At tage ekstra penge for kørsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2012

aarhusmor

I stemmer mig koret! Synes det er småligt at lægge penge oveni.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

Moar2011

jeg synes ikke i kan tag penge for at tag dem med i bilen, når i alligevel skal derop og se deres nyfødte dreng MEN hvis det fordi han synes det er besvær det med bleerne eller lign. kan han evt aftale nået med jeres venner ..

Anmeld

5. oktober 2012

ModerNatur

Eeiij! Det kan man altså ikke.. Er de ikke jeres venner?.. Og så sku i ha penge for at besøge dem.. Arh vel?..

Desuden.. 30 km??? - Det koster ikk engang 50 kr i brændstof.. Hvis man føler den tur kræver tilskud sku man måske blive hjemme..

Anmeld

5. oktober 2012

Team Putte

Omsorgsgiver skriver:

Jeg skal lige høre jeres mening. 

Vi har for min veninde og hendes kæreste købt billige bleer til dem da min kæreste arbejder et sted hvor han kan købe billige bleer.

Vi skal i weekenden besøge dem og se deres lille nyfødte dreng. På turen har vi bleerne med. De bor ca. 30 km. væk fra os så det vil sige at vi frem og tilbage skal køre 60 km.

Da vi har købt bleerne siger min kæreste at vi lige lægger 50 kr. ekstra oveni det de skal betale. De 50 kr. er for benzin. Det kan jeg bare slet ikke have med at gøre. Jeg føler det er tyveri over for dem og snyd. De ved jo ikke at vi lægger 50 kr. ekstra oveni. Min kæreste siger at det altså er meget normalt og at det gør alle.

Hmm...er det bare mig der intet ved eller er min kæreste forkert på den?? Kan jo sagtens se at vi bruger en del i benzin for køre op og aflevere de bleer men vi skal jo i forvejen op at besøge dem og se den lille ny. Min kæreste siger at vi forærer dem penge istedet for at de betaler os noget da vi bruger en del i benzin.

Hvad siger I? Gør I det samme hvis I skal levere noget for andre?? 

hvis man kører kun for at bringe noget, så ville jeg sagens kunne be om penge til benzin.. Men når man skal derop alligevel så kommer dem i skal besøge jo i realiteten til at betale jer for at komme og besøge dem, og så synes jeg det er noget mærkeligt noget!

Anmeld

5. oktober 2012

Nadia&Daniel

Brams skriver:

Hvis I alligevel skulle op og besøge dem, ville jeg ALDRIG tage penge for kørsel. Så er det jo ligesom at sige, hej vi kommer for at besøge Jer og vil vi gerne have penge for at have kørt herop.

Så jeg er helt enig med dig

Lige præcis..

Anmeld

5. oktober 2012

A&F

Penge for kørsel når man selv vælger at besøge sit vennepar og deres lille ny? Det har jeg aldrig hørt før. Kan slet ikke forholde mig til at det sker? Det kan man da ikke tillade sig?. Jeg ville endda ikke engang tage penge for bleerne, skal jeg så også kræve kørselspenge ? Men okay, der er åbenbart mennesker der gør sådan , og det må jeg vel respektere . Håber ikke at jeres venner bliver fornærmet. Inddrag dem i det mindste i jeres planer . Så kan de afgøre om de gider betale for at I besøger dem.

Anmeld

5. oktober 2012

come2

Omsorgsgiver skriver:

Jeg skal lige høre jeres mening. 

Vi har for min veninde og hendes kæreste købt billige bleer til dem da min kæreste arbejder et sted hvor han kan købe billige bleer.

Vi skal i weekenden besøge dem og se deres lille nyfødte dreng. På turen har vi bleerne med. De bor ca. 30 km. væk fra os så det vil sige at vi frem og tilbage skal køre 60 km.

Da vi har købt bleerne siger min kæreste at vi lige lægger 50 kr. ekstra oveni det de skal betale. De 50 kr. er for benzin. Det kan jeg bare slet ikke have med at gøre. Jeg føler det er tyveri over for dem og snyd. De ved jo ikke at vi lægger 50 kr. ekstra oveni. Min kæreste siger at det altså er meget normalt og at det gør alle.

Hmm...er det bare mig der intet ved eller er min kæreste forkert på den?? Kan jo sagtens se at vi bruger en del i benzin for køre op og aflevere de bleer men vi skal jo i forvejen op at besøge dem og se den lille ny. Min kæreste siger at vi forærer dem penge istedet for at de betaler os noget da vi bruger en del i benzin.

Hvad siger I? Gør I det samme hvis I skal levere noget for andre?? 

Ville adrig tage penge for kørsel, når i alligevel skal derop.

Så skulle man hellere blive hjemme, hvis man går i så "små sko"

Anmeld

5. oktober 2012

klmf

Hvis man KUN kører derop for at aflevere bleerne, så kan det diskuteres, men så synes jeg at det skulle have været aftalt på forhånd. Ellers har jeres venner jo ikke en chance for at sige nej tak til tilbuddet.

Hvis I skal på BESØG hos dem for hyggens skyld og så bare tager bleerne med alligevel, så er din kæreste en nærigrøv ud over alle grænser hvis han lægger benzinpenge oveni Så skal han da også selv tage kaffe og kage med....

Du må liiiige tage en alvorssnak med ham om hvad der er vigtigst i den her verden

Anmeld

5. oktober 2012

Tulle28

Altså det er jo på sin vis fair nok... Men jeg ville ikke gøre det.Edit: Nu fik jeg lige læst indlægget ordentligt:-) Hvis I alligevel skal besøge dem, så er det ikke fair at tage kørselspenge. Noget andet er hvis I blot gjorde dem en tjeneste.

Anmeld

5. oktober 2012

Clisolka

Lise skriver:

Det kunne jeg aldrig drømme om  Det virker meget småligt, og det kan jeg slet ikke arbejde med. Der går ikke noget af nogen for at gøre en tjeneste nu og da...som f.eks. at købe bleer med hvis de er billige.

Han har vel alligevel været på sit arbejde, og i skulle alligevel se drengen, hvis i ikke havde bleerne til dem, ikke? Så i/han har ikke kørt "ekstra" kun for dem? Eller hvad?

Enig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.