Hvor meget ser dit barn TV ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2012

Mum33

Snart 4 og ser vel 1-1½ time om dagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

Linea

Jeg bliver en lille smule træt i hovedet af alle disse påbud....den konstante løftede pegefinger til forældre i forhold til deres små poder. Det vigtigste må være at kigge på sit barn, kende og forstå det og så bruge sin sunde fornuft. Vores datter ser tv hver dag, ikke meget.... Men hver dag. Hun er 2 1/2 år gammel og jeg oplever, at hun udvikler sin humoristiske sans, sit ordforråd, sin evne til at reflektere og fortælle, leve sig ind situationer, følelser og det at forstå sammenhænge. Hun er samtidig en glad, dansede, legende, selvstændig og godt talende lille pige, der elsker at tegne, lave perler, lege udenfor, være sammen med andre børn, dyr osv. osv. 

Så for mig er tingene ikke så sort/hvide....og jeg er kommet frem til, at det ikke handler så meget om alle andres meninger så som diverse eksperter, men at jeg og min mand er kompetente som Idas forældre til at træffe de rigtige valg på hendes vegne

Og det er på ingen måde ment som en kritisk kommentar.....blot er de min mening....

Anmeld

5. oktober 2012

FruHolm <3

sommerc skriver:

Hvor meget ser dit barn/baby tv?

og hvor gammel er dit barn/baby?

Min dreng er 21 måneder og han set vel 1 - 1 1/2 time tv om dagen (når han er hjemme hele dagen)måske mere for tvet i stuen kører hele tiden når vi er hjemme , når han har været i dp er det ikk så meget, han har et lille tv med dvd på værelset og så siger han selv til hvis han vil se en film, på trods af tv elsker han at synge og danse og er rigtig god til lege, pudslespil osv og så elsker han at komme ud så han kommer også nogen gange ind i stuen med hue på og jakke og sko i hænderne + at han også lærer nye ord af nogen af filmene fordi han så gentager hvad de siger og "synger" med på sangene og danser til melodierne 

Anmeld

5. oktober 2012

EnGodMor

2.5 år & 4 mdr ser ikke tv, her elsker vi naturen og opholder os enormt meget udenfor.

Ipad, mobiltelefon, computer er forbudt her!

Hvis de ting skal frem, bliver det efter børnene sover.

Anmeld

5. oktober 2012

Fenja09

Vores datter på 13 måneder ser ikke tv, det interessere hende ikke. Heller ikke selvom tv´et kører i baggrunden. Selvfølgelig kigger hun op engang imellem, men det er så lidt at det ikke er værd at "tælle med".

/Fenja

Anmeld

6. oktober 2012

Laulund87

Maria ser nogle gange lidt tegnefilm mens der bliver lavet aftensmad og så ser hun ca 30 min igen inden hun skal puttes.

Anmeld

6. oktober 2012

Faith

Linea skriver:

Jeg bliver en lille smule træt i hovedet af alle disse påbud....den konstante løftede pegefinger til forældre i forhold til deres små poder. Det vigtigste må være at kigge på sit barn, kende og forstå det og så bruge sin sunde fornuft. Vores datter ser tv hver dag, ikke meget.... Men hver dag. Hun er 2 1/2 år gammel og jeg oplever, at hun udvikler sin humoristiske sans, sit ordforråd, sin evne til at reflektere og fortælle, leve sig ind situationer, følelser og det at forstå sammenhænge. Hun er samtidig en glad, dansede, legende, selvstændig og godt talende lille pige, der elsker at tegne, lave perler, lege udenfor, være sammen med andre børn, dyr osv. osv. 

Så for mig er tingene ikke så sort/hvide....og jeg er kommet frem til, at det ikke handler så meget om alle andres meninger så som diverse eksperter, men at jeg og min mand er kompetente som Idas forældre til at træffe de rigtige valg på hendes vegne

Og det er på ingen måde ment som en kritisk kommentar.....blot er de min mening....

Anmeld

6. oktober 2012

Zafir

Her hjemme kan vi godt lide tv. Idun ser tv, mest sammen med os andre - eller hvis vi ikke lige opdager det, så ryger den over på en eller anden dum serie på ramasjang. (hader de der synkroniserede amerikanaske serier :-S). Men det er ikke mange timer om dagen.
Idun er 8½

Vi kan godt lide at se en film sammen.

Frigg gider slet ikke tv endnu. Jeg sytnes egentligt det er lidt ærgeligt, for det er rart, lige at sidde og se lidt fjernsyn med hende, eller at kunne lade hende sidde og slappe lidt af, foran en postmand per eller noget i et kvarters tid. Men det gider Frigg altså ikke endnu.
Frigg er 2.

Anmeld

6. oktober 2012

kvinde84

Åååå jeg læste for helt kort tid siden en laang artikel om baby/små børn og TV. Der var en kvinde, der som den eneste i verden, faktist havde forsket i emnet. Til alles overraskelse var det faktis slet ikke skadeligt for de små at se TV. 

Noget med at de bliver slet ikke passificeret af at se TV, de ser TV på en anden måde and voksne, og hopper og danser måske foran TV'et. Det der ødelægger det, er voksne, der får dem til at sidde på rumpen når de ser TV. De lidt større børn skulle også få gavn af hyggelig falimiestund, hvor de kan sidde i forældres favn og slappe af , efter lang dag Skal se om jeg finder den 

Anmeld

6. oktober 2012

kvinde84

http://voresborn.dk/tumling-1-3/psykologi-og-udvikling/1183-tv-baby-brug-fjernsynet-rigtigt?page=1 artiklen er fra 2008 såe... bib bob, men jeg synes den lyder fornuftig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.