SussieThyssen skriver:
hehe..ja undskyld jeg griner lidt, for jeg har selv stødt ind i lidt af den slags i mine år som lærer..ikke så mange gange, men det er dog sket. 
Nej, det er meget sjældent, jeg selv har haft problemer med tvivl om en lærers faglighed, og jeg har generelt altid stolet på, at mine børn lærer det de har skulle lære...sådan da.
I engelsk har det dog knebet lidt en enkelt gang i ny og næ, men jeg har valgt at lade det være, blot sagt til mit barn, at han/hun bare skulle holde sig til det læreren sagde, så gik det nok godt.
Nej, det der ind imellem har kunnet vække mine alarmklokker har været en lærers pædagogiske evner, men det er, som bekendt, noget helt andet, samt evne til at kunne formidle undervisningen.
Der synes jeg desværre ofte, der er store mangler. Mine ærede kolleger bruger desværre alt for lidt energi på at udtænke måder, som kan gøre undervisningen spændende og levende, til skade for mangt et fag.
Men også her, har jeg altid valgt at forholde mig passiv, og så selv fylde på mit barn, derhjemme, så "hadefaget" i det mindste ikke led alt for stor overlast.
Jeg synes, du skal tage den med ro og smile af det, det er jo heller ingen skade til, at man ind imellem får lidt udfordringer til sit fag 

Kærligst
Sussie
(der også er "gammel" dansklærer, men helt holder sig uden for at stille spørgsmål ved kommaregler)
Og så kom jeg pludselig i tanker om en fortrængt, men i grunden morsom episode, set i bakspejlet: Som helt grøn lærer blev jeg en morgen ringet op på skolen under vores morgenmøde af en mor til en elev, jeg havde til fransk. Hun præsenterede sig og spurgte kort og godt, om jeg ikke lige ville redegøre for mit syn på læringsstile! Øh - sådan lige på fire minutter, inden klokken ringede?
Det var - selvfølgelig - en mor, som gik på Lærerhøjskolen for at videreuddanne sig, og som i frustration over, at pigebarnet efter en måned ikke var så god til fransk, fandt det helt indlysende at gribe det an på den måde. Gad vide, hvad jeg fik fremstammet?