Skal jeg kaste håndklædet i ringen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2012

SussieThyssen

nielsen80 skriver:

Ja må indrømme jeg virkelig overvejer det....amningen kører her efter 5 uger stadig helt af H til. Den sidste uge har min pige ville ligges til hver time..nat og dag. Jeg har føjet hende med det resultat, at jeg er så udkørt nu. Jeg får ikke rigtig hvilet, og jeg føler ikke at jeg har overskud til andet end at give hende mad. Ikke nok med det, selve amningen vil jeg klassificere som kampamning - hun sutter cirka 5 min, og spænder så helt op i en flitsbue og græder ulykkeligt, mens hun skiftevis tager min brystvorte og sutter og spytter den ud. Jeg har tolket denne opførelse på at der ikke var nok mælk( mine bryster føles også heeelt tomme), hvorfor jeg er blevet ved med at ligge hende til, når hun beder om det..for at få produktionen i vejret. Men her efter en uge, er biledet det samme...... Hun opfører sig somom hun aldrig er helt mæt, hvilket er meget hjerteskærende.

Jeg ved godt der er noget der hedder appetitspring, og det måske er det vi er ude i....men 7 dage, hvor længe skal det stå på. Kan snart ikke hænge sammen mere, og lillepigen er også helt vildt træt. Føler virkelig ikke jeg kan nyde hende, alt fokus er på amning amning amning........og når det så er sådan en kamp, som konstant ender i skrig og skrål, ja så er det ikke meget kvalitetstid.

Jeg startet med at amme med brikker grundet indadvendte brystvorter, men har formået at afvænne hende, og vi klarer det nu uden. men vi øver stadig, og jeg formår endnu ikke at ligge ned og amme, så 7 dage med amning hver time, det er godt nok hårdt.

Har snakket med min sp, som fokusere på at noget må jeg gøre rigtigt, da hun jo tager flot på., har ok bleerosv. men helt ærlig for hvilken pris er det? Kan jo ikke forsætte med at amme hende hver time, det kan hverken hun eller jeg holde til.

Er så tæt på at give en flaske MME, har endda købt en nanbrik, som står i skabet......hvad ville I gøre, ville I hænge i, og i så fald hvor længe?

Kære ven!
Som du selv skriver, så skal tiden også være god, og ikke gå op i et mareridt af en kamp for at amme.

Jeg har altid selv været en elendig amme, og har ikke engang haft så meget mælk, at det kunne måles på vægten af barnet.
Det eneste jeg havde ud af det, var et sultent og ulykkeligt barn, og der findes ikke noget værre.
Så med den første tog jeg den beslutning, da hun var en uge, at suplere med MME.
Hun fik hvad jeg havde, og så flaske bagefter, og SÅ blev der ro.
Med nr 2 og 3 gjorde jeg det samme, og kunne nyde min baby, sammen med deres far, uden bekymring over, om de nu fik mad nok.

Og det gode ved det er, at far også kunne være med og have hyggestunder med fodringen.

Det vigtigste ved amningen er de første 8-14 dages råmælk, hvor barnet bliver pumpet fuldt af antistoffer fra moderen, så derfor er det naturligvis vigtigt at det får hvad man har, men derefter, så har det vitterligt ikke den store betydning, om de får flaske eller bryst, de klarer sig fint på flaske.
Vel er det da dejligt at amme, men ikke for hver en pris.

Så giv hvad du har, og fyld efter med flaske, så er jeg sikker på, at du og bebs vil få en dejlig fredfyldt tid sammen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2012

nielsen80

SussieThyssen skriver:

Kære ven!
Som du selv skriver, så skal tiden også være god, og ikke gå op i et mareridt af en kamp for at amme.

Jeg har altid selv været en elendig amme, og har ikke engang haft så meget mælk, at det kunne måles på vægten af barnet.
Det eneste jeg havde ud af det, var et sultent og ulykkeligt barn, og der findes ikke noget værre.
Så med den første tog jeg den beslutning, da hun var en uge, at suplere med MME.
Hun fik hvad jeg havde, og så flaske bagefter, og SÅ blev der ro.
Med nr 2 og 3 gjorde jeg det samme, og kunne nyde min baby, sammen med deres far, uden bekymring over, om de nu fik mad nok.

Og det gode ved det er, at far også kunne være med og have hyggestunder med fodringen.

Det vigtigste ved amningen er de første 8-14 dages råmælk, hvor barnet bliver pumpet fuldt af antistoffer fra moderen, så derfor er det naturligvis vigtigt at det får hvad man har, men derefter, så har det vitterligt ikke den store betydning, om de får flaske eller bryst, de klarer sig fint på flaske.
Vel er det da dejligt at amme, men ikke for hver en pris.

Så giv hvad du har, og fyld efter med flaske, så er jeg sikker på, at du og bebs vil få en dejlig fredfyldt tid sammen.

Kærligst
Sussie

Tak sussie

Det kan meget vel være,at det bliver løsningen. Har heldigvis haft en god nat, og lige nu sover hun igen( det har hun nu gjort i 2 timer). Kan derfor også mærke mine bryster har mere at tilbyde hende, nu hvor de har haft en pause måske det har været et såkaldt appetitspring, som forhåbentlig nu er overstået. Vender det lige med lægen på mandag, hvor hun alligevel er til 5 ugers undersøgelse.

Anmeld

29. september 2012

SussieThyssen

nielsen80 skriver:

Tak sussie

Det kan meget vel være,at det bliver løsningen. Har heldigvis haft en god nat, og lige nu sover hun igen( det har hun nu gjort i 2 timer). Kan derfor også mærke mine bryster har mere at tilbyde hende, nu hvor de har haft en pause måske det har været et såkaldt appetitspring, som forhåbentlig nu er overstået. Vender det lige med lægen på mandag, hvor hun alligevel er til 5 ugers undersøgelse.

Anmeld

29. september 2012

babymus77

Hej søde:-) vores er jo næsten lige gamle, og det var det samme med Julius !!! Det varede lidt over 14 dage, tror nærmere 3 uger... Men nu er det ovre,.. Ganske lidt om aftenen, hvor han så er træt og ikke selv kan finde sin ro;-) Så hæng ved/ud pludselig er den der!!!;-) ps når de er 8 uger ca. Så blir brystet blødt da de så har indstillet mælken , således at de får hvad efterspørgslen er;-) prøv at Google tigerspring, der er både ved 6-8-12 uger osv og særligt ved de to første 6-8 uger, beskrives appetit også med de diger oftere og pyller;-) Så det passer meget godt!! ;-) kram herfra ... 

Anmeld

29. september 2012

Faith

Lotus86 skriver:

Ja jeg havde så ikke tøvet et sekund, jeg havde givet hende flasken.

Jeg synes det er synd for både mor og barn, at det skal være sådan en kamp hver gang, og din datter har ingen gavn af en mor der er træt og ikke har noget overskud.

Det er IKKE et nederlag at man ikke kan få amningen til at køre, det vigtigste er, at mor og barn trives.

Jeg ammede godt nok i 6 måneder, men min ssp sagde, at hvis man bare kunne amme i 4 uger, så var man godt på vej, og havde allerede der, sørget for, at ens barn havde fået en masse godt af amningen.

Valget er dit, og jeg synes du skal gøre som DU har lyst til

Enig!

Og det ene udelukker jo ikke det andet. Man kan sagtens stadig amme og så bare supplere med flaske.

Anmeld

29. september 2012

LR85

du har fået mange svar og jeg har ikke læst så mange af dem.

men hvis dit barn er 5 uger, så hæng i, det er stadig meget nyt og synes det er værd a give en chance.

Jeg synes der gik i hvert fald 6-8 uger før det kørte uden man tænkte over det længere.

Men når det er sagft, skal man ikke amme for enhver pris.

Håber du finder den rigtige løsning for jer

Anmeld

29. september 2012

nielsen80

babymus77 skriver:

Hej søde:-) vores er jo næsten lige gamle, og det var det samme med Julius !!! Det varede lidt over 14 dage, tror nærmere 3 uger... Men nu er det ovre,.. Ganske lidt om aftenen, hvor han så er træt og ikke selv kan finde sin ro;-) Så hæng ved/ud pludselig er den der!!!;-) ps når de er 8 uger ca. Så blir brystet blødt da de så har indstillet mælken , således at de får hvad efterspørgslen er;-) prøv at Google tigerspring, der er både ved 6-8-12 uger osv og særligt ved de to første 6-8 uger, beskrives appetit også med de diger oftere og pyller;-) Så det passer meget godt!! ;-) kram herfra ... 

Puha 3 uger...det tror jeg ikke jeg holder til! Hun har haft en god dag og nat, så håber vi er ovre det værreste nu

Jeg prøver at hænge i.....men overvejer seriøst at få en times professionel ammerådgivning i hjemmet. Hvor man måske kunne lære nogle gode stillinger eller andet der kun hjælpe lidt.

Men tusind tak for svar, dejligt at vide der er lys forude håber alt er vel ellers med jer.

Anmeld

29. september 2012

nielsen80

Faith skriver:

Enig!

Og det ene udelukker jo ikke det andet. Man kan sagtens stadig amme og så bare supplere med flaske.

Men risikerer man så ikke at ødelægge sin produktion og løbe tør for mælk hurtigt? Synes bare det er det de " kloge" siger. Hvis du giver flaske så ødelægger du udbud/efterspørgelse forholdet, og din krop vil langsomt producere mindre og mindre mælk.

Men når det så er sagt, kan det meget vel være jeg starter med flaske, også selvom det ødelægger min produktion. Min motivation til at forsætte pt. er fordi jeg vil prøve såvidt som muligt at skåne hende for allergi og eksem, som hun er genetisk disponeret for...og fordi hun har mange maveproblemer allerede og er bange for at gøre det værre med MME, som jo er svære at fordøje.

Men jeg afventer hvad lægen siger på mandag, og tager en beslutning derefter.

Tak for input!

Anmeld

29. september 2012

nielsen80

LR85 skriver:

du har fået mange svar og jeg har ikke læst så mange af dem.

men hvis dit barn er 5 uger, så hæng i, det er stadig meget nyt og synes det er værd a give en chance.

Jeg synes der gik i hvert fald 6-8 uger før det kørte uden man tænkte over det længere.

Men når det er sagft, skal man ikke amme for enhver pris.

Håber du finder den rigtige løsning for jer

Jeg hænger i hvert fald i i weekenden, hun har haft en god nat og dag, hvilket giver lidt fornyet energi. Jeg venderr den så med lægen på mandag, og så må vi se derefter.

Tak for svar, dejligt der er lys forude.

Anmeld

30. september 2012

Ka+Ma=Be

nielsen80 skriver:

Tusind tak for svar, jeg sætter virkelig pris på du gider at bruge tid på at skrive. Det lyder dælme hårdt, at du havde smerter i 4mdr, og sejt du kom igennem det!

Jeg er virkelig i vildrede, for vil gerne amme - men ikke for enhver pris, og i øjeblikket virker det som om, at min beslutning om at amme går ud over min datters velvære. Det synes jeg er hårdt at se...hun er udmattet og sulten. Jeg håber dælme vi snart er ovre det appetitsprig, hvis det er det. Vender det med lægen på mandag.

Mht ammestillinger overvejer vi at betale en privat ammerådgiver til at komme på hjemmebesøg. Måske en sådan kunne hjælpe - for kan virkelig ikke få det til at fungere. De 500 kr det vil koste, er vist givet ok ud, hvis jeg kan få lidt nattesøvn.

Ved endnu ikke hvad jeg gør, men tror måske jeg prøver at give det nogle dage endnu. Forhåbentlig er der snart lidt søvn i sigte, også tænker man bare klarere. Er vist ikke i stand til at træffe en beslutning lige nu.

Det var hårdt, ja, men det hele værd når det så lykkedes i sidste ende. 

Jeg tror det er en rigtig god ide, som du skriver, at se det an ind til mandag. Det er jo selvfølgelig også essentielt at hun tager på som hun skal.

En ammerådgiver lyder også som en rigtig god ide Men så tror jeg også man skal tage kampen. Jeg synes i hvert fald det er ærgerlige penge at bruge, hvis man ikke at helt sikker på, at man vil "gennemføre". Hvis du forstår hvad jeg mener?

Er spændt på at høre, hvad lægen siger i morgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.