med ham de første 2 måneder. Hun har hav af muligheder for at kysse og nusse så synes godt lige det kunne have ventet

Anmeld

5. oktober 2012

EnGodMor

Jeg kan sagens følge dig i alt du skriver.
Men din kære svigermor kan jo ikke vide tingene, hvis du ikke siger fra over for hende??? Eller siger DIN mening om tingene

Det er så super vigtigt, at sige til og fra når du oplever noget du ikke syntes er okey, for hun gør jo absolut intet af det for at generer dig men hvis du ikke siger noeget, og bare smiler af tingene...så regner din svigermor jo med, at det er okey det hun gør, så det kan hun godt gøre igen...

Sig din mening, fortæl hvis der er noget du ikke er tilfreds med ligesom hvis du hopper i din svigermors sofa, så ville hun jo os sige sin mening til dig om at det der var ikke okey forstå mig ret

Men igen, jeg kan sagens følge dig, men husk og sig hvad du tænker og føler

Anmeld

5. oktober 2012

TNBC

Anonym skriver:

D

om hun lige kom forbi eller ej, synes jeg stadig det var træls hun lige skulle "ødelægge" kontakten jeg havde fået. det skal siges min søn er 10 uger og startede ud med at have kolik så det er ikke meget positiv kontakt jeg selv har haft med ham de første 2 måneder. Hun har hav af muligheder for at kysse og nusse så synes godt lige det kunne have ventet

Det er ikke noget man tænker over når man lige går forbi, nogen gange kan man ikke ladd vær:-)
Men sig det til hende, uden at lyde anklagende

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Åh hvor kan jeg bare godt forstå dig og jo jo hun er da glad for ham ingen tvivl om det MEN det er jer der er blevet forældre så i har altså første ret på alt og det er jeres regler der gælder

Åh hvor dejligt du forstår

Lige præcis det er også dejligt hun er så glad for ham som hun er , men ja det er vores søn,

Det er jo heller ikke fordi hun ikke må holde ham, det må hun hellere end gerne, det er mere måden det bliver gjort på,

Jeg ville måske selv sige, må jeg ikke lige tage ham, eller må jeg lige holde ham.

Hun siger bare kom her med ham og tager ham nærmest ud af armene på mig, men ja vi mennesker er jo forskellige og det skal der også være plads til.

Han startede ud med at have kolik, vi har derfor nogle gange givet sukkervand, da det var ved at være ovre kunne han sagtens trøstes og vi havde derfor ikke brugt sukkervand noget tid og det vidste hun godt, vi var så henne ved hende og da vi er på vej hjem bliver han utilfreds da han skal hen i autostolen hun havde selv lige lavet necafe og skynder sig derfor at lave noget sukkervand og dyppe sutten i, det blev jeg også lidt irriteret over, jeg skal nok selv bestemme hvornår min søn skal have sukkervand, har kun selv brugt det når det var helt slem med ham

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

engodmor skriver:

Jeg kan sagens følge dig i alt du skriver.
Men din kære svigermor kan jo ikke vide tingene, hvis du ikke siger fra over for hende??? Eller siger DIN mening om tingene

Det er så super vigtigt, at sige til og fra når du oplever noget du ikke syntes er okey, for hun gør jo absolut intet af det for at generer dig men hvis du ikke siger noeget, og bare smiler af tingene...så regner din svigermor jo med, at det er okey det hun gør, så det kan hun godt gøre igen...

Sig din mening, fortæl hvis der er noget du ikke er tilfreds med ligesom hvis du hopper i din svigermors sofa, så ville hun jo os sige sin mening til dig om at det der var ikke okey forstå mig ret

Men igen, jeg kan sagens følge dig, men husk og sig hvad du tænker og føler

Tak skal du have
Ja jeg har bare så svært ved at sige fra, det må jeg virkelig blive bedre til, idag hvor hun tog kontakten , gik jeg egentlig også bare væk derfra. så må virkelig øve mig i at sige hvad jeg føler

Anmeld

5. oktober 2012

EnGodMor

Anonym skriver:

Åh hvor dejligt du forstår

Lige præcis det er også dejligt hun er så glad for ham som hun er , men ja det er vores søn,

Det er jo heller ikke fordi hun ikke må holde ham, det må hun hellere end gerne, det er mere måden det bliver gjort på,

Jeg ville måske selv sige, må jeg ikke lige tage ham, eller må jeg lige holde ham.

Hun siger bare kom her med ham og tager ham nærmest ud af armene på mig, men ja vi mennesker er jo forskellige og det skal der også være plads til.

Han startede ud med at have kolik, vi har derfor nogle gange givet sukkervand, da det var ved at være ovre kunne han sagtens trøstes og vi havde derfor ikke brugt sukkervand noget tid og det vidste hun godt, vi var så henne ved hende og da vi er på vej hjem bliver han utilfreds da han skal hen i autostolen hun havde selv lige lavet necafe og skynder sig derfor at lave noget sukkervand og dyppe sutten i, det blev jeg også lidt irriteret over, jeg skal nok selv bestemme hvornår min søn skal have sukkervand, har kun selv brugt det når det var helt slem med ham

Hvis hun siger kom her hen, og tager ham ud af dine arme...

Så er det at du skal sige -nej nu sider han lige her hos mig, så kan du få ham over bagefter.

du er moren, du bestemmer når du har dit barn

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det er ikke noget man tænker over når man lige går forbi, nogen gange kan man ikke ladd vær:-)
Men sig det til hende, uden at lyde anklagende

Nej ved godt hun ikke gør det for at genere overhovedet
Men ja skal blive bedre til at få sagt sådanne ting, synes bare det er så svært så svært, men det bliver jo selvfølgelig aldrig bedre hvis ikke jeg får sagt noget

Er bare lidt bange for hun vil tage det "hårdt" næsten lige meget hvordan jeg får det sagt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.