Hvorfor skal det være så sk*** svært at få elevplads!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2012

K&S

Dustmuz skriver:

nu har jeg en HGV.. Du kan udvidde den til et B niveau..
Det er jeg igang med

Jeg mener ikke mine indlæg negativt, men det har måske også noget at gøre med ens erhvervserfaring og ens karakterer  (uden at jeg overhovedet kender dig )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

Dustmuz

Okay, men den ligger jo stadig på et lavere niveau end en HHX og du har ikke de samme fag

Eneste fag du ikke har på HG B niveau som du har på HHX, som har relevans for en elevstilling..
er Erhvervsret..

har selv været ude og undersøge dette til bunds, da jeg står i samme situation og ikke kunne få en læreplads..
derfor jeg valgte og tage B niveau..

når du har en HG/HGV med B niveau, så har du også nemmere ved at få en elev stilling, når du forklarer forskellen mellem en HHX og en HG..

for det er hovedsagligt kun ved advokat sekretær at du bruger erhvervsret..

Anmeld

5. oktober 2012

Dustmuz

K&S skriver:

Jeg mener ikke mine indlæg negativt, men det har måske også noget at gøre med ens erhvervserfaring og ens karakterer  (uden at jeg overhovedet kender dig )

erhvervserfaring har altid noget at skulle sige..
dog er det ikke altid det som man kan fremvise..

karaktere spiller en stor rolle..
nu har jeg selv en meget pæn karakter sårn overall..
selve "gennemsnittet" af mine karaktere er 8,67..
har 12 i 3 fag. 10 i 2 andre.. de 2 sidste glemmer vi bare lige hehe

på B niveau regner jeg med at kunne trække 12 hjem i 3 ud af 4 fag

Anmeld

5. oktober 2012

TR

Den lykkelige skriver:

Ja det er bare et tude indlæg.. har siddet og tudet den sidste halve time 
Kom lige hjem fra træning og i postkassen lå der et lille brev fra en virksomhed jeg bare SÅÅÅ gerne ville i lære hos.. AFSLAG!!! ALTID ALTID ALTID afslag.. 
Har søgt ind 1000 vis af steder som at blive voksen kontorelev.. Men INGEN vil have mig åbenbart!!
Jeg har søgt i 3 år, men intet held.. Måske det er fordi jeg er voksen elev  
Jeg har fået kigget min ansøgning igennem hundrede vis af gange på jobcentret, af familie osv, lavet ændringer osv..
Er med i en "praktikpatrulje" kampagne som køre her i byen.. Men heller intet held der 
Jeg har stabilt liv med mand, bil, hus og barn.. Jeg har handelsskole, advokatsekretærernes uddannelse og butiksuddannelse.. plus en MASSE erhvervserfaring.. Men ingen kan åbenbart bruge mig 
Det så frustrerende.. giver snart op.....   

Først får du lige .. Det bare sur røv, mildt sagt ! 

- man ved slet ikk hva man skal stille op ;( 

Jeg kender fra mig selv, jeg er luge blevet uddannet kontorassistent, og kan intet finde 

- det første gang jeg høre, man kan have for meget med sig 

Anmeld

5. oktober 2012

Den lykkelige

TR skriver:

Først får du lige .. Det bare sur røv, mildt sagt ! 

- man ved slet ikk hva man skal stille op ;( 

Jeg kender fra mig selv, jeg er luge blevet uddannet kontorassistent, og kan intet finde 

- det første gang jeg høre, man kan have for meget med sig 

Tusind tak for 
Ja det også første gang jeg høre den..  
Det så øv..  ja jeg høre også tit fra nyuddannet kontorassistent at det er svært at få job.. men dejlig du har fået uddannelsen.. så håber jeg "bare" jobbet snart kommer  

Anmeld

5. oktober 2012

TR

Den lykkelige skriver:

Tusind tak for 
Ja det også første gang jeg høre den..  
Det så øv..  ja jeg høre også tit fra nyuddannet kontorassistent at det er svært at få job.. men dejlig du har fået uddannelsen.. så håber jeg "bare" jobbet snart kommer  

Taaak  Håber jeg VIRKELIG os, det slet ikk til at holde ulemmas ikk ved hva man skal ..

- jeg tror desværre at lige meget om det en elevplads eller job er det møg svært.. 

F.eks. Min kusine var til en elevplads samtale idag , hun har en hhx , plus at idet hun har det, vil hun få 800 kr mere i løn, end en hg'er.. 

Det jo os vildt .. Ved godt at hhx tager et år mere end en hg .. 

Anmeld

5. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
K&S skriver:

Der er jo også forskel i fagniveau - på HGV er det højeste niveau på C, på HHX er C det laveste niveau :-)

Jeg havde blandt andet også matematik og international økonomi på HHX, det havde min mand ikke på HGV...

Der ER stor forskel både på niveau og indhold. En HHX er jo immervæk en gymnasial uddannelse. Min datter har en HG og var ærligt talt målløs over det lave, faglige niveau. 

Anmeld

5. oktober 2012

Mor og meget mere

Den lykkelige skriver:

Ved ikke lige hvad en HGV er, men ja det er bare vildt svært!!! Jeg ringede derud idag og spurgte hvad grunden var og hun sagde jeg var over kvalificeret og at de ikke følte de ville kunne lære mig noget..  

Det er surt at være overkvalificeret - selv om det jo indirekte er positivt, er det meget svært at bruge til noget som helst, når man ved, hvad man gerne vil. Håber, du snart får bid. 

Anmeld

5. oktober 2012

jydeinden

Mor og meget mere skriver:

Der ER stor forskel både på niveau og indhold. En HHX er jo immervæk en gymnasial uddannelse. Min datter har en HG og var ærligt talt målløs over det lave, faglige niveau. 

du kan sagtens tage en hhx, og ikke få et meget højere niveau end en hg med en ooverbygning.

Jeg kan tage en hhx, direkte fra min hf, og den eneste forskel der ville være at jeg havde erhvervsret og det har dem på hg med en overbygning ikke

Anmeld

5. oktober 2012

Mor og meget mere

jydeinden skriver:

du kan sagtens tage en hhx, og ikke få et meget højere niveau end en hg med en ooverbygning.

Jeg kan tage en hhx, direkte fra min hf, og den eneste forskel der ville være at jeg havde erhvervsret og det har dem på hg med en overbygning ikke

Men det skyldes jo netop, at du allerede har en gymnasial uddannelse - det handler ikke kun om fagudbud. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.