Hvor meget ser dit barn TV ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2012

Faith

kvinde84 skriver:

http://voresborn.dk/tumling-1-3/psykologi-og-udvikling/1183-tv-baby-brug-fjernsynet-rigtigt?page=1 artiklen er fra 2008 såe... bib bob, men jeg synes den lyder fornuftig

Ej en fed artikel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2012

Mum33

Linea skriver:

Jeg bliver en lille smule træt i hovedet af alle disse påbud....den konstante løftede pegefinger til forældre i forhold til deres små poder. Det vigtigste må være at kigge på sit barn, kende og forstå det og så bruge sin sunde fornuft. Vores datter ser tv hver dag, ikke meget.... Men hver dag. Hun er 2 1/2 år gammel og jeg oplever, at hun udvikler sin humoristiske sans, sit ordforråd, sin evne til at reflektere og fortælle, leve sig ind situationer, følelser og det at forstå sammenhænge. Hun er samtidig en glad, dansede, legende, selvstændig og godt talende lille pige, der elsker at tegne, lave perler, lege udenfor, være sammen med andre børn, dyr osv. osv. 

Så for mig er tingene ikke så sort/hvide....og jeg er kommet frem til, at det ikke handler så meget om alle andres meninger så som diverse eksperter, men at jeg og min mand er kompetente som Idas forældre til at træffe de rigtige valg på hendes vegne

Og det er på ingen måde ment som en kritisk kommentar.....blot er de min mening....

Dejligt at høre. Oplever også, at min søn lærer utroligt meget af at se TV. Ca 1 time om dagen, lidt mere i weekenden.

Det er jo ikke tilfældige ting han ser, men "skæg med ord", "lill nørd" og andre programmer han kan lære meget af.

Anmeld

6. oktober 2012

Mum33

engodmor skriver:

2.5 år & 4 mdr ser ikke tv, her elsker vi naturen og opholder os enormt meget udenfor.

Ipad, mobiltelefon, computer er forbudt her!

Hvis de ting skal frem, bliver det efter børnene sover.

Må jeg spørge hvorfor? Bare at nysgerrighed.

Anmeld

6. oktober 2012

Valle81

Det er meget forskelligt og da vi har 4 børn i alder fra 1,5 til 8,5 år spænder det bredt

Vi har ingen regler for det, men der er heller ingen der bare sidder og glor tv hele dagen.

Anmeld

6. oktober 2012

Lullaby

Izabella på 7 og Yazmin på 4 ser fra ca. 16.45-19/20 hver dag. I det tidspunkt spiser vi desuden også og de er i bad

Anmeld

6. oktober 2012

DitteFisk

Min dreng bliver 5 om en måned og han ser tv eller spiller playstation/pc-spil i en halv time efter børnehave hver dag, for at slappe af i kroppen, fordi han er så træt når han kommer hjem Han bestemmer selv om han vil se tv eller spille, men ikke begge dele. Så spiller han enten Little Big Planet eller Pixeline. I weekenden er der ikke 'afsat' bestemt tid, men det er højst et par timer så

Anmeld

6. oktober 2012

EnGodMor

Må jeg spørge hvorfor? Bare at nysgerrighed.

Selvfølgelig må du spørge

Går ud fra du mener om hvorfor det er forbudt???

Det er ikke forbudt i den forstand, hvis den store vil se tv, så må han absolut godt det, men han gider ikke, det siger ham intet derfor ingen tv kiggeri her..

Grunden for at ipad, mobiltelefon og computer er forbudt, er fordi jeg har bare den holdning, at da jeg var barn, der havde vi ikke de ting, selvfølgelig var computer og mobilen fremme, men der var da absolut ikke det behov for og skulle leve med de ting foran hovedet konstant, som man gør i dag. 

Igen min holdning, er bare at jeg syntes at mange i dag sætter deres små poder med en mobil eller computer foran dem, for at de kan se video/spille, og jeg forstår ikke hvorfor man gør det...

Syntes det er en for nem/slasket måde og lære sine børn ting på Jeg er mere til det med og gå i skoven, cykle, hammer, banke osv osv, og min søn elsker det

Men igen, det er bare min holdning, plus mange flere holdninger Men de der vælger det er godt for deres børn, de skal da bestemt ha lov til det, det er ikke noget jeg skal blande mig i...

Men jeg vil mine børn det bedste, og jeg syntes det bedste er opdragelse som jeg selv voksede op...

Anmeld

6. oktober 2012

Vivian87

Aviaja er 9,5 måned og her kører tv'et tit men hun kigger ikke særlig tit på det, legetøjet og mor der kravler rundt på gulvet er sjovere

Anmeld

7. oktober 2012

Masig

Team Putte skriver:

Når ida har haft sine kolik-skrigeture har tv'et ofte oz hjulpet med at trøste så der så hun oz væsentligt mere end nu! Bare hænge på armen drejet mod fjernsynet har været guld værd når man har været ved at gå helt til grunde!

Lige præcis... Det er bare rart at få et par minutters ro, og så går jeg altså ikke så meget op i om det er legetøj eller tv der trøster, bare vi lige får en pause...

Anmeld

7. oktober 2012

Masig

MorDk skriver:

Kan godt forstå det er fristende... men det er altså voldsomt for sådan en lille størrelse. Det er MANGE sanseindtryk... og det er ikke sundt ...

Jeg tror næppe det skader at han ser 5 minutters tv og vi (både os og ham selv) lige får en pause fra skrigeturene.. Tror jeg er sundere end at han bare ligger og skriger hele tiden... Han sidder der jo ikke flere timer, og tror ikke der er mange flere indtryk end hvis man sad med en masse legetøj foran ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.