Anonym skriver:
Jeg har desperat brug for hjælp.
Jeg har en datter på godt 2 år, som jeg deler 50% med hendes far.
På det sidste har hun skabt sig konstant - det er ikke engang hyggeligt og være sammen med hende mere, hun tager ALT min energi.
Hver gang jeg siger ordet nej, græder og skriger hun, og når jeg så siger hun skal stoppe eller smider hende i time out råber hun bare "moar" "moar" men jeg kan ikke få hende til og stoppe med og græde. - hun kan blive ved i evigheder og ødelægger næsten hver dag. Jeg kan ikke tage hende med nogle steder, vi kan intet gøre, vi er nærmest "låst" inde pga hendes opførsel.
What to do? Jeg bliver snart sindssyg.....
Hun plejer ikke og være sådan, men det er virkelig ikke til og holde ud mere....
Tag kontakt til sp og få nogle gode råd og vejledning.

Ellers tænker jeg umiddelbart, at børn, der er så små ikke "skaber" sig. I hvert fald aldrig med vilje. Og time out er jeg ikke for, men mener, det er noget man bruger som sidste udvej, når der ikke er anden pædagogik tilbage at prøve. - Men jeg kender dig ikke, og jeg har meget svært ved at vide, om det bare er din måde at beskrive det på, der er anderledes fra, hvordan jeg ville forklare det..
Men no matter what, så synes jeg, du skal få noget hjælp til at få løst problemet. Noget vi alle får brug for ind imellem.
Og husk så på, at der ikke er tale om nogen ond vilje fra din datter. Hun gør bare, som små børn gør, og at forstå et NEJ kræver megen guiden og støtte for de fleste.