en af de der morgener....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2012

Benjamins'mor

Vi diskutere aldrig fra morgenen, for han tager afsted 1 time før jeg står op.

Men vi diskutere tit forbrug, ikke fordi der bliver brugt for mange penge, men fordi han nærmest kommer med en liste over hvad han vil have. Han glemmer tit man ikke kan købe alt på en gang. Men sådan er det, det er ikke fordi vi har de vilde diskutioner over det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2012

Giraffen

Prinsessen<3 skriver:

Kender i til trælse morgener ? hvor man skændes fra morgenstunden...

Vi diskutere penge og forbrug !

han syntes jeg bruger for mange penge, og vil nu havde jeg enten fortælle ham det beløb jeg har brugt når jeg køber noget (uanset hvad det er) eller jeg skriver det ned... for så vil han ligge det samme tid side...

det syntes jeg er alt for kontrolerende ! jeg må sku da godt bruge penge, det jo os mine penge.. men han mener han ikk kan ligge nogen til side Eller bruge nogen fordi så er vi i minus sidst på måneden fordi jeg såhar brugt nogle også..

Jeg fortalte ham at denne mdr mangler jeg , en sort cardigan, selvbruner spray og så skal jeg have tegnet mine øjenbryn op Igen (permanent) .. og så kommer den der HVEM SKAL DU IMPONERE ??? og du har da tøj Nok

jeg har fandme altid brugt selvbruner og villet se godt ud ! og mit tøj kan jeg ikke passe før jeg taber mig 10 kg ( fødte for 7 uger siden )

DISKUTERE I OGSÅ PENGE OG FORBRUG ?

vi diskuterer ikke på den måde for vi er meget enige om at det er VORES penge og vi bruger dem med omtanke for hinanden... så derfor ku jeg fx aldrig finde på at købe en jakke til 1200 uden at vende det med ham frst

Ikke fordi han er bestemmende eller ikke ville lade mig gøre det, men simpelthen af ren respekt

Og fordi vi begge respekterer hinanden på den måde så blir vi heller ikke sure eller skuffede over hinanden... så fordi vi snakker åbent om det altsammen føler vi netop ikke at vi behøver at fortælle det til hinanden hvis det gir mening

Anmeld

28. september 2012

.....

Har i ikke både en fælles konto og jeres egen private konto?

Jeg synes da helt klart at det er en fordel at dele det op på den måde. Ved fælles konto bliver der automatisk overført fra jeres egne kontoer, til husleje, fælles regninger osv.

Og ved privat konto, har man så "rester" af pengene når alt det andet er betalt, og dem kan man bruge som man vil, fordi det er ens egne penge.

Jeg ville blive skør af, kun at have fælles konto og diskutere hvem der bruger flest penge osv. Det gider jeg simpelthen ikke. Med to kontoer er der fred

Anmeld

28. september 2012

1990h

Prinsessen<3 skriver:

Kender i til trælse morgener ? hvor man skændes fra morgenstunden...

Vi diskutere penge og forbrug !

han syntes jeg bruger for mange penge, og vil nu havde jeg enten fortælle ham det beløb jeg har brugt når jeg køber noget (uanset hvad det er) eller jeg skriver det ned... for så vil han ligge det samme tid side...

det syntes jeg er alt for kontrolerende ! jeg må sku da godt bruge penge, det jo os mine penge.. men han mener han ikk kan ligge nogen til side Eller bruge nogen fordi så er vi i minus sidst på måneden fordi jeg såhar brugt nogle også..

Jeg fortalte ham at denne mdr mangler jeg , en sort cardigan, selvbruner spray og så skal jeg have tegnet mine øjenbryn op Igen (permanent) .. og så kommer den der HVEM SKAL DU IMPONERE ??? og du har da tøj Nok

jeg har fandme altid brugt selvbruner og villet se godt ud ! og mit tøj kan jeg ikke passe før jeg taber mig 10 kg ( fødte for 7 uger siden )

DISKUTERE I OGSÅ PENGE OG FORBRUG ?

vi har fælles økonomi og det er hele vejen igennem..fælles budget konto og lønkonto og vores rådighedsbeløb er også fælles..

jeg syntes ikke vi diskutere hvad pengene går til særligt tit..og jeg ved godt at jeg bruger flere penge på mig selv end kæresten gør men han brokker sig stadig ikke så længe han ikke mangler noget..og nogle gange beslutter vi os for at i denne måned skal vi begge have sko og sådan..men jeg køber stadig mere tøj end han gør og tiere..dog er mit jo billigere end hans pr. del afligevel...han ryger også og det gør jeg ikke..måske derfor han ikek brokker sig..

de gange han brokker sig er hvis jeg prøver at holde lidt godt fast på pengene i slutningen af måneden hvis jeg ved vi måske har brugt mange penge i starten, også kan han ikke så nemt forstår når jeg siger i slutningen af månden at vi skal spare på snoller, spise ude osv...

men han acceptere det nu alligevel fordi han ved at det mig der har det økonomiske overblik og han ved at hvis han havde det så havde vi ingen penge når vi nåede til den 20..

hvis jeres budget er til at du skal have de ting du nævner så kan jeg ikke forstå han siger sådan..men hvis i må rende og spare på andre ting og sidder lidt stramt i det..så synes jeg du skal priotere anderledes..

Anmeld

28. september 2012

Mor1012

Tak for alles svar !

nogle misforstår dog mit indlæg... der er ikke minus på vores konto sidst på måneden, men det ville der være MENER HAN! hvis han brugte penge.

han vil bruge penge på værktø som er PISSE dyrt... jeg skal bare ha en cardigan og en selvbruner

det var jo bare hvad han mente, men det passer ikke at der ville være minus på kontoen.. jo hvis han brugte 1500 evt hver mdr...

ville bare høre om i diskutere penge derhjemme

Anmeld

28. september 2012

CaWi

Vi skændes ALDRIG om penge.
Vi har hver vores lønkonto, en budgetkonto hver og en fælles budgetkonto. Vi deler de fælles udgifter lige (husleje, indboforsikring, licens osv) mad køber vi lige meget af hver.
Ingen af os brokker sig over hvad den anden køber. Og er man løbet tør for penge, ja så må man købe selvbruner eller hvad man nu bare ik kan undvære, den næste måned.

Man må sætte tæring efter næring!!

Anmeld

28. september 2012

Mor1012

lukker annoncen , da folk misfotstår!!

Anmeld

28. september 2012

klmf

Prinsessen<3 skriver:

Tak for alles svar !

nogle misforstår dog mit indlæg... der er ikke minus på vores konto sidst på måneden, men det ville der være MENER HAN! hvis han brugte penge.

han vil bruge penge på værktø som er PISSE dyrt... jeg skal bare ha en cardigan og en selvbruner

det var jo bare hvad han mente, men det passer ikke at der ville være minus på kontoen.. jo hvis han brugte 1500 evt hver mdr...

ville bare høre om i diskutere penge derhjemme

Så var det måske netop en ide at skrive ned, hvor meget I hver især bruger, for så kan det gøres overskueligt. Værktøj er en dyr post

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.