Hvorfor skal det være så sk*** svært at få elevplads!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2012

Klumpe-dumpe

Den lykkelige skriver:

Ja det er bare et tude indlæg.. har siddet og tudet den sidste halve time 
Kom lige hjem fra træning og i postkassen lå der et lille brev fra en virksomhed jeg bare SÅÅÅ gerne ville i lære hos.. AFSLAG!!! ALTID ALTID ALTID afslag.. 
Har søgt ind 1000 vis af steder som at blive voksen kontorelev.. Men INGEN vil have mig åbenbart!!
Jeg har søgt i 3 år, men intet held.. Måske det er fordi jeg er voksen elev  
Jeg har fået kigget min ansøgning igennem hundrede vis af gange på jobcentret, af familie osv, lavet ændringer osv..
Er med i en "praktikpatrulje" kampagne som køre her i byen.. Men heller intet held der 
Jeg har stabilt liv med mand, bil, hus og barn.. Jeg har handelsskole, advokatsekretærernes uddannelse og butiksuddannelse.. plus en MASSE erhvervserfaring.. Men ingen kan åbenbart bruge mig 
Det så frustrerende.. giver snart op.....   

Har du undersøgt muligheden for en GVU?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

jydeinden

Den lykkelige skriver:

Kom lige hjem fra træning og i postkassen lå der et lille brev fra en virksomhed jeg bare SÅÅÅ gerne ville i lære hos.. AFSLAG!!! ALTID ALTID ALTID afslag.. 
Har søgt ind 1000 vis af steder som at blive voksen kontorelev.. Men INGEN vil have mig åbenbart!!
Jeg har fået kigget min ansøgning igennem hundrede vis af gange på jobcentret, af familie osv, lavet ændringer osv..
Er med i en "praktikpatrulje" kampagne som køre her i byen.. Men heller intet held der 
Jeg har stabilt liv med mand, bil, hus og barn.. Jeg har handelsskole, advokatsekretærernes uddannelse og butiksuddannelse.. plus en MASSE erhvervserfaring.. Men ingen kan åbenbart bruge mig 

her i huset kender vi det Alt for godt. min kæreste har en hgv "bare" og har sågar gang i en overbygning da han meget gerne vil have en elevplads som enten revisor eller på et kontor men med speciale.. eneste kommentar han får når han søger nogen steder er " du er ikke kvalificeret, du skal have en hhx" men da han spurgte på stedet hvor han går var der ikke nogen der fortalte ham at en hgv  er ubrugelig hvis man vil andet end at stå i butik.

Anmeld

5. oktober 2012

Den lykkelige

Ariel skriver:

Har du undersøgt muligheden for en GVU?

Hvad er det? 

Anmeld

5. oktober 2012

Den lykkelige

jydeinden skriver:

her i huset kender vi det Alt for godt. min kæreste har en hgv "bare" og har sågar gang i en overbygning da han meget gerne vil have en elevplads som enten revisor eller på et kontor men med speciale.. eneste kommentar han får når han søger nogen steder er " du er ikke kvalificeret, du skal have en hhx" men da han spurgte på stedet hvor han går var der ikke nogen der fortalte ham at en hgv  er ubrugelig hvis man vil andet end at stå i butik.

Ved ikke lige hvad en HGV er, men ja det er bare vildt svært!!! Jeg ringede derud idag og spurgte hvad grunden var og hun sagde jeg var over kvalificeret og at de ikke følte de ville kunne lære mig noget..  

Anmeld

5. oktober 2012

Den lykkelige

Pylle3 skriver:

Tak

Ja jeg synes da klart det kunne være et forsøg værd

Ja det helt sikkert! 

Anmeld

5. oktober 2012

jydeinden

Den lykkelige skriver:

Ved ikke lige hvad en HGV er, men ja det er bare vildt svært!!! Jeg ringede derud idag og spurgte hvad grunden var og hun sagde jeg var over kvalificeret og at de ikke følte de ville kunne lære mig noget..  

en hgv er ligesom en hg bare for voksne

Anmeld

5. oktober 2012

Den lykkelige

jydeinden skriver:

en hgv er ligesom en hg bare for voksne

Nååå ok på den måde.. jeg har også HG2 efterfulgt af de to års butiksuddannelse.. Måske det derfor de tit vælger mig fra  men har jo også advokatsekretær uddannelsen og MASSER af erhvervserfaring fra kontor.. 

Anmeld

5. oktober 2012

jydeinden

Den lykkelige skriver:

Nååå ok på den måde.. jeg har også HG2 efterfulgt af de to års butiksuddannelse.. Måske det derfor de tit vælger mig fra  men har jo også advokatsekretær uddannelsen og MASSER af erhvervserfaring fra kontor.. 

burde det ikke umildbart være når du har erfarring men skal self ikke kunne sige det

Anmeld

5. oktober 2012

K&S

jydeinden skriver:

Min mand har en HGV og har fået 2 voksen-elevpladser som kontorelev med speciale i handel (det ene sted gik desværre konkurs) - men hvis han er "oppe imod" en ansøger med en HHX og de ellers er ligestillede, rent kvalifikationsmæsigt, så kan jeg godt forstå de vælger HHX'en fordi den jo trods alt tager 3 år kontra 1 år på HGV :-) 

Anmeld

5. oktober 2012

K&S

Den lykkelige skriver:

Hvilket speciale søger du indenfor? Privat eller offentlig arbejdssted? :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.