At tage ekstra penge for kørsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2012

Ina33

Omsorgsgiver skriver:

Jeg skal lige høre jeres mening. 

Vi har for min veninde og hendes kæreste købt billige bleer til dem da min kæreste arbejder et sted hvor han kan købe billige bleer.

Vi skal i weekenden besøge dem og se deres lille nyfødte dreng. På turen har vi bleerne med. De bor ca. 30 km. væk fra os så det vil sige at vi frem og tilbage skal køre 60 km.

Da vi har købt bleerne siger min kæreste at vi lige lægger 50 kr. ekstra oveni det de skal betale. De 50 kr. er for benzin. Det kan jeg bare slet ikke have med at gøre. Jeg føler det er tyveri over for dem og snyd. De ved jo ikke at vi lægger 50 kr. ekstra oveni. Min kæreste siger at det altså er meget normalt og at det gør alle.

Hmm...er det bare mig der intet ved eller er min kæreste forkert på den?? Kan jo sagtens se at vi bruger en del i benzin for køre op og aflevere de bleer men vi skal jo i forvejen op at besøge dem og se den lille ny. Min kæreste siger at vi forærer dem penge istedet for at de betaler os noget da vi bruger en del i benzin.

Hvad siger I? Gør I det samme hvis I skal levere noget for andre?? 

Hvis i var kørt turen under alle omstændigheder, så synes jeg godt nok det ville være frækt at tage ekstra for benzin. Jeg har helt samme holdning som dig, og synes din kæreste er galt på den. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

Kay

øhh nej det ville jeg aldrig tage penge for... og da slet ik hvis det var aftalt i forvejen  så kan de da lige så godtkøbe bleer et andet sted når der kommer ekstr udgifter på...

havde det været mig der skulle havde bleerne var jeg blevet lidt sur hvis jeg pludselig skulle betale ekstre uden det var aftalt når nu i skulle på besøg alligevel... havde nok bet jer rende og hønse og tage jeres bleer med hjem igen!

Anmeld

5. oktober 2012

MortilElias2010

Jeg stemmer i med flertallet.

Hvis det kun var for at aflevere bleerne, så var det en anden sag, men jeg ville aldrig drømme om at ligge et skjult gebyr i noget. Det går over al min forstand. Det er snyderi af værste skuffe og så mod et vennepar. Niks.

Og da I alligevel skal op og besøge dem og se deres lille nyfødte, så ville jeg ikke forlange "skjulte" gebyrer i benzinpenge i bleprisen. Jeg ville i denne situation ikke engang bede om penge for bleerne.

Ved ikke hvilke venner din kærester omgåes eller "alle" som han selv siger.. - jeg syntes godt nok det er nederdrægtigt.

Anmeld

5. oktober 2012

Kakao

A&F skriver:

Penge for kørsel når man selv vælger at besøge sit vennepar og deres lille ny? Det har jeg aldrig hørt før. Kan slet ikke forholde mig til at det sker? Det kan man da ikke tillade sig?. Jeg ville endda ikke engang tage penge for bleerne, skal jeg så også kræve kørselspenge ? Men okay, der er åbenbart mennesker der gør sådan , og det må jeg vel respektere . Håber ikke at jeres venner bliver fornærmet. Inddrag dem i det mindste i jeres planer . Så kan de afgøre om de gider betale for at I besøger dem.

Lige mine ord

Anmeld

5. oktober 2012

AMM00

Helt ærligt det lyder virkelig barnligt..

I skal alligevel hen og besøge dem? Og 50 kr? Det er nogle penge man kan finde på vejen..
Jeg ville aldrig gøre det og selvom jeg bare skulle aflevere bleer uden et besøg så vil jeg stadig ikk gøre noget.. Det bar min mening.

Anmeld

5. oktober 2012

Merii

Nej nej nej!!! Det gør man bare ikke

Anmeld

5. oktober 2012

Miss Kat

Kors jeg var blevet raaaasende, hvis det ikke var aftalt på forhånd...  Netop ekstremt småligt, som en anden skrev.

Anmeld

5. oktober 2012

Wimmie

Omsorgsgiver skriver:

Jeg skal lige høre jeres mening. 

Vi har for min veninde og hendes kæreste købt billige bleer til dem da min kæreste arbejder et sted hvor han kan købe billige bleer.

Vi skal i weekenden besøge dem og se deres lille nyfødte dreng. På turen har vi bleerne med. De bor ca. 30 km. væk fra os så det vil sige at vi frem og tilbage skal køre 60 km.

Da vi har købt bleerne siger min kæreste at vi lige lægger 50 kr. ekstra oveni det de skal betale. De 50 kr. er for benzin. Det kan jeg bare slet ikke have med at gøre. Jeg føler det er tyveri over for dem og snyd. De ved jo ikke at vi lægger 50 kr. ekstra oveni. Min kæreste siger at det altså er meget normalt og at det gør alle.

Hmm...er det bare mig der intet ved eller er min kæreste forkert på den?? Kan jo sagtens se at vi bruger en del i benzin for køre op og aflevere de bleer men vi skal jo i forvejen op at besøge dem og se den lille ny. Min kæreste siger at vi forærer dem penge istedet for at de betaler os noget da vi bruger en del i benzin.

Hvad siger I? Gør I det samme hvis I skal levere noget for andre?? 

Det ville jeg aldrig gøre når det var venner og nogen jeg alligevel skulle besøge. 
Det var noget andet hvis det var mere eller mindre fremmede og man kun kørte derop for at aflevere bleer. 

Den 50'er kunne jeg nok godt undvære

Anmeld

5. oktober 2012

Miss Kat

MortilElias2010 skriver:

Jeg stemmer i med flertallet.

Hvis det kun var for at aflevere bleerne, så var det en anden sag, men jeg ville aldrig drømme om at ligge et skjult gebyr i noget. Det går over al min forstand. Det er snyderi af værste skuffe og så mod et vennepar. Niks.

Og da I alligevel skal op og besøge dem og se deres lille nyfødte, så ville jeg ikke forlange "skjulte" gebyrer i benzinpenge i bleprisen. Jeg ville i denne situation ikke engang bede om penge for bleerne.

Ved ikke hvilke venner din kærester omgåes eller "alle" som han selv siger.. - jeg syntes godt nok det er nederdrægtigt.

Anmeld

5. oktober 2012

2721

Jeg synes det er din kæreste der er forkert på den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.