Mom In The Making skriver:
Well i første omgang kan jeg godt forstå du bliver irriteret over det. Da jeg også selv synes "man" burde donere sådanne ting til ganbrug eller lignende. men..
Jeg synes det er forkert at give gaver med "renters rente", ment på den måde at hvis man beslutter sig for at give folk en gave, kan man/skal man ikke forvente at kunne have halvpart i gaven og være med til at bestemme hvad og om den skal bruges til noget.
Når du giver andre mennesker en gave er det ikke længere dit, ergo må man finde sig i at andre gør med det som de ønsker.
Ellers skulle du have gjort det klart for pigen at du ville have det igen, hvis hun ikke kan bruge det. Det er det jeg har gjort når folk har fået poser med tøj, som jeg ikke ønskede bare blev smidt ud.
Men.. det ved du jo så næste gang..
Du har fuldstændig ret og normalt ville jeg også have det sådan, altså når man først har givet det som gave, så har man ikke pant i det længere. Men... Ja, jeg ved ikke, det er nok bare hele situationen i det. At hun først har det her kæmpe drama på facebook, hvor hun beder om hjælp fordi hun nu står til at være enlig mor uden nogen ting og vil blive glad for al den hjælp hun kan få - og så til fandme bare at smide tingene ud fordi det ikke længere passer prinsessen. Havde hun bare afleveret det til genbrug... Er simpelthen så ærgerlig over de fine ting, der nu bare er smidt ud.
Anmeld