Hjælp - hun skaber sig konstant......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.890 visninger
35 svar
0 synes godt om
1. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg har desperat brug for hjælp. 

Jeg har en datter på godt 2 år, som jeg deler 50% med hendes far. 

På det sidste har hun skabt sig konstant - det er ikke engang hyggeligt og være sammen med hende mere, hun tager ALT min energi. 

Hver gang jeg siger ordet nej, græder og skriger hun, og når jeg så siger hun skal stoppe eller smider hende i time out råber hun bare "moar" "moar" men jeg kan ikke få hende til og stoppe med og græde. - hun kan blive ved i evigheder og ødelægger næsten hver dag. Jeg kan ikke tage hende med nogle steder, vi kan intet gøre, vi er nærmest "låst" inde pga hendes opførsel. 

What to do? Jeg bliver snart sindssyg.....

Hun plejer ikke og være sådan, men det er virkelig ikke til og holde ud mere....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2012

serinasmor

Anonym skriver:

På det sidste har hun skabt sig konstant - det er ikke engang hyggeligt og være sammen med hende mere, hun tager ALT min energi. 

Hver gang jeg siger ordet nej, græder og skriger hun, og når jeg så siger hun skal stoppe eller smider hende i time out råber hun bare "moar" "moar" men jeg kan ikke få hende til og stoppe med og græde. - hun kan blive ved i evigheder og ødelægger næsten hver dag. Jeg kan ikke tage hende med nogle steder, vi kan intet gøre, vi er nærmest "låst" inde pga hendes opførsel. 

Hun plejer ikke og være sådan, men det er virkelig ikke til og holde ud mere....

hmmm ... er farmand til at snakke med ? 

for måske betyder 'nej' ikke nej hos far .... 

hvor længe har det stået på ?

Anmeld

1. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Tag kontakt til sp og få nogle gode råd og vejledning.

Ellers tænker jeg umiddelbart, at børn, der er så små ikke "skaber" sig. I hvert fald aldrig med vilje. Og time out er jeg ikke for, men mener, det er noget man bruger som sidste udvej, når der ikke er anden pædagogik tilbage at prøve. - Men jeg kender dig ikke, og jeg har meget svært ved at vide, om det bare er din måde at beskrive det på, der er anderledes fra, hvordan jeg ville forklare det..

Men no matter what, så synes jeg, du skal få noget hjælp til at få løst problemet. Noget vi alle får brug for ind imellem.

Og husk så på, at der ikke er tale om nogen ond vilje fra din datter. Hun gør bare, som små børn gør, og at forstå et NEJ kræver megen guiden og støtte for de fleste.

Anmeld

1. oktober 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hmmm ... er farmand til at snakke med ? 

for måske betyder 'nej' ikke nej hos far .... 

hvor længe har det stået på ?

Nej det er han ikke rigtigt, han siger han ingen problemer har med hende, men jeg ved (gennem andre) at han kæmper rigtig meget med hende.

Min tanke er også at han aldrig siger nej, men det siger han at han gør, tit endda....

Anmeld

1. oktober 2012

ModerNatur

Kram til dig!  Hvor må det være hårdt! Min egen datter er ikke så gammel endnu, men har en niece der har lidt af det samme "temperament".. Godt nok slet ikke så ofte som du beskriver..

Jeg mener SAGTENS et barn på den alder kan skabe sig.. dog oftest som følge af en episode..

Tag en snak med hendes far og hør hvordan hun opfører sig hos ham.. Hun lyder i bund og grund som om hun er snotforvirret over de ting hun må og ikke må..

Anmeld

1. oktober 2012

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Tag kontakt til sp og få nogle gode råd og vejledning.

Ellers tænker jeg umiddelbart, at børn, der er så små ikke "skaber" sig. I hvert fald aldrig med vilje. Og time out er jeg ikke for, men mener, det er noget man bruger som sidste udvej, når der ikke er anden pædagogik tilbage at prøve. - Men jeg kender dig ikke, og jeg har meget svært ved at vide, om det bare er din måde at beskrive det på, der er anderledes fra, hvordan jeg ville forklare det..

Men no matter what, så synes jeg, du skal få noget hjælp til at få løst problemet. Noget vi alle får brug for ind imellem.

Og husk så på, at der ikke er tale om nogen ond vilje fra din datter. Hun gør bare, som små børn gør, og at forstå et NEJ kræver megen guiden og støtte for de fleste.

Tak for svar 

Det har stået på et par måneder. - hun skaber sig når hun hører ordet nej, eller når der er noget hun vil, som hun får af vide hun ikke må. 

Hver gang hun ikke får sin vilje. Og jeg gør hvad jeg kan, virkelig. Jeg er heller ikke selv FOR timeout, men der er ingen anden udvej, da hun bliver ved med og skrige/græde.

Al opmærksomhed hun får er efterhånden negativ, og det syntes jeg ikke det skal være. 

Er helt ødelagt og kan tit græde fordi jeg føler mig så frustreret...

Anmeld

1. oktober 2012

mor-til-vanessa

er det i nogen bestemte situationer hun skaber sig?

er det kun når du siger nej?

umiddelbart synes jeg det virker godt det du gør, kan slet ikke se noget galt med timeouts, dem bruger jeg selv og jeg synes de virker rigtig godt. 

måske er det bare en periode hun er inde i. synes også min datter lige har været inde i en rigtig træls periode hvor hun bare var sur hele tiden.

måske hun har brug for i bare hygger sammen. ser i film og laver nogle popcorn og sidder under dynen? det elsker min datter i hver fald.

ved ikke rigtig om det kunne hjælpe dig

Anmeld

1. oktober 2012

Anonym trådstarter

Issa skriver:

Kram til dig!  Hvor må det være hårdt! Min egen datter er ikke så gammel endnu, men har en niece der har lidt af det samme "temperament".. Godt nok slet ikke så ofte som du beskriver..

Jeg mener SAGTENS et barn på den alder kan skabe sig.. dog oftest som følge af en episode..

Tag en snak med hendes far og hør hvordan hun opfører sig hos ham.. Hun lyder i bund og grund som om hun er snotforvirret over de ting hun må og ikke må..

Enig - tror hun er meget forvirret. Og vil egentlig gerne have ændre samvær, for når jeg har haft hende i en 4 dage i træk bliver hun "normal" igen, men når hun kommer fra hendes far er hun helt umulig og være sammen med. 

Jeg er selv begyndt og græde bare i ren frustration/træthed, for hun gør det hele meget sværere. Og jeg savner de hygge stunder hvor vi bare kunne slappe af og hygge/lege sammen uden og skændtes. 

Anmeld

1. oktober 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Nej det er han ikke rigtigt, han siger han ingen problemer har med hende, men jeg ved (gennem andre) at han kæmper rigtig meget med hende.

Min tanke er også at han aldrig siger nej, men det siger han at han gør, tit endda....

måske har i begge ret  

forstået på den måde at han da selvfølgelig siger nej - men ikke mener det og når hun bliver ked af det giver han efter .. 

forresten er det højest sandsynligt en fase ( her tog det ca 14 dage før hun forstod at nej var nej) .... men hvis nej ikke betyder nej hos far kan der godt gå lang tid før hun forstår at det gør det altså hos mor .. 

Anmeld

1. oktober 2012

Anonym trådstarter

mor-til-vanessa skriver:

er det i nogen bestemte situationer hun skaber sig?

er det kun når du siger nej?

umiddelbart synes jeg det virker godt det du gør, kan slet ikke se noget galt med timeouts, dem bruger jeg selv og jeg synes de virker rigtig godt. 

måske er det bare en periode hun er inde i. synes også min datter lige har været inde i en rigtig træls periode hvor hun bare var sur hele tiden.

måske hun har brug for i bare hygger sammen. ser i film og laver nogle popcorn og sidder under dynen? det elsker min datter i hver fald.

ved ikke rigtig om det kunne hjælpe dig

Det er kun når jeg siger nej, eller hvis der er noget hun ikke må. 

Eller fx sådan noget så åndsvagt som at løfte hende op på stolen, hun kan gå HELT amok, MOAR jeg kan selv, altså alt hvad hun kan selv vil hun selv.

Hun er meget forud hendes alder og snakker bedre end et børnehave barn, og det tror jeg nogle gange også er en udfordring for hende, for hun ved slet ikke hvad halvdelen af det hun siger betyder. 

Time out har virket, men nu bliver hun bare ved med og græde i timeout, jeg kan ikke få hende til og stoppe igen. 

Jeg prøver og hygge med hende, se nogle tegnefilm osv. Og det kan vi også godt, men lige pludselig ændrer det hele sig og hun bliver sur....Ihhh det er hårdt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.