NoName skriver:
God aften bag skærmene..
min datter nærmer sig den alder hvor jeg synes hun skal af med sutten...
Men hvordan finder man ud af om hun er klar? blir de klar eller tar man en kold tyrker???
Nogen der har nogen gode råd eller ideer til hvordan man kan gøre overgangen lettere for hende (og forældrene)
Hun blir 2,5 til januar så tænkte på at tage den fra hende i juleferien, men kan ikke finde ud af om det er en tosset ide...
Noname
Først vil jeg "trøste" med, at alle mine veninder (inkl mig selv) har sagt, at det har været meget nemmere end frygtet, og vi har alle haft børn der har været "sutteglade". (ikke at de rendte rundt med sutten hele tiden, men ved sovetid, hvis de var meget kede af det osv)
Vi havde planlagt det til en ferie fordi vi tænkte, at det ville blive nogle rigtig hårde nætter. Men et par uger før gad jeg ikke kampen mere (vi havde en aftale om at hun først fik sutten en time før hun skulle sove, for at begræse at hun gik rundt med den om dagen) men til sidst blev det bare et plageri om den sut, så en dag fik jeg nok. Dagen efter tog vi alle til suttetræet og da hun kom hjem fik hun en stor gave fra suttefeen (som hun dog gerne ville bytte tilbage til sutten, da hun skulle sove
) Vi havde optaget suttetræets stundet på Iphonen, så hun kunne selv se, at de sutter ikke var der mere. Hun sov fint og vi tænkte, at det var for godt til at være sandt. Lidt græderi den næste dag- Men i småtings afdelingen, og ikke en eneste søvnløs nat.
Så alle de måneder hvor jeg gik og var bekymret for hvordan det skulle gå, kunne jeg godt have undværet. Jeg vil dog sikkert have præcis de samme tanker når tiden komme med nr. 2
Held og lykke med det hele

Camilla
www.foto-paa-laerred.dk
invitationer, collager på lærred, julekort, wallstickers til børneværelset
Anmeld