At tage ekstra penge for kørsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2012

L&V

Lise skriver:

Det kunne jeg aldrig drømme om  Det virker meget småligt, og det kan jeg slet ikke arbejde med. Der går ikke noget af nogen for at gøre en tjeneste nu og da...som f.eks. at købe bleer med hvis de er billige.

Han har vel alligevel været på sit arbejde, og i skulle alligevel se drengen, hvis i ikke havde bleerne til dem, ikke? Så i/han har ikke kørt "ekstra" kun for dem? Eller hvad?

Helt enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

tarkoflen

Jeg kunne forstå at din kæreste ville tage penge for turen, hvis de havde bedt om, at få dem leveret og så ville jeg have aftalt det på forhånd! Ville aldrig lægge benzinpenge oveni prisen på noget, hvor jeg kørte turen alligevel!

Hvis jeg eksempelvis tager noget med hjem fra Tyskland fordi jeg alligevel skal derned, så tager jeg altså heller ikke penge for benzinen der!

Anmeld

5. oktober 2012

betski

Omsorgsgiver skriver:

Jeg skal lige høre jeres mening. 

Vi har for min veninde og hendes kæreste købt billige bleer til dem da min kæreste arbejder et sted hvor han kan købe billige bleer.

Vi skal i weekenden besøge dem og se deres lille nyfødte dreng. På turen har vi bleerne med. De bor ca. 30 km. væk fra os så det vil sige at vi frem og tilbage skal køre 60 km.

Da vi har købt bleerne siger min kæreste at vi lige lægger 50 kr. ekstra oveni det de skal betale. De 50 kr. er for benzin. Det kan jeg bare slet ikke have med at gøre. Jeg føler det er tyveri over for dem og snyd. De ved jo ikke at vi lægger 50 kr. ekstra oveni. Min kæreste siger at det altså er meget normalt og at det gør alle.

Hmm...er det bare mig der intet ved eller er min kæreste forkert på den?? Kan jo sagtens se at vi bruger en del i benzin for køre op og aflevere de bleer men vi skal jo i forvejen op at besøge dem og se den lille ny. Min kæreste siger at vi forærer dem penge istedet for at de betaler os noget da vi bruger en del i benzin.

Hvad siger I? Gør I det samme hvis I skal levere noget for andre?? 

Må indrømme at det kunne jeg aldrig finde på. Synes det lyder så forkert i mine øre.

Anmeld

5. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Omsorgsgiver skriver:

Vi har for min veninde og hendes kæreste købt billige bleer til dem da min kæreste arbejder et sted hvor han kan købe billige bleer.

Vi skal i weekenden besøge dem og se deres lille nyfødte dreng. På turen har vi bleerne med. De bor ca. 30 km. væk fra os så det vil sige at vi frem og tilbage skal køre 60 km.

Da vi har købt bleerne siger min kæreste at vi lige lægger 50 kr. ekstra oveni det de skal betale. De 50 kr. er for benzin. Det kan jeg bare slet ikke have med at gøre. Jeg føler det er tyveri over for dem og snyd. De ved jo ikke at vi lægger 50 kr. ekstra oveni. Min kæreste siger at det altså er meget normalt og at det gør alle.

Hmm...er det bare mig der intet ved eller er min kæreste forkert på den?? Kan jo sagtens se at vi bruger en del i benzin for køre op og aflevere de bleer men vi skal jo i forvejen op at besøge dem og se den lille ny. Min kæreste siger at vi forærer dem penge istedet for at de betaler os noget da vi bruger en del i benzin.

Det ville jeg aldrig gøre! Det virker helt forkert i min optik. I skulle jo der hen og besøge dem under alle omstændigheder? I kører vel ikke kun for at give dem bleerne? Så hvorfor skal de betale for at i gider komme på besøg? Ej! Det er ligesom jeg aldrig kunne finde på at tage kørepenge, hvis jeg havde taget ting med hjem fra grænsen til nogle venner. Jeg skulle der jo ned alligevel og hvis ikke jeg vil hjælpe, kan jeg jo blot lade være med at købe med til andre  

Forstår du hvad jeg mener?

Jeg ville blive noget forbavset hvis mine venner gjorde sådan overfor mig

Anmeld

5. oktober 2012

miig1989

Omsorgsgiver skriver:

Det synes jeg ikke er i orden medmindre man har aftalt det inden..
Og synes det er noget mærkeligt noget, hvis I alligevel skal derhen

Anmeld

5. oktober 2012

Mathilde

Jeg ville bestemt ikke tage ekstra penge for det!

Anmeld

5. oktober 2012

MorDk

Lise skriver:

Det kunne jeg aldrig drømme om  Det virker meget småligt, og det kan jeg slet ikke arbejde med. Der går ikke noget af nogen for at gøre en tjeneste nu og da...som f.eks. at købe bleer med hvis de er billige.

Han har vel alligevel været på sit arbejde, og i skulle alligevel se drengen, hvis i ikke havde bleerne til dem, ikke? Så i/han har ikke kørt "ekstra" kun for dem? Eller hvad?

Enig her ...

Anmeld

5. oktober 2012

Guldimaven

Det ville jeg aldrig gøre, i kører ko alligevel turen.. Og man kan jo godt gøre en god tjeneste! 

Anmeld

5. oktober 2012

Laura.

Omsorgsgiver skriver:

Hvis det var mig, og jeg alligevel skulle besøge dem, så kunne jeg ikke drømme om forlange benzin penge af dem. Og hvis jeg endelig syntes at de skulle betale for den, så ville jeg klart aftale det med dem, inden jeg kørte. Ville selv være helt paf, hvis nogen krævede benzin penge af mig, når planen alligevel var at nogen skulle komme og besøge mig.

Det synes jeg bare er helt forkert og urimeligt.

Anmeld

5. oktober 2012

Frøken J.

Aldrig i livet i jeres tilfælde! når i alligevel skulle besøge dem, og han alligevel har skulle på sit arbejde hvor han så har kunne tage dem med. Synes det er direkte flabet at lægge de penge oveni! Bliver helt harm!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.