Stoler du på dit barns lærere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2012

aarhusmor

Mor og meget mere skriver:

Men lige netop det holder jo ikke - at du misinformerer dit barn ved at kalde en anerkendt stavemåde for en stavefejl og danner dine egne regler. Så kunne du tilsvarende holde fast i, at dit barn skulle skrive aa i stedet for å eller skrive navneord med stort, for det gjorde man engang - vi er nødt til at lære børnene det, der er gældende nu, og ikke, hvad vi selv foretrækker.

Og jeg går da ud fra, at du ville sætte dig ind i de nuværende regler i stedet for at lade din mor være "dommer", før du henvendte dig til dit barns lærer og irettesatte vedkommende - dit barn kommer jo ikke nogle vegne med forældede tegnsætningsregler, når han/hun skal til prøver og eksamener. I øvrigt er der altså ikke kommet nye tegnsætningsregler, siden din mor gik i skole - så intet "frisind" der. 

Jeg mener også at læren skal lære eleven at stave som man stave skal. Men så vidt vides kan læren vælge både at stave det på den ene og den anden måde.

Herhjemme ville vi stuble over ordet og tænke det var en fejl.

Ville jeg brokke mig til læren? nej, jeg ville tjekke først om det må staves sådan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.