en af de der morgener....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.822 visninger
37 svar
0 synes godt om
28. september 2012

Mor1012

Kender i til trælse morgener ? hvor man skændes fra morgenstunden...

Vi diskutere penge og forbrug !

han syntes jeg bruger for mange penge, og vil nu havde jeg enten fortælle ham det beløb jeg har brugt når jeg køber noget (uanset hvad det er) eller jeg skriver det ned... for så vil han ligge det samme tid side...

det syntes jeg er alt for kontrolerende ! jeg må sku da godt bruge penge, det jo os mine penge.. men han mener han ikk kan ligge nogen til side Eller bruge nogen fordi så er vi i minus sidst på måneden fordi jeg såhar brugt nogle også..

Jeg fortalte ham at denne mdr mangler jeg , en sort cardigan, selvbruner spray og så skal jeg have tegnet mine øjenbryn op Igen (permanent) .. og så kommer den der HVEM SKAL DU IMPONERE ??? og du har da tøj Nok

jeg har fandme altid brugt selvbruner og villet se godt ud ! og mit tøj kan jeg ikke passe før jeg taber mig 10 kg ( fødte for 7 uger siden )

DISKUTERE I OGSÅ PENGE OG FORBRUG ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2012

Dorthe1986

Ja det kan vi sagtens diskutere, men dog ikke om de ting du nævner. Det ville være for småt, for mig at bruge et skænderi til. Men hvis i har penge nok, kan du jo sagtens købe de ting, men hvis det er fordi i ikke har så mange bør man nok prioritere anderledes. Og hvis han virkelig føler at han ikke har råd til at bruge lidt penge også, så må i jo sætte jer ned og snakke økonomien igennem og evt have en løsning, der dur for.begge. altså er kompromis.

Bare mine tanker

Anmeld

28. september 2012

Loa

Dorthe1986 skriver:

Ja det kan vi sagtens diskutere, men dog ikke om de ting du nævner. Det ville være for småt, for mig at bruge et skænderi til. Men hvis i har penge nok, kan du jo sagtens købe de ting, men hvis det er fordi i ikke har så mange bør man nok prioritere anderledes. Og hvis han virkelig føler at han ikke har råd til at bruge lidt penge også, så må i jo sætte jer ned og snakke økonomien igennem og evt have en løsning, der dur for.begge. altså er kompromis.

Bare mine tanker

Enig!

Anmeld

28. september 2012

Loa

Dorthe1986 skriver:

Bare mine tanker

Enig!

Anmeld

28. september 2012

FamilenStorm

Prinsessen<3 skriver:

Kender i til trælse morgener ? hvor man skændes fra morgenstunden...

Vi diskutere penge og forbrug !

han syntes jeg bruger for mange penge, og vil nu havde jeg enten fortælle ham det beløb jeg har brugt når jeg køber noget (uanset hvad det er) eller jeg skriver det ned... for så vil han ligge det samme tid side...

det syntes jeg er alt for kontrolerende ! jeg må sku da godt bruge penge, det jo os mine penge.. men han mener han ikk kan ligge nogen til side Eller bruge nogen fordi så er vi i minus sidst på måneden fordi jeg såhar brugt nogle også..

Jeg fortalte ham at denne mdr mangler jeg , en sort cardigan, selvbruner spray og så skal jeg have tegnet mine øjenbryn op Igen (permanent) .. og så kommer den der HVEM SKAL DU IMPONERE ??? og du har da tøj Nok

jeg har fandme altid brugt selvbruner og villet se godt ud ! og mit tøj kan jeg ikke passe før jeg taber mig 10 kg ( fødte for 7 uger siden )

DISKUTERE I OGSÅ PENGE OG FORBRUG ?

Tror vi fleste har været en diskussion eller to igennem omkring økonomi og forbrug.

Her har vi også fællesøkonomi, men har så hver vores lommepengekonto hvor vi hver mdr får et fast beløb. På den måde kan vi være helt lige glade med hvad hinanden bruger pengene på, når der ikke er flere er der ikke flere

Håber i finder en løsning, så i begge kan være glade, for ja det er da træls at diskutere fra morgen af..

Anmeld

28. september 2012

Mor1012

FamilenStorm skriver:

Tror vi fleste har været en diskussion eller to igennem omkring økonomi og forbrug.

Her har vi også fællesøkonomi, men har så hver vores lommepengekonto hvor vi hver mdr får et fast beløb. På den måde kan vi være helt lige glade med hvad hinanden bruger pengene på, når der ikke er flere er der ikke flere

Håber i finder en løsning, så i begge kan være glade, for ja det er da træls at diskutere fra morgen af..

Fed ide !!

så er der ik så noget at diskutere... så kan man låne af hinanden hihi spøg

Anmeld

28. september 2012

Mor1012

Dorthe1986 skriver:

Bare mine tanker

Ja , altså vi har ca 12000 om mdr. det jeg er mest ked af det er at man skal leve så kontroleret, så f.eks skrive alt ned.. det gider jeg virkelig ikke..

ja må ta den med ham senere, og så snakke det igennem

Anmeld

28. september 2012

FamilenStorm

Prinsessen<3 skriver:

Fed ide !!

så er der ik så noget at diskutere... så kan man låne af hinanden hihi spøg

Lige præcis.. Og skal man bruge flere 1 enkelt mdr kan man jo spare op selv..
Men det virker helt perfekt herhjemme...

Anmeld

28. september 2012

TeamRocket

Hvis han føler sig lidt snydt kan jeg godt forstå ham. Min mand havde det med at sige at nu havde jeg brugt 500kr så ville han også, hvis jeg havde købt tøj til ungerne :-S tilsidst skrev vi ned hvad vores penge gik til, og han fik en lang næse da han indså at det bestemt ikke var ham der blev snydt for han brugte flere penge end mig og børnene tilsammen. Penge er bare roden til alt ondt- hvertfald når man diskutere omkring dem :-)

Anmeld

28. september 2012

DitteFisk

Den slags skænderier har vi heldigvis aldrig. Det skyldes nok, at vi ikke bare har alle pengene smidt ind på en fælles, men at vi har hver vores økonomi vores fælles udgifter ligger på en økonomikonto (budgetkonto) og så har vi også en fælles opsparing. Men ellers har vi seperate konti. Derfor kan kæresten her kun smile (og måske ryste på hovedet) hvis jeg har købt nyt til mig selv  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.