Nu har jeg ikke lige læst hele tråden igennem, så måske kommer andre mig i forkøbet, men...
Jeg synes det er rigtigt uheldigt at lægen tænker så meget over Roses kurver og spring osv, hvis bare hun trives og har det godt i dagligdagen.
Vægtkurverne er noget som SP'erne og lægerne bruger som en pejling for barnets trivsel, fordi de typisk kun ser de små meget kort tid med mange måneders mellemrum.
Forældre, pædasgoger og andre ser barnet hver dag, og man kan altså mærke det meget tydeligt på små børn hvis de ikke får nok at spise.
Min umiddelbare tanke er at Rose er faldet på kurven fordi hun netop er 1 år gammel og sansynligvis kommer rigtigt meget omkring nu. Hun bruger sin krop mere og mere og det betyder at hun stille og roligt arbejder noget af babysulet af og begynder at ligne en rigtig lille pige - måske det endda er en forandring i kan se derhjemme.
Pointen er at jeg synes det ser ud som om i allerede gør alt det rigtige for Rose. Hun får en god fornuftig kost som der ikke umiddelbart er grund til at ændre på - så længe hun trives og har det godt 
Anmeld