Roses 1 års undersøgelse - Hjælp søges med vægten!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2012

lene

Min datter som er 5 i dag vejde det samme som rose da hun var et år, altså 9,9 og 75 cm, hun er i dag 111 og vejer omkring de 18,9 cm, så det skal nok komme. hun gik da hun var 10 mdr og når de begynder at gå tager de bare ikke så meget på mere og der vejde hun også 9,9 da hun var 9 mdr, så bare de triveds og har det godt. det er det vigtigste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2012

KLN

Frøken J. skriver:

I dag har vi været afsted til Roses 1 års undersøgelse. hun fylder 1 år på onsdag. Alt var fint, ikke noget der. Sund pige i trivsel!

Hun er 75 cm og 9,9 kilo, hvilket i sig selv er helt fin. Vægtmæssigt lige præcis på normalkurven. Problemet er bare, at hun ikke har taget nok på. Hun har kun taget 200 gram på de sidste 3 måneder, og i dag blev hun en dag vejet med en body og ble på, så lad os sige 50-100 gram mindre, og hun har så kun taget 100-150 gram på, på 3 måneder. Så selvom hun ligger flot på kurven, er det alligevel ikke flot, for hun har taget et gevaldigt hop fra at ligge på den øvre kurve til nu at være hoppet to streger ned og ligge på normalen.

Der skal selvfølgelig følges op på det, så om 3 måneder, til 15 måneders stikket, skal hun vejes igen. Men jeg vil gerne bede om råd til hvordan vi kan hjælpe hendes vægtøgning på vej? Trods hendes store fødselsvægt (4240), er hun ikke den store spiser. Hun spiser ikke meget, og hun har ofte perioder - gerne ifm. tænder, hvor hun ikke rigtig vil spise noget. Jeg synes dog hun spiser meget i vuggestuen!

En dag med mad for Rose ser normalt sådan ud:

Morgenmad (kl. 7): Naturalyoghurt med friske bananstykker og havregryn (hun kan ikke lide havregrød)

Formiddag (kl. 9): Lidt frugt i vuggestuen

Frokost (kl. 11): I vuggestuen; 2 skiver gulerodsrugbrød (i ved, de små fra schulstad) med smørepålæg. Fx 1 med leverpostej og 1 med tunsalat + en halv banan

Eftermiddag (kl. 13.45): I vuggestuen; Det samme som til frokost, evt. noget andet smørepålæg og så en frugtstang i stedet for en halv banan.

Sen eftermiddag: Lidt frugt. Vi spiser tidligt, så hun får ikke så meget, for så kan hun ikke spise aftensmad.

Aftensmad (kl. 17.30): Hvad vi får. Fx i går var det en madtærte.

Godnat (kl. 18.30): En flaske på 200 ml mme

Hvad ville i gøre anderledes? Normalt spiser hun sin madpakke op i vuggestuen, men i dag kan jeg fx se hun kun har spist en halv rugbrød til formiddag, og hun gad ikke spise morgenmad i morges! Hun får sødmælk at drikke til sin mad. Tror i det vil give mere vægtmæssigt, hvis hun får godnatgrød i stedet for flaske? Hun er ikke specielt vild med grød..

Hvis hun kan lide øllebrød, kan du give hende det til morgenmad og så med fløde på

Anmeld

7. oktober 2012

Muffinmus

som mange andre synes jeg din læge måske er lidt kvik til at reagere...de fleste børn tager jo ikke meget på når de bliver aktive, så der kan de sagtens hoppe en kurve eller to ned. Plus de tit tager et ryk, dvs om 2 mdr kan hun veje lidt mere jo:-)

Men hendes vægt er jo totalt flot og også højden, så alt i alt trives din datter jo perfekt.

Vil du kan du altid smide mere i maden, men i den alder skal de jo altså blive slankere, så umiddelbart følger hun normalen ret godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.