nielsen80 skriver:
Ja må indrømme jeg virkelig overvejer det....amningen kører her efter 5 uger stadig helt af H til. Den sidste uge har min pige ville ligges til hver time..nat og dag. Jeg har føjet hende med det resultat, at jeg er så udkørt nu. Jeg får ikke rigtig hvilet, og jeg føler ikke at jeg har overskud til andet end at give hende mad. Ikke nok med det, selve amningen vil jeg klassificere som kampamning - hun sutter cirka 5 min, og spænder så helt op i en flitsbue og græder ulykkeligt, mens hun skiftevis tager min brystvorte og sutter og spytter den ud. Jeg har tolket denne opførelse på at der ikke var nok mælk( mine bryster føles også heeelt tomme), hvorfor jeg er blevet ved med at ligge hende til, når hun beder om det..for at få produktionen i vejret. Men her efter en uge, er biledet det samme...... Hun opfører sig somom hun aldrig er helt mæt, hvilket er meget hjerteskærende.
Jeg ved godt der er noget der hedder appetitspring, og det måske er det vi er ude i....men 7 dage, hvor længe skal det stå på. Kan snart ikke hænge sammen mere, og lillepigen er også helt vildt træt. Føler virkelig ikke jeg kan nyde hende, alt fokus er på amning amning amning........og når det så er sådan en kamp, som konstant ender i skrig og skrål, ja så er det ikke meget kvalitetstid.
Jeg startet med at amme med brikker grundet indadvendte brystvorter, men har formået at afvænne hende, og vi klarer det nu uden. men vi øver stadig, og jeg formår endnu ikke at ligge ned og amme, så 7 dage med amning hver time, det er godt nok hårdt.
Har snakket med min sp, som fokusere på at noget må jeg gøre rigtigt, da hun jo tager flot på., har ok bleerosv. men helt ærlig for hvilken pris er det? Kan jo ikke forsætte med at amme hende hver time, det kan hverken hun eller jeg holde til.
Er så tæt på at give en flaske MME, har endda købt en nanbrik, som står i skabet......hvad ville I gøre, ville I hænge i, og i så fald hvor længe?
Kære ven!
Som du selv skriver, så skal tiden også være god, og ikke gå op i et mareridt af en kamp for at amme.
Jeg har altid selv været en elendig amme, og har ikke engang haft så meget mælk, at det kunne måles på vægten af barnet.
Det eneste jeg havde ud af det, var et sultent og ulykkeligt barn, og der findes ikke noget værre.
Så med den første tog jeg den beslutning, da hun var en uge, at suplere med MME.
Hun fik hvad jeg havde, og så flaske bagefter, og SÅ blev der ro.
Med nr 2 og 3 gjorde jeg det samme, og kunne nyde min baby, sammen med deres far, uden bekymring over, om de nu fik mad nok.
Og det gode ved det er, at far også kunne være med og have hyggestunder med fodringen. 
Det vigtigste ved amningen er de første 8-14 dages råmælk, hvor barnet bliver pumpet fuldt af antistoffer fra moderen, så derfor er det naturligvis vigtigt at det får hvad man har, men derefter, så har det vitterligt ikke den store betydning, om de får flaske eller bryst, de klarer sig fint på flaske.
Vel er det da dejligt at amme, men ikke for hver en pris.
Så giv hvad du har, og fyld efter med flaske, så er jeg sikker på, at du og bebs vil få en dejlig fredfyldt tid sammen.

Kærligst
Sussie