Skal jeg kaste håndklædet i ringen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2012

Ka+Ma=Be

nielsen80 skriver:

Men risikerer man så ikke at ødelægge sin produktion og løbe tør for mælk hurtigt? Synes bare det er det de " kloge" siger. Hvis du giver flaske så ødelægger du udbud/efterspørgelse forholdet, og din krop vil langsomt producere mindre og mindre mælk.

Men når det så er sagt, kan det meget vel være jeg starter med flaske, også selvom det ødelægger min produktion. Min motivation til at forsætte pt. er fordi jeg vil prøve såvidt som muligt at skåne hende for allergi og eksem, som hun er genetisk disponeret for...og fordi hun har mange maveproblemer allerede og er bange for at gøre det værre med MME, som jo er svære at fordøje.

Men jeg afventer hvad lægen siger på mandag, og tager en beslutning derefter.

Tak for input!

Ikke nødvendigvis! Vi startede med at supplere med sprøjte og så lidt efter lidt et par flasker. Det gik helt fint, og Benjamin fik hovedsageligt stadig bryst. Efter nogle uger var han tilbage til fuld amning og der var ingen problemer med mælkeproduktionen

Men nej, MME er heller ikke lutter lagkage, desværre.. Vi bøvlede også en del med Benjamins mave de uger det stod på 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2012

nielsen80

Ka+Ma=Be skriver:

Det var hårdt, ja, men det hele værd når det så lykkedes i sidste ende. 

Jeg tror det er en rigtig god ide, som du skriver, at se det an ind til mandag. Det er jo selvfølgelig også essentielt at hun tager på som hun skal.

En ammerådgiver lyder også som en rigtig god ide Men så tror jeg også man skal tage kampen. Jeg synes i hvert fald det er ærgerlige penge at bruge, hvis man ikke at helt sikker på, at man vil "gennemføre". Hvis du forstår hvad jeg mener?

Er spændt på at høre, hvad lægen siger i morgen

Det gik fint ved lægen, hun vejer nu 4700g - hvilket vil sige, at hun har taget 350g per uge i gennemsnit de sidste to uger. Så hun får RIGELIGT hun sprænger faktisk kurven op til flere gange. Jeg skal altså ikke være bange for om hun får nok hos mig. Så det er altid noget.

Nu gad jeg bare godt, at amningen blev lettere og ikke en kamp. Men skal have ringet til sundhedsplejsken, lægen mente nemlig, at den lille pige måske overspiste lidt, men hun ville gerne at det var sundhedsplejsekn jeg rådførte mig med. Men overspisning er nok ikke helt galt, eftersom hun jo spiser konstant, men det siger man jo de gør under et appetitspring. Lægen mente jeg skulle forsætte med amningen, når nu hun tog så fint på og ellers trives. Men beslutningen var selvfølgelig op til mig.

Jeg tager en uge mere, og så vender jeg den igen. Hun sover lidt længere stræk nu - så har selv lidt mere overskud.

Igen tak for dit input, det er virkelig værdsat!

Anmeld

1. oktober 2012

babymus77

nielsen80 skriver:

Det gik fint ved lægen, hun vejer nu 4700g - hvilket vil sige, at hun har taget 350g per uge i gennemsnit de sidste to uger. Så hun får RIGELIGT hun sprænger faktisk kurven op til flere gange. Jeg skal altså ikke være bange for om hun får nok hos mig. Så det er altid noget.

Nu gad jeg bare godt, at amningen blev lettere og ikke en kamp. Men skal have ringet til sundhedsplejsken, lægen mente nemlig, at den lille pige måske overspiste lidt, men hun ville gerne at det var sundhedsplejsekn jeg rådførte mig med. Men overspisning er nok ikke helt galt, eftersom hun jo spiser konstant, men det siger man jo de gør under et appetitspring. Lægen mente jeg skulle forsætte med amningen, når nu hun tog så fint på og ellers trives. Men beslutningen var selvfølgelig op til mig.

Jeg tager en uge mere, og så vender jeg den igen. Hun sover lidt længere stræk nu - så har selv lidt mere overskud.

Skønt!!! Dejligt så ved man de får nok:-) Her er han begyndt at vågne oftere om natten spiser to- tre gange så mor her er træt!!! Tænker også mætter mit nok???? Men flaske vil han overhovedet ikke have!!! Har prøvet, allomin grøn og blå, nan og nan ha.. Tre forskellige flasker og sutter men nejkun mor... Så må bare amme alle de gange om natten

Anmeld

1. oktober 2012

nielsen80

babymus77 skriver:

Skønt!!! Dejligt så ved man de får nok:-) Her er han begyndt at vågne oftere om natten spiser to- tre gange så mor her er træt!!! Tænker også mætter mit nok???? Men flaske vil han overhovedet ikke have!!! Har prøvet, allomin grøn og blå, nan og nan ha.. Tre forskellige flasker og sutter men nejkun mor... Så må bare amme alle de gange om natten

Ja det er altid noget.....hihihi det er lidt sjovt han ikke vil have erstatning, så er der jo ikke andet at gøre end at amme. Håber ikke det er altfor hårdt ved dig. Og træls han vågner oftere alting er bare lidt hårdere når man ikke får sin nattesøvn! Er sikker på der er nok, men måske han bare vil øge din produktion lidt. De siger jo det sker mest effektivt om natten. Håber du kan få lidt søvn om dagen så. Jeg har jo kun en, tør slet ikke tænke på, hvordan jeg ville klare det, hvis jeg havde flere

Må indrømme at 3 gange lyder som dejligt her, hun vågner konsekvent cirka hver anden time, så min nat hedder amning kl 23.30, 1.30, 3.30 og 5.30, og en amning tager cirka 20-30 min, så der er ikke meget søvn til mig. Og op til natten er hun på konstant. Sidder med hende hele aften med brystene fremme, også tager hun fat sådan hver halve time. Og det er endda en forbedring, hele sidste uge vågnet hun hver time om natten også.....håber vi snart kan komme ned på et par natamninger, og nogle gode lure om dagen, så jeg kan komme ovenpå igen. Men synes jeg kan se, at de første 8 uger er der næsten konstant enten appetitspring eller tigerspring, så forbedrer mig på, at det først bliver bedre om 3 uger.....

Anmeld

1. oktober 2012

babymus77

nielsen80 skriver:

Ja det er altid noget.....hihihi det er lidt sjovt han ikke vil have erstatning, så er der jo ikke andet at gøre end at amme. Håber ikke det er altfor hårdt ved dig. Og træls han vågner oftere alting er bare lidt hårdere når man ikke får sin nattesøvn! Er sikker på der er nok, men måske han bare vil øge din produktion lidt. De siger jo det sker mest effektivt om natten. Håber du kan få lidt søvn om dagen så. Jeg har jo kun en, tør slet ikke tænke på, hvordan jeg ville klare det, hvis jeg havde flere

Må indrømme at 3 gange lyder som dejligt her, hun vågner konsekvent cirka hver anden time, så min nat hedder amning kl 23.30, 1.30, 3.30 og 5.30, og en amning tager cirka 20-30 min, så der er ikke meget søvn til mig. Og op til natten er hun på konstant. Sidder med hende hele aften med brystene fremme, også tager hun fat sådan hver halve time. Og det er endda en forbedring, hele sidste uge vågnet hun hver time om natten også.....håber vi snart kan komme ned på et par natamninger, og nogle gode lure om dagen, så jeg kan komme ovenpå igen. Men synes jeg kan se, at de første 8 uger er der næsten konstant enten appetitspring eller tigerspring, så forbedrer mig på, at det først bliver bedre om 3 uger.....

Sådan var Julius også i fra tre uger til 7 uger ca;-) nødagtig som du beskriver!! Nu er det som regel fra kl 20-21 nogle gange en time mere eller to;-) men jeg begyndte at gøre således; når maden var givet fra begge bryster, så aktivere jeg ham.. Går rundt på armen, laver ting osv...ligger og hygger på pudsle bordet,  Så pyller han ikke nær så meget!!! Så kl 21.30 ca når de andre børn ér lagt i seng går vi ind i seng, hvor han så får lidt mad igen, og så godnat... Så spiser han før midnat og så midt nat og tidlig morgen, og så ska jeg op en time efter da de andre ska i skole!!!   Men tænker også at de begynder at få mere og mere rytme!!! Julius er begyndt at vågne mellem 6.45-7.30 og så sove igen fra kl 9 eller 10.... I dag blev den 10.30 og han vågner nok snart.... Så er han vågen et par timer og så putter han igen!!!  

Anmeld

1. oktober 2012

babymus77

babymus77 skriver:

Sådan var Julius også i fra tre uger til 7 uger ca;-) nødagtig som du beskriver!! Nu er det som regel fra kl 20-21 nogle gange en time mere eller to;-) men jeg begyndte at gøre således; når maden var givet fra begge bryster, så aktivere jeg ham.. Går rundt på armen, laver ting osv...ligger og hygger på pudsle bordet,  Så pyller han ikke nær så meget!!! Så kl 21.30 ca når de andre børn ér lagt i seng går vi ind i seng, hvor han så får lidt mad igen, og så godnat... Så spiser han før midnat og så midt nat og tidlig morgen, og så ska jeg op en time efter da de andre ska i skole!!!   Men tænker også at de begynder at få mere og mere rytme!!! Julius er begyndt at vågne mellem 6.45-7.30 og så sove igen fra kl 9 eller 10.... I dag blev den 10.30 og han vågner nok snart.... Så er han vågen et par timer og så putter han igen!!!  

Ammer du liggende om natten???

Anmeld

1. oktober 2012

nielsen80

babymus77 skriver:

Puha 4 uger må dælme have været hårdt...dejligt det begynder at vende nu. Og de er jo det værd, et smil og lidt pludren, og jeg glemmer jeg mangler 100 timers søvn hihihi

Nej jeg ligger ikke ned, kan simpelthen ikke få det til at fungere. Jeg er vist lidt anatomisk udfordret, når det kommer til amning. Vi har kun lige lært at amme uden brikker. Men overvejer at købe en times hjemmevejledning fra en privat ammekonsulent( de findes faktisk), hvis jeg beslutter mig for at forsætte. Måske en sådanne kan nogle tricks...på sygehuset kunne sygepersonalet også kun få hende på ved klassisk stilling og ammebrik....tror det ville hjælpe på min søvn og myoser, hvis jeg kunne få lært nogle andre stillinger.

Anmeld

1. oktober 2012

Ka+Ma=Be

nielsen80 skriver:

Sådan! Det lyder da overvejende positivt. Så er problemet i det mindste ikke mælkeproduktionen. Amningen skal bestemt nok blive nemmere, det er jeg sikker på Erfaring og øvelse skal nok komme.

Har i talt om at bruge en sut? Her tænker jeg hvis hun discideret overspiser? Så kunne det måske hjælpe med en sut ind imellem og så nøjes med at amme de der 6-8 gange. 

Dejligt at i får sovet lidt mere - det betyder alt. Jeg kan godt selv huske hvor udmattende det er.

Du skal være så velkommen, der er jo derfor vi er her  Du skal altid bare spørge.

Anmeld

6. oktober 2012

Lisbeth1985

Det skal du søde!! Lillepigen har jo brug for en mor,som er glad og frisk Jeg håber,at i finder den rigtige løsning for jer! Mange kram og tanker herfra

Anmeld

6. oktober 2012

Lisbeth1985

Det skal du søde!! Lillepigen har jo brug for en mor,som er glad og frisk Jeg håber,at i finder den rigtige løsning for jer! Mange kram og tanker herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.