Hvorfor skal det være så sk*** svært at få elevplads!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2012

jydeinden

K&S skriver:

Min mand har en HGV og har fået 2 voksen-elevpladser som kontorelev med speciale i handel (det ene sted gik desværre konkurs) - men hvis han er "oppe imod" en ansøger med en HHX og de ellers er ligestillede, rent kvalifikationsmæsigt, så kan jeg godt forstå de vælger HHX'en fordi den jo trods alt tager 3 år kontra 1 år på HGV :-) 

det her er halvandet år kontra 3 år, og eneste forskel er såvidt jeg har hørt at den ene har erhvervsret og det har den anden ikke .. og jeg ved ikke lige hvor meget jeg tror man skal bruge erhvervsret til indenfor økonomi som det her skulle være som speciale. for hvis det er så vigtigt så synes jeg jo man burde udbyde muligheden for at folk der har taget en hg (af nogen art) kan få disse fag.

for det er ikke kun folk der tager en hgv men også de almindelige hgér vil komme i samme kattepine hvis de søger andet end butik. det er i hvertfald det billede der tegner sig i århus og omegn lige for tiden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

Den lykkelige

K&S skriver:

Hvilket speciale søger du indenfor? Privat eller offentlig arbejdssted? :-) 

Begge steder  søger alle steder de søger en..

Anmeld

5. oktober 2012

K&S

Den lykkelige skriver:

Begge steder  søger alle steder de søger en..

Hvor bor du henne? Jeg vil gerne kigge lidt for dig :-) 

Jeg er selv uddannet indenfor offentlig administration. 

Anmeld

5. oktober 2012

Den lykkelige

K&S skriver:

Min mand har en HGV og har fået 2 voksen-elevpladser som kontorelev med speciale i handel (det ene sted gik desværre konkurs) - men hvis han er "oppe imod" en ansøger med en HHX og de ellers er ligestillede, rent kvalifikationsmæsigt, så kan jeg godt forstå de vælger HHX'en fordi den jo trods alt tager 3 år kontra 1 år på HGV :-) 

Ja det kan jeg også godt forstå.. men min HG tog altså to år  + de næste to år i butik.. 

Anmeld

5. oktober 2012

Den lykkelige

K&S skriver:

Hvor bor du henne? Jeg vil gerne kigge lidt for dig :-) 

Jeg er selv uddannet indenfor offentlig administration. 

Jeg bor i Kalundborg. Men jeg søger også i slagelse, holbæk og lignende..  
Hvor er det sødt af dig..  

Anmeld

5. oktober 2012

K&S

Den lykkelige skriver:

Ja det kan jeg også godt forstå.. men min HG tog altså to år  + de næste to år i butik.. 

Jeg kan sagtens forstå, det er frusterende - og jeg må jo sige at jobsituationen er elendig :-( 

Min mand måtte desværre stoppe på hans elevplads, da han ikke kunne med den 2. arbejdsgiver (den første gik konkurs) - han har fået godkendt en GVU (som en anden snakker om), hvor man får vurderet sine kompetencer. Og hvis de matcher den uddannelse, du ønsker, kan man få lov at tage skoleperioderne uden en elevplads og dermed få sit uddannelsesbevis :-) 

Anmeld

5. oktober 2012

Den lykkelige

K&S skriver:

Jeg kan sagtens forstå, det er frusterende - og jeg må jo sige at jobsituationen er elendig :-( 

Min mand måtte desværre stoppe på hans elevplads, da han ikke kunne med den 2. arbejdsgiver (den første gik konkurs) - han har fået godkendt en GVU (som en anden snakker om), hvor man får vurderet sine kompetencer. Og hvis de matcher den uddannelse, du ønsker, kan man få lov at tage skoleperioderne uden en elevplads og dermed få sit uddannelsesbevis :-) 

Nå ok på den måde.. det vil jeg da helt sikkert prøve! 
Hvor trist med din mand.. håber han har fundet noget andet så! 
Men ja job situationen er virkelig elendig! Især herude hvor kraverne vender.. ville gerne kunne tabe en elevplads i københavn.. men ikke nu jeg har fået barn.. for så kan jeg lægge næsten 3-4 timer til i transport.. så vil jeg jo aldrig se hende..  

Anmeld

5. oktober 2012

K&S

jydeinden skriver:

det her er halvandet år kontra 3 år, og eneste forskel er såvidt jeg har hørt at den ene har erhvervsret og det har den anden ikke .. og jeg ved ikke lige hvor meget jeg tror man skal bruge erhvervsret til indenfor økonomi som det her skulle være som speciale. for hvis det er så vigtigt så synes jeg jo man burde udbyde muligheden for at folk der har taget en hg (af nogen art) kan få disse fag.

for det er ikke kun folk der tager en hgv men også de almindelige hgér vil komme i samme kattepine hvis de søger andet end butik. det er i hvertfald det billede der tegner sig i århus og omegn lige for tiden

Der er jo også forskel i fagniveau - på HGV er det højeste niveau på C, på HHX er C det laveste niveau :-)

Jeg havde blandt andet også matematik og international økonomi på HHX, det havde min mand ikke på HGV...

Anmeld

5. oktober 2012

Dustmuz

K&S skriver:

Der er jo også forskel i fagniveau - på HGV er det højeste niveau på C, på HHX er C det laveste niveau :-)

Jeg havde blandt andet også matematik og international økonomi på HHX, det havde min mand ikke på HGV...

nu har jeg en HGV.. Du kan udvidde den til et B niveau..
Det er jeg igang med

Anmeld

5. oktober 2012

K&S

Dustmuz skriver:

nu har jeg en HGV.. Du kan udvidde den til et B niveau..
Det er jeg igang med

Okay, men den ligger jo stadig på et lavere niveau end en HHX og du har ikke de samme fag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.