Normalt afleverer jeg alt vores brugte børnetøj, legetøj osv. til Mødrehjælpen. Synes det er en genial måde at genbruge tøj på, det sælges billigt så alle kan være med og organisationen får også lidt ud af det.
Jeg havde så en stor pose med udmærket, fint tøj i de små størrelser. Det var ikke forvasket og grimt, ingen huller og pletter, bare helt almindeligt babytøj. Plus lidt legetøj. Det ville jeg have afleveret til Mødrehjælpen, men får igennem en veninde en opfordring til at give det til en pige, der er blevet uventet gravid, er smidt ud af kæresten, har ingen penge og ikke rigtig noget sted at bo. Det kan jeg selvfølgelig ikke stå for, så kører ned og afleverer det til hende. Havde endda lagt lidt ekstra tøj i, fordi - ja, jeg havde ski da ondt af tøsen og vi kunne godt undvære det.
Så spørger jeg ind til hende for et par dage siden og min veninde fejer det lidt af. Det undrer mig, så prøver at stikke lidt dybere. Min veninde er mega flov over at sige det til mig, for det var jo hende, der have bedt mig om tøjet på tøsens vegne. Det viser sig nemlig at den lille forkælede møgunge HAR SMIDT DET UD
Hun troede det hele var mærketøj, så hun ville ikke have det. Jeg er skiftevis forarget, chokeret og gal. Hun kunne i det mindste have pli nok til at levere det tilbage eller give det til genbrug. Men nej, hun har fundet sammen med faren igen og de har kørt det hele på losseren. Deres barn skulle have en 'ny, god start uden brugte ting'.
Jeg sidder lige her og brækker mig
- og fik lige luftet lidt galde ud....
Anmeld