Farvel til sutten???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.357 visninger
39 svar
5 synes godt om
30. september 2012

NoName

God aften bag skærmene..

min datter nærmer sig den alder hvor jeg synes hun skal af med sutten...

Men hvordan finder man ud af om hun er klar? blir de klar eller tar man en kold tyrker???

Nogen der har nogen gode råd eller ideer til hvordan man kan gøre overgangen lettere for hende (og forældrene)

Hun blir 2,5 til januar så tænkte på at tage den fra hende i juleferien, men kan ikke finde ud af om det er en tosset ide...

Noname

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

Bebsen

Følger lige med!!
Har idag haft en afsindigt hysterisk knægt, har ALDRIG set ham så gal før, fordi jeg insisterede på at sutten hører til i sengen.

Han er 25 mnd, meget sutteglad, og jeg ser ikke frem til at tage kampen! Men jeg ser frem til at min store dreng ikke foretrækker at rende rundt med en sut i munden, konstant hvis det stod til ham!

Kh Ida.

Anmeld

30. september 2012

NoName

Bebsen skriver:

Følger lige med!!
Har idag haft en afsindigt hysterisk knægt, har ALDRIG set ham så gal før, fordi jeg insisterede på at sutten hører til i sengen.

Han er 25 mnd, meget sutteglad, og jeg ser ikke frem til at tage kampen! Men jeg ser frem til at min store dreng ikke foretrækker at rende rundt med en sut i munden, konstant hvis det stod til ham!

Kh Ida.

Helt oki at du er med på en lurer...

Min er heldigvis med på at sutten hører til i sengen, hun ved det godt og kaster den op i sengen inden vi kører om morgenen...

MEN hun er dybt afhængig af at have en i munden en i hånden og 10 liggende omkring sig i sengen når hun skal sove

Anmeld

30. september 2012

MortilElias2010

Følger også med - Elias skal i bh 3 december og fylder 3 i januar.. 

Anmeld

30. september 2012

NoName

Følger også med - Elias skal i bh 3 december og fylder 3 i januar.. 

uhhhh flere på - fedt, det tyder på et aktuelt enme...

lad os håbe der kommer nogle erfarne mødre/fædre på banen med gode råd...

Anmeld

30. september 2012

Mumiemor1

Følger også med min bliver 3 den 25. December og starter i bh i morgen.. Så jeg har lidt " travlt " men sutten hører også kun til når hun skal sove :-)

Anmeld

30. september 2012

Frk. Himmelblå

NoName skriver:

God aften bag skærmene..

min datter nærmer sig den alder hvor jeg synes hun skal af med sutten...

Men hvordan finder man ud af om hun er klar? blir de klar eller tar man en kold tyrker???

Nogen der har nogen gode råd eller ideer til hvordan man kan gøre overgangen lettere for hende (og forældrene)

Hun blir 2,5 til januar så tænkte på at tage den fra hende i juleferien, men kan ikke finde ud af om det er en tosset ide...

Noname

Det er bedst med en kold tyrker.

Men I skal under ingen omstændigheder gøre det, før I - som forældre - er 100% klar. Jeres datter er klar, når I er .

Alderen hun har er ok til det, - men heller ingen skade at vente til, hun er tre.

Anmeld

30. september 2012

MorDk

Det kan hjælpe at tale om tingene i 3. person - f.eks. læse en bog om at skulle væk med sin sut. Det er lettere at tale om pigen eller drengen i bogen end det er at tale om sig selv og ved at læse om problemstillingen, kan man godt være heldig at få sporet barnet ind på at det nu er tid til at slutte. Det er i hvert fald et forsøg værd
Af børnebøger findes der mange muligheder:
"Gi´mig så min sut!" af Tony Ross, om den lille Prinsesse (kendt fra TV) som ikke vil af med sin sut.
"Farvel sut" af Ulrik T. Skafte, om Tobias der altid har haft en sut, men nu er han 3½ år og sutterne skal hænges på suttetræet til julemanden og det er ikke let.

link:sundhedsplejersken

Anmeld

30. september 2012

NoName

Mumiemor1 skriver:

Følger også med min bliver 3 den 25. December og starter i bh i morgen.. Så jeg har lidt " travlt " men sutten hører også kun til når hun skal sove :-)

Anmeld

30. september 2012

NoName

MorDk skriver:

Det kan hjælpe at tale om tingene i 3. person - f.eks. læse en bog om at skulle væk med sin sut. Det er lettere at tale om pigen eller drengen i bogen end det er at tale om sig selv og ved at læse om problemstillingen, kan man godt være heldig at få sporet barnet ind på at det nu er tid til at slutte. Det er i hvert fald et forsøg værd
Af børnebøger findes der mange muligheder:
"Gi´mig så min sut!" af Tony Ross, om den lille Prinsesse (kendt fra TV) som ikke vil af med sin sut.
"Farvel sut" af Ulrik T. Skafte, om Tobias der altid har haft en sut, men nu er han 3½ år og sutterne skal hænges på suttetræet til julemanden og det er ikke let.

link:sundhedsplejersken

Har tænkt tanken med bøger, men er usikker på om hun rent faktisk fatter budskabet i det eller om hun bare synes er er vildt hyggeligt at vi læser endnu en bog???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.