Farvel til sutten???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2012

NoName

VIPpigen skriver:

Præcis... Jeg fatter heller intet af hvad Lilje siger når hun har den i munden... Men kan godt være man skal tage en kold tyrker... Jeg aner det ikke endnu, haha... Men er fuldt med på at gøre det inden der er opstart i børnehave 

Det blir nok den kolde tyrker...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

NoName

Frk. Himmelblå skriver:

Tror i hvert fald ikke, at din datter går og bekymrer sig om det 

Nej bestemt ikke... HAHAHAHAHA

Det er jo det fantsatiske ved børn, de har ingen bekymringer om noget som helst...

Anmeld

30. september 2012

VIPpigen

MortilElias2010 skriver:

Aaaaah jo tak, den kender jeg kun alt for godt - de er sgu til mere besvær end hjælp fra tid til anden  Stavekontrollen. Har intet dårligt at sige om min dp. 

Tænkte også bare, hvorfor jeres dp havde blandet sig i sutte-problematikken udover gode råd - så rart at se der ikke var noget 

Nej nej, vi samarbejder super godt her også, så ingen krig under opsejling... Men hun har lige ageret lidt kasteboldt i det kommunale regi, så derfor har vi snakket ekstra sammen om sådan noget som sutte fordi det jo var den trygge base hun havde samtlige steder.

Anmeld

30. september 2012

foto på lærred

NoName skriver:

God aften bag skærmene..

min datter nærmer sig den alder hvor jeg synes hun skal af med sutten...

Men hvordan finder man ud af om hun er klar? blir de klar eller tar man en kold tyrker???

Nogen der har nogen gode råd eller ideer til hvordan man kan gøre overgangen lettere for hende (og forældrene)

Hun blir 2,5 til januar så tænkte på at tage den fra hende i juleferien, men kan ikke finde ud af om det er en tosset ide...

Noname

Først vil jeg "trøste" med, at alle mine veninder (inkl mig selv) har sagt, at det har været meget nemmere end frygtet, og vi har alle haft børn der har været "sutteglade". (ikke at de rendte rundt med sutten hele tiden, men ved sovetid, hvis de var meget kede af det osv)

Vi havde planlagt det til en ferie fordi vi tænkte, at det ville blive nogle rigtig hårde nætter. Men et par uger før gad jeg ikke kampen mere (vi havde en aftale om at hun først fik sutten en time før hun skulle sove, for at begræse at hun gik rundt med den om dagen) men til sidst blev det bare et plageri om den sut, så en dag fik jeg nok. Dagen efter tog vi alle til suttetræet og da hun kom hjem fik hun en stor gave fra suttefeen (som hun dog gerne ville bytte tilbage til sutten, da hun skulle sove) Vi havde optaget suttetræets stundet på Iphonen, så hun kunne selv se, at de sutter ikke var der mere. Hun sov fint og vi tænkte, at det var for godt til at være sandt. Lidt græderi den næste dag- Men i småtings afdelingen, og ikke en eneste søvnløs nat.

Så alle de måneder hvor jeg gik og var bekymret for hvordan det skulle gå, kunne jeg godt have undværet. Jeg vil dog sikkert have præcis de samme tanker når tiden komme med nr. 2

Held og lykke med det hele

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

invitationer, collager på lærred, julekort, wallstickers til børneværelset

Anmeld

30. september 2012

M (:

NoName skriver:

God aften bag skærmene..

min datter nærmer sig den alder hvor jeg synes hun skal af med sutten...

Men hvordan finder man ud af om hun er klar? blir de klar eller tar man en kold tyrker???

Nogen der har nogen gode råd eller ideer til hvordan man kan gøre overgangen lettere for hende (og forældrene)

Hun blir 2,5 til januar så tænkte på at tage den fra hende i juleferien, men kan ikke finde ud af om det er en tosset ide...

Noname

Dengang vi skulle af med sutten (nok ca. samme alder) lavede vi en aftale med vores mor om, at hun skulle lave en aftale med skraldemanden - hvis han fik vores sutter, fik vi tilgengæld en "valgfri" gave.

Dvs. barnet smed selv sutterne i skraldespanden eftermiddagen/aftenen før skaldemanden ville komme, og næste morgen, når skraldespanden var blevet tømt - vupti, stod der en fin gave på skraldespanden! 

Vi er 5 børn der er blevet suttefri på den metode.. 

Held og lykke! 

Anmeld

1. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da thea sku af med sutten, sku i vi sommerhus hvor der er et suttræ. Hun havde længe været meget interesseret i træt. Vi forklarede hende at inden vi sku hjem igen, sku vi hænge alle hendes sutter op på træet. Søndag kom, vi hængte sutterne på træet, sagde farvel og ses næste gang vi kommer herop. Hun blev puttet til middag, uden problemer. Til aften ville hun gerne ha sin sut og fællede en lille tåre, da det ik ku lade sig gøre. Hun snakkede om sine sutter i et par dag, også var de glemt! 

Man ska snuppe sutterne når man som forældre er klar! Vi havde gjort det sådan at der ik var en eneste sut i hele huset, så ku vi ik fortryde

Thea brugte også kun sine sutter, når hun sku sove. Havde også en 5-6 stykker i sengen. Hun var nok ca 2,9. Vh stine

Anmeld

1. oktober 2012

mor-til-vanessa

en kold tyrker!

tog sutten fra min datter i sommers da var hun også næsten 2,5. hin var meget sutreglad og til sidst havde hun næsten den sut i munden hele tiden. det var det første hun spurgte om når jeg hentede hende i vs.

men havde forklaret hende at når det blev ferie så skulle de små babyer have sutten. og hver dag i en uge sagde jeg det, som nedtælling. på dagen tog vi på sygehuset og afleverede alle 14 sutter i reseptionen til babyerne.

det tog hun også. efter en time sagde hun dog hun ville have den. om aftenen var det helt slemt og hun var virkelig ulykkelig. følte mig som jordens dårligste mor. den første nat var rigtig slem men som dagene gik spurgte hun mindre og mindre efter den. og vi kunne jo sige at babyerne havde fået dem. til sidst sagde hun bare selv" jeg bruger ikke sut, det kun babyer"

idag er jeg overlykkelig over jeg stod fast. det er det bedste. så en kold tyrker og stå fast når du har taget beslutningen, ingen vej tilbage

hilsen liv

Anmeld

1. oktober 2012

Vidunderligeunger

her i huset har manden og jeg snakket om, at 1. december (alt efter hendes humør) bliver dagen. Op til den dag skal vi snakke om det, læse om det og købe papir, konvelut osv så vi kan skrive til julemanden at nu kommer Albertes sut og hun vil gerne ha noget til gengæld så sender vi brevet med sutter I til julemanden og køber en gave til hende, som hun får dagen efter.. Det tror jeg er den rigtige måde for os. Hun er rigtig god til at forstå at der kommer noget ud af gøre som hun skal osv...

mht. bleen, så kommer den jo når HUN er klar, så det ser jeg ikke som noget vildt (men der får hun en ny seng, uden tremmer så hun kan komme ind til os hvis hun skal tisse eller er kommet til det).

Alberte starter børnehave d. 1.3.13 så jeg tror december er super  

Anmeld

1. oktober 2012

Vidunderligeunger

mor-til-vanessa skriver:

en kold tyrker!

tog sutten fra min datter i sommers da var hun også næsten 2,5. hin var meget sutreglad og til sidst havde hun næsten den sut i munden hele tiden. det var det første hun spurgte om når jeg hentede hende i vs.

men havde forklaret hende at når det blev ferie så skulle de små babyer have sutten. og hver dag i en uge sagde jeg det, som nedtælling. på dagen tog vi på sygehuset og afleverede alle 14 sutter i reseptionen til babyerne.

det tog hun også. efter en time sagde hun dog hun ville have den. om aftenen var det helt slemt og hun var virkelig ulykkelig. følte mig som jordens dårligste mor. den første nat var rigtig slem men som dagene gik spurgte hun mindre og mindre efter den. og vi kunne jo sige at babyerne havde fået dem. til sidst sagde hun bare selv" jeg bruger ikke sut, det kun babyer"

idag er jeg overlykkelig over jeg stod fast. det er det bedste. så en kold tyrker og stå fast når du har taget beslutningen, ingen vej tilbage

hilsen liv

det var da en god ide!!!

Anmeld

1. oktober 2012

serinasmor

Her i huset er vi så småt ved at forberede at sutten skal væk ... vi snakker dagligt om at vi skal sende sutten til julemanden så han kan give dem til nogle babyer der har brug for dem ... vi har snakket med hende om at hun kan tegne en ønskeseddel og sende med ... hun ønsker sig et skateboard .... planen er at vi den 1. December sender dem i postkassen til 'julemanden ' og så sætter han en gave foran døren senere på dagen ...

Serina bliver 3 til januar ... vi er ventet fordi vi er flyttet i sommer og frk lige er startet i børnehave ... det kan godt være svært med alle de skift i hverdagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.