Skal jeg kaste håndklædet i ringen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2012

Team Putte

nielsen80 skriver:

Ja må indrømme jeg virkelig overvejer det....amningen kører her efter 5 uger stadig helt af H til. Den sidste uge har min pige ville ligges til hver time..nat og dag. Jeg har føjet hende med det resultat, at jeg er så udkørt nu. Jeg får ikke rigtig hvilet, og jeg føler ikke at jeg har overskud til andet end at give hende mad. Ikke nok med det, selve amningen vil jeg klassificere som kampamning - hun sutter cirka 5 min, og spænder så helt op i en flitsbue og græder ulykkeligt, mens hun skiftevis tager min brystvorte og sutter og spytter den ud. Jeg har tolket denne opførelse på at der ikke var nok mælk( mine bryster føles også heeelt tomme), hvorfor jeg er blevet ved med at ligge hende til, når hun beder om det..for at få produktionen i vejret. Men her efter en uge, er biledet det samme...... Hun opfører sig somom hun aldrig er helt mæt, hvilket er meget hjerteskærende.

Jeg ved godt der er noget der hedder appetitspring, og det måske er det vi er ude i....men 7 dage, hvor længe skal det stå på. Kan snart ikke hænge sammen mere, og lillepigen er også helt vildt træt. Føler virkelig ikke jeg kan nyde hende, alt fokus er på amning amning amning........og når det så er sådan en kamp, som konstant ender i skrig og skrål, ja så er det ikke meget kvalitetstid.

Jeg startet med at amme med brikker grundet indadvendte brystvorter, men har formået at afvænne hende, og vi klarer det nu uden. men vi øver stadig, og jeg formår endnu ikke at ligge ned og amme, så 7 dage med amning hver time, det er godt nok hårdt.

Har snakket med min sp, som fokusere på at noget må jeg gøre rigtigt, da hun jo tager flot på., har ok bleerosv. men helt ærlig for hvilken pris er det? Kan jo ikke forsætte med at amme hende hver time, det kan hverken hun eller jeg holde til.

Er så tæt på at give en flaske MME, har endda købt en nanbrik, som står i skabet......hvad ville I gøre, ville I hænge i, og i så fald hvor længe?

Jeg stoppede med at amme efter 3 uger fordi min mælk stadig ik var løbet til og hun alligevel skulle suppleres med MME.. Med alt det vi gjorde for at prøve at få det til at fungere, endte de bryster med at hænge mig langt ud af halsen og jeg synes heller ik vi lavede andet dagen lang end at amme og give mad, amme og give mad...

Jeg ville virkelig gerne have ammet hende, men måtte indse at MME var vejen for os og jeg er blevet rigtig glad for mit valg! Amning er godt men ik for enhver pris!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2012

Tulle28

nielsen80 skriver:

Hun er 5 uger, og ja det kan godt være et appetitspring....men 7 dage med amning hver time? Hun starter altid flot, men bliv sur og ked af det når brystet er tømt efter 5 min....og det samme sker ved 2 bryst. Til sidst opgiver hun og falder hen sulten i en 45min, derefter kan vi starte forfra. Det er meget hårdt at se.

Jeg har prøvet at amme i et mørkt rum, fitnessbold m.m, lige lidt hjælper det. Det føltes virkelig som om der ikke er nok mælk...men selvom hun får lov at amme hver time, sker der ikke noget med produktionen( sådan føltes det i hvert fald).

Ved ike om jeg holder til 2 uger mere uden søvn, men er også ked af at smide 5 ugers meget hårdt arbejde væk....det har ikke fungeret optimalt på noget tidspunkt.

Håber det går nemmere for dig denne gang og tusind tak for svar

En gang i timen lyder normalt, hvis det er appetitspring hun har gang i. Men hvis du er udkørt og ikke får hvilet og stresser over at du måske ikke har nokmækl, kan det jo påvirke din mælkeproduktion. Også derfor det vil være så godt for dig at lære at ligge ned og amme, så kan I tage et par dage i sengen hud mod hud.

Og så kan tigerspring jo også gøre hende lidt kulret, tænker jeg. De er lige nøjagtigt et ved 5 uger

Anmeld

28. september 2012

Ka+Ma=Be

Ja må indrømme jeg virkelig overvejer det....amningen kører her efter 5 uger stadig helt af H til. Den sidste uge har min pige ville ligges til hver time..nat og dag. Jeg har føjet hende med det resultat, at jeg er så udkørt nu. Jeg får ikke rigtig hvilet, og jeg føler ikke at jeg har overskud til andet end at give hende mad. Ikke nok med det, selve amningen vil jeg klassificere som kampamning - hun sutter cirka 5 min, og spænder så helt op i en flitsbue og græder ulykkeligt, mens hun skiftevis tager min brystvorte og sutter og spytter den ud. Jeg har tolket denne opførelse på at der ikke var nok mælk( mine bryster føles også heeelt tomme), hvorfor jeg er blevet ved med at ligge hende til, når hun beder om det..for at få produktionen i vejret. Men her efter en uge, er biledet det samme...... Hun opfører sig somom hun aldrig er helt mæt, hvilket er meget hjerteskærende.

Jeg ved godt der er noget der hedder appetitspring, og det måske er det vi er ude i....men 7 dage, hvor længe skal det stå på. Kan snart ikke hænge sammen mere, og lillepigen er også helt vildt træt. Føler virkelig ikke jeg kan nyde hende, alt fokus er på amning amning amning........og når det så er sådan en kamp, som konstant ender i skrig og skrål, ja så er det ikke meget kvalitetstid.

Jeg startet med at amme med brikker grundet indadvendte brystvorter, men har formået at afvænne hende, og vi klarer det nu uden. men vi øver stadig, og jeg formår endnu ikke at ligge ned og amme, så 7 dage med amning hver time, det er godt nok hårdt.

Har snakket med min sp, som fokusere på at noget må jeg gøre rigtigt, da hun jo tager flot på., har ok bleerosv. men helt ærlig for hvilken pris er det? Kan jo ikke forsætte med at amme hende hver time, det kan hverken hun eller jeg holde til.

Er så tæt på at give en flaske MME, har endda købt en nanbrik, som står i skabet......hvad ville I gøre, ville I hænge i, og i så fald hvor længe?

Det er et svært spørgsmål! For du vil helt klart få svar fra begge lejre. Og jeg tror ikke du har brug for, at vi fortæller dig hvad der er bedst for dig. Jeg tror du har brug for alt den støtte og opbakning du kan få!

Mærk efter på dig selv. Hvor meget ønsker du det her? Er det kampen værd? Vil du fortryde at stoppe?

Jeg har selv været der, så jeg kan udemærket sætte mig ind i dine tanker. Jeg selv kæmpede mere eller mindre med amningen i 4 måneder. Med det vil jeg hurtigt indskyde, at når jeg siger kæmper, er det ikke fordi det var svært hele vejen, men smerterne varede ved i 4 måneder, og det var hårdt!

Inden jeg fødte Benjamin var jeg ikke vildt hooked på at amme. Jo jeg ville da give det et forsøg, men fungerede det ikke, så var det nok bare sådan det skulle være.... Men da jeg først fik ham, der kunne jeg slet ikke give slip! Jeg ville det pludseligt SÅ gerne, og derfor var det kampen værd for mig. Det blev godt og jeg har ind til videre ammet i 13 måneder.

Din tolkning med mælken vil jeg umiddelbart give dig ret i, men hvis hun tager på som hun skal, så må der jo unægteligt være næring! Men vær obs på det.

Det du skriver med at amme liggende, det ville jeg også råde dig til at øve og øve og øve. For når først det er i orden, så bemærker man stort set ikke natamningen (min erfaring).

I starten supplerede jeg også med en smule mme i sprøjte, fordi Benjamin var sulten. Det er en ambivalent følelse, men det fungerede og varede kun et par uger (som jeg lige husker det).

Jeg håber du kan overskue hele min smørre Jeg synes bare det er super vigtigt, at vi alle husker på at give noget opbakning i stedet for altid at presse vores holdning ned over andre. Det nytter ikke noget at sige hverken "så giv dog barnet flaske", eller "Du skal for alt i verden amme!", for det skaber blot flere frustrationer og tvivlsspørgsmål. 

Du er altid velkommen til at rådføre dig hos mig hvis du får brug for det! Og alt held og lykke med hvadend det ender ud med 

Anmeld

28. september 2012

nielsen80

Tulle28 skriver:

Ups glemte lige: det vil være GULD værd for dig lære at ligge ned og amme. Hvorfor kan du ikke det? Så kan du slappe af mens hun spiser, og når hun så vågner næste gang, kan du hurtigt svinge brystet ind = måske få hende til at sove længere stræk ad gangen.

Jeg er hvad lidt anatomisk udfordret mht amning, mine bryster har indadvendte brystvorter og de er under graviditeten blevet meget store. Dette medføre, hun har meget svært ved at få fat i liggende stilling, og når hun gør spærer mit bryst for næsen, jeg skal holde en fingre der for hun får luft, også bliver det faktisk en ret akavet stilling

Jeg ammede med brikker de første 3 uger, hverken sygepersonalet, Jm eller jeg kunne få hende lagt til uden.

Måske vi kan lærer det, men lige nu, hvor vi begge er så udkørte, er jeg nok nødt til at bruge de stillinger der virker.

Anmeld

28. september 2012

Tulle28

nielsen80 skriver:

Jeg er hvad lidt anatomisk udfordret mht amning, mine bryster har indadvendte brystvorter og de er under graviditeten blevet meget store. Dette medføre, hun har meget svært ved at få fat i liggende stilling, og når hun gør spærer mit bryst for næsen, jeg skal holde en fingre der for hun får luft, også bliver det faktisk en ret akavet stilling

Jeg ammede med brikker de første 3 uger, hverken sygepersonalet, Jm eller jeg kunne få hende lagt til uden.

Måske vi kan lærer det, men lige nu, hvor vi begge er så udkørte, er jeg nok nødt til at bruge de stillinger der virker.

Ja det kan jeg godt se... Hmm synes virkelig du skal prøve at oprette en tråd på ammenet, de har heltsikkert nogen guldkorn til dig... Kan huske jeg fik rigtig meget vejledning sidst, fordi jeg var suttet helt i stykker

Men som tidligere nævnt, så er det jo ingen skam at give flaske. Men ærgeligt at smide alt dit gode arbejde væk

Anmeld

28. september 2012

nielsen80

Månsson skriver:

Et appetit spring kan sagtens tage 7dage og mere.. Ved os var det ikke appetit spring der gjorde det men min datter spiste os hver time til halvanden i en lang periode.. Hvis du alligevel godt ku tænke dig at amme lidt længere så malk ud og frys det. Så har du til en dag hvor du bare trænger til hvile..

Det med at gi sutteflaske er bare heller ikke guld og grønne skove og slet ikke hvis du er alene hjemme og den der ska gi flasken.. Laura pure nægtede at ta flaske hvis jeg gav, hvis der var mme i og det gjorde ikke skrigerriget mindre, hun fik tilbudt en flaske hver aften i 2 måneder og først derefter kunne det accepteres af den lille dame..

MEN du ska gøre det der er det rigtige for dig og husk at ligge dig når lille musen sover, det er bare så vigtigt

Puha nej det kan godt være det der med flasken heller ikke vil virke. Vil under alle omstændigheder vente til weekenden når kæresten ikke er på arbejde.

Jeg tror også det er et appetitspring - troede bare ikke de tog 7 dage....vil gerne hvile, men er lige pt meget overtræt. Håber kæresten kan gå nogle lange ture i weekenden, så jeg kan få sovet.

Tak for svar

Anmeld

28. september 2012

Mettefpigen

Jeg ville klart give hende mme, men jeg er heller ikk så opsat på at man SKAL amme..... Men meningen er jo at både barn og mor skal have det godt, og hvis du ikk har det godt så er det ikk prisen værd... Jeg synes du skulle prøve at give hende en gang mme og se hvad hun siger til det... Om hun blir roligere, ikk skal brystet lidt efter, sover mere....
>:<

Anmeld

28. september 2012

L&V

nielsen80 skriver:

Puha nej det kan godt være det der med flasken heller ikke vil virke. Vil under alle omstændigheder vente til weekenden når kæresten ikke er på arbejde.

Jeg tror også det er et appetitspring - troede bare ikke de tog 7 dage....vil gerne hvile, men er lige pt meget overtræt. Håber kæresten kan gå nogle lange ture i weekenden, så jeg kan få sovet.

Tak for svar

Det er ihvert fald os noget de skal vende sig til, det er jo en helt ny smag, teknik også ska man forsøge og skabe trygheden i flasken hvilket os kræver sit Det lyder som en rigtig go ide, eller hvis der er nogle bedsteforældre der ku hjælpe lidt så ville det jo os bare være alletiders..

Hvis du syntes udmalkning er et hit så kan du låne sådan en el pumpe mange steder, det kan jo både hjælpe dig hvis der ska mere gang i mælken også går det bare hurtigere end med hånden

Held & Lykke

Anmeld

28. september 2012

Lotus86

Ja jeg havde så ikke tøvet et sekund, jeg havde givet hende flasken.

Jeg synes det er synd for både mor og barn, at det skal være sådan en kamp hver gang, og din datter har ingen gavn af en mor der er træt og ikke har noget overskud.

Det er IKKE et nederlag at man ikke kan få amningen til at køre, det vigtigste er, at mor og barn trives.

Jeg ammede godt nok i 6 måneder, men min ssp sagde, at hvis man bare kunne amme i 4 uger, så var man godt på vej, og havde allerede der, sørget for, at ens barn havde fået en masse godt af amningen.

Valget er dit, og jeg synes du skal gøre som DU har lyst til

Anmeld

28. september 2012

nielsen80

tarkoflen skriver:

Det lyder virkelig som om du kæmper! Og det synes jeg du gør rigtig flot! Men at amme en gang i timen, det lyder bare slet ikke optimalt!

Kunne det ikke være en mulighed at starte med at amme og så give hende flaske for resten, så hun er mæt i længere tid ad gangen?

Jeg aner ikke andet, end hvad jeg har oplevet fra veninder, men det dur ikke, at du er fuldstændig udkørt!

Godt kæmpet siger jeg bare

Pas på jer selv, så du kan få lov til at nyde jeres lille guldklump

Tak søde, den amning er godt nok ikke altid nem!

Håber alt er vel med dig og graviditeten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.