jydeinden skriver:
min pointe var lidt om du tager fag pakken hos hhx eller om du tager en hgv ( ved ikke om de almindelige hgér har samme fag bare på lavere niveau men mener jeg)
det er stortset det samme. eneste forskel er hvilket navn der står på papiret og det er der også flere virksomheder der siger, samt vejledere.
Ifølge handelsskolernes info er en hgv blot et "turboforløb", men med samme indhold og niveau som en alm. hg. Måske svarende til forskellen på en stx og en hf - som jo også er/var tiltænkt mere voksne elever.
Når jeg så på det faglige indhold, da min datter tog sin hg, var der ingen tvivl om, at niveauet ikke var i nærheden af en hhx - der var meget få lektier, og niveauet i de fag, jeg selv underviser i i folkeskolen, var ikke højere end det, jeg forventer i 9. og 10. klasse. Min datter strøg igennem med topkarakterer uden at levere nogen imponerende indsats, mildt sagt.
Forstå mig ret - jeg synes, det er super, at den uddannelsesmulighed er der, og har man en hgv, er man ofte også mere moden og erfaren, til gavn for de virksomheder, man måtte få job hos - men en hhx retter sig jo også mod videreuddannelse på fx uni eller handelshøjskolen, og det er man altså ikke klædt på til med en hg/hgv.
Anmeld