Farvel til sutten???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2012

SussieThyssen

NoName skriver:

God aften bag skærmene..

min datter nærmer sig den alder hvor jeg synes hun skal af med sutten...

Men hvordan finder man ud af om hun er klar? blir de klar eller tar man en kold tyrker???

Nogen der har nogen gode råd eller ideer til hvordan man kan gøre overgangen lettere for hende (og forældrene)

Hun blir 2,5 til januar så tænkte på at tage den fra hende i juleferien, men kan ikke finde ud af om det er en tosset ide...

Noname

Mine 3 lagde sutten præcis på deres 3 års fødselsdag.

Fra de var ca 2,5 år og frem talte vi meget om, at når man blev 3 år, så var man så stor, at man ikke brugte sut mere, men at man til gengæld var stor nok til at få en rigtig cykel.
og stille og roligt, blev de så skubbet hen imod, at man fik en cykel, hvis man lagde sutten.

Og alle som en, afleverede de sutten, da cyklen kom  

Så samlede vi alle sutterne sammen i en pose og lagde dem op i et skab.
Selvfølgelig skal man lige være parat til at de måske bliver rigtigt kede af det om aftenen, men det gjorde mine nu ikke..der var lidt piv eller muggen, men så sagde jeg, at så måtte de jo alevere cyklen, og det havde de bestemt ikke lyst til.

Og...et par dage senere gik vi så hen til et suttetræ i nærheden og hængte dem op i det

der er også nogle, der bruger at sende sutterne til julemanden LOL

Kærligst
Sussie 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2012

mor-til-vanessa

Vidunderligeunger skriver:

det var da en god ide!!!

den virkede også rigtig godt. for hver gang hun spurgte efter den, så kunne vi jo sige at babyer havde fået den og de havde mere brug for den. tror det gav rigtig god mening for hende

Anmeld

1. oktober 2012

mor-til-vanessa

glemte at skrive at det også er en god ide at der er en gulerød. 

fortalte min datter at når hun havde sovet 4 dage uden sut så kunne hun få en dukke. og da vi købte den dukke var hun super stolt.

så det er også godt hvis de har noget at glæde sig til

Anmeld

1. oktober 2012

Leneur

Silje var ca. 2,8 år og hun holdte med sutten i påsken. Havde gået 14 dage før og snakket om at julemanden skulle have dem, så han kunne give dem til babyerne, hun var jo en stor pige nu, så nu var det tid til at give dem til nogle der havde brug for dem og mon ikke julemanden ville stille en cykel nede i kælderen. Dagen kom og hun var med til at putte dem på snor og skrive brev til julemanden. Hun bar dem selv glad og stolt op til postkassen og puttede dem i. Og blev vildt glad da vi kom hjem og hun så julemanden allerede havde været der med cyklen. Da det så blev puttetid gik det egentligt fint nok med at falde i søvn men hun vågnede godt nok mange gange og var ked og ville have sutten men kunne trøstes og falde i søvn igen inde i min seng. Næste nat var det kun en enkelt gang hun vågnede og siden har der ikke været noget.
Mht. bleen så blev hun blefri 3 uger før hun skulle starte i børnehave. Vi havde sommerferie, så den lå jo lige til sidebenet. De første 3. dage var der en del uheld men så var det, sådan set også det.

Anmeld

1. oktober 2012

NoName

foto på lærred skriver:

Først vil jeg "trøste" med, at alle mine veninder (inkl mig selv) har sagt, at det har været meget nemmere end frygtet, og vi har alle haft børn der har været "sutteglade". (ikke at de rendte rundt med sutten hele tiden, men ved sovetid, hvis de var meget kede af det osv)

Vi havde planlagt det til en ferie fordi vi tænkte, at det ville blive nogle rigtig hårde nætter. Men et par uger før gad jeg ikke kampen mere (vi havde en aftale om at hun først fik sutten en time før hun skulle sove, for at begræse at hun gik rundt med den om dagen) men til sidst blev det bare et plageri om den sut, så en dag fik jeg nok. Dagen efter tog vi alle til suttetræet og da hun kom hjem fik hun en stor gave fra suttefeen (som hun dog gerne ville bytte tilbage til sutten, da hun skulle sove) Vi havde optaget suttetræets stundet på Iphonen, så hun kunne selv se, at de sutter ikke var der mere. Hun sov fint og vi tænkte, at det var for godt til at være sandt. Lidt græderi den næste dag- Men i småtings afdelingen, og ikke en eneste søvnløs nat.

Så alle de måneder hvor jeg gik og var bekymret for hvordan det skulle gå, kunne jeg godt have undværet. Jeg vil dog sikkert have præcis de samme tanker når tiden komme med nr. 2

Held og lykke med det hele

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

invitationer, collager på lærred, julekort, wallstickers til børneværelset

Super ide, vi har også et sutte træ i området... har tænkt på det.

Anmeld

1. oktober 2012

NoName

M (: skriver:

Dengang vi skulle af med sutten (nok ca. samme alder) lavede vi en aftale med vores mor om, at hun skulle lave en aftale med skraldemanden - hvis han fik vores sutter, fik vi tilgengæld en "valgfri" gave.

Dvs. barnet smed selv sutterne i skraldespanden eftermiddagen/aftenen før skaldemanden ville komme, og næste morgen, når skraldespanden var blevet tømt - vupti, stod der en fin gave på skraldespanden! 

Vi er 5 børn der er blevet suttefri på den metode.. 

Held og lykke! 

Super ide med skraldemanden, hun er nemlig meget optaget af ham når han kommer og skal vinke til ham HVER gang, han er så rar og vinker gladeligt tilbage - så måske det var en mulighed

Anmeld

1. oktober 2012

NoName

mor-til-vanessa skriver:

en kold tyrker!

tog sutten fra min datter i sommers da var hun også næsten 2,5. hin var meget sutreglad og til sidst havde hun næsten den sut i munden hele tiden. det var det første hun spurgte om når jeg hentede hende i vs.

men havde forklaret hende at når det blev ferie så skulle de små babyer have sutten. og hver dag i en uge sagde jeg det, som nedtælling. på dagen tog vi på sygehuset og afleverede alle 14 sutter i reseptionen til babyerne.

det tog hun også. efter en time sagde hun dog hun ville have den. om aftenen var det helt slemt og hun var virkelig ulykkelig. følte mig som jordens dårligste mor. den første nat var rigtig slem men som dagene gik spurgte hun mindre og mindre efter den. og vi kunne jo sige at babyerne havde fået dem. til sidst sagde hun bare selv" jeg bruger ikke sut, det kun babyer"

idag er jeg overlykkelig over jeg stod fast. det er det bedste. så en kold tyrker og stå fast når du har taget beslutningen, ingen vej tilbage

hilsen liv

Super ide med sutterne op på sygehuset... den er taget med i overvejelserne

Anmeld

1. oktober 2012

M (:

NoName skriver:

Super ide med skraldemanden, hun er nemlig meget optaget af ham når han kommer og skal vinke til ham HVER gang, han er så rar og vinker gladeligt tilbage - så måske det var en mulighed

Det kunne da være en naturlig løsning, når nu hun er så glad for ham i forvejen

Anmeld

1. oktober 2012

twinboys

NoName skriver:

God aften bag skærmene..

min datter nærmer sig den alder hvor jeg synes hun skal af med sutten...

Men hvordan finder man ud af om hun er klar? blir de klar eller tar man en kold tyrker???

Nogen der har nogen gode råd eller ideer til hvordan man kan gøre overgangen lettere for hende (og forældrene)

Hun blir 2,5 til januar så tænkte på at tage den fra hende i juleferien, men kan ikke finde ud af om det er en tosset ide...

Noname

Giv dem til julemanden... Han kommer jo snart og besøger alle børnene...

Anmeld

1. oktober 2012

MortilElias2010

Vi ved ikke helt hvordan vi skal bære os ad, i og med at der kommer til at ske en masse den kommende tid - vi flytter i nyt hus i den kommende weekend, Elias starter i bh 3 december - syntes ikke det er helt fair at tage hans sut også midt i denne omvæltning og sende dem til julemanden f.eks.

. Vi har så snakket om kort tid efter hans 3 års fødselsdag og benytte et suttetræ på Ærø hvor vi så tager færgen over - min mand siger så at vi så kan sige hvis han spørger at han godt ved at træet står langt væk og vi derfor ikke bare kan tage derover.. 

Jeg er sgu lidt splittet.. jeg er bare træt af at være den eneste der siger han skal tage sutten ud hvis han skal snakke, far glemmer det.. så hellere bare helt væk med den.. Han får den kun ved sovetid, middagslur og til natten og når han er utrøstelig hvilket er sjældent. Men de klassiske ting, er for længe siden gået væk fra at han har den i munden hele dagen. Han er efterhånden rigtig god til at tage den ud når han snakker med mig, men glemmer det ved far.. 

Vi finder nok på noget, tror bare ikke det bliver julemanden.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.